Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Öhhh, va? Nu har du missat hela grejen eller? Jag hade 10 PP FÖR MYCKET. Jag var tvungen ATT GÖRA AV MED 10 PP av dagsransonen.

Jag har inga som helst problem att få PP att räcka till alltså, det handlar ju bara om planering. Jag vet dagen innan vad nästa dag ska innehålla i matväg - men nu var jag tvungen att byta en 10 pp lunch mot en 0 pp honungsmelon. Alltså 10 pp över.
 
Sv: Viktväktarna

Öhhh, va? Nu har du missat hela grejen eller? Jag hade 10 PP FÖR MYCKET. Jag var tvungen ATT GÖRA AV MED 10 PP av dagsransonen.

Jag har inga som helst problem att få PP att räcka till alltså, det handlar ju bara om planering. Jag vet dagen innan vad nästa dag ska innehålla i matväg - men nu var jag tvungen att byta en 10 pp lunch mot en 0 pp honungsmelon. Alltså 10 pp över.

Snacka om disträ:rofl:. Egentligen hade jag ju läst om det men mindes bara att du skrev om din boaorm runt magen och att du hade svårt att komma tillbaka till programmet. Ha ha, snacka om 100% missförstånd! Ja, jag menade helt och hållet väl :D
 
Sv: Viktväktarna

*knapp*

Jag har haft en svacka som jag nu försöker ta mig ur från och med idag!

Blev lite peppad att försöka ta mig ur svackan genom att jag igår tog på mig ett par jeans som kändes mycket bra att ta på sig, inte det minsta tight. :) Hoppas det sporrar tillräckligt, i kombination med att orka ha lite självdisciplin igen!
 
Sv: Viktväktarna

Jag har blivit lite inspirerad av den här tråden och roar mig därför med googla propointsvärdet på olika matvaror ibland. Det är lite skakande emellanåt, tycker jag.

Men det här tog priset! Är en enda GB Sandwich verkligen 10pp?? Alltså en tredjedel av dagens ranson??

(Nu äter jag kanske tre glassar om året, högst, så det är inte det att jag försvarar en av mina laster, utan bara att jag inte uppfattar en sådan glass som någon särskilt stor utsvävning.)

Den glass jag har köpt hittills den här sommaren var en Tip Top, tror jag att de heter. Jättestora, är de, med fluffig übersöt chokladglass inuti. Det måste ju vara typ dubbelt så många pp som en sandwich? :eek:
 
Sv: Viktväktarna

Hrm... vi har fri glass på jobbet hela sommaren och jag har nog ätit två sandwich om dagen den senaste månaden eller så... :o
 
Sv: Viktväktarna

Nagot jag saknar, RIKTIGT saknar, fran Sverige ar lakrits puck.:d Just nu skulle jag kunna sla baklangesvolter for en enda liten lakrits puck ... varldens godaste glass.
 
Sv: Viktväktarna

Hrm... vi har fri glass på jobbet hela sommaren och jag har nog ätit två sandwich om dagen den senaste månaden eller så... :o

Du behöver inte skämmas för mig. :D Mina laster är andra än just glass, bara. Just nu skulle jag kunna döda (nästan) för en hallongrotta eller tre. Helst hembakade, med riktigt gott hallonjox på vildhallon i.
 
Sv: Viktväktarna

Du behöver inte skämmas för mig. :D Mina laster är andra än just glass, bara. Just nu skulle jag kunna döda (nästan) för en hallongrotta eller tre. Helst hembakade, med riktigt gott hallonjox på vildhallon i.

Aaaaah! Sånt här kan du inte skriva i en viktväktartråd, din marodör! :eek:

Jag har sällan problem med för få points, har jag det löser jag det med turkisk yoghurt och frusna bär, ååå vad gott!!
 
Sv: Viktväktarna

Jag förstår vad du säger och håller egentligen med ;) Det jag upplever som jobbigast är dock att bli hungrig. Utan frukost blir jag hungrig strax före lunch. Med frukost och ev. fruktmellanmål är jag efter två timmar hungrig. Det är ungefär som att jag väcker magen :p
 
Sv: Viktväktarna

Visst är sådana siffror chockerande :D

Sambons ena syster var på besök idag och vi kollade vad olika typer av godsaker ger. Det gäller ju att värdera vad som är viktigast. Ballerinakex är onödiga PP i förhållande till storleken. Däremot Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie kan jag offra PP på.
Det mest chockerande var ändå att räkna ut antalet PP på en meny från McD eller BK :eek:
 
Sv: Viktväktarna

Mmm, Max Supreme Junior funkar, med morötter och lightläsk - 9 pp. Då får jag i o f s ha frukt till hands för eftermiddagen (blir hungrig snabbt igen), men ibland kan det vara värt det...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp