Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Förlåt 26 pp ska det vara... Jag tog siffran ur minnet men det var fel :p. 26 är ju det jag får äta! Borde jag lärt mig efter 3 veckor...

Ingen fara, jag blev bara lite fundersam. Jag visste inte ens om att det fanns en undre gräns.
Sist så minskades mina points mitt i viktnedgången, men då gissar jag att jag slipper den minskningen nu.

Kan det vara så att du gick ner lite för snabbt sist? Att svälta bort 10 kilo snabbt brukar sällan funka i längden.

Insåg när jag tittade igenom mina gamla papper igår, att snabbt är ett ganska relativt begrepp. Jag tyckte att det gick hur snabbt som helst att gå ner 10 kg, men det tog 20 veckor så det var nog en lagom snabb nedgång.
Däremot så upptäckte jag (vilket jag förträngt) att när jag slutade så var jag 1,8 kg över mitt andra delmål och 5,8 kg från det som jag från början bestämt som slutmål.

Den här gången ska jag fullfölja hela vägen, dock är mitt preliminära slutmål 4 kg högre än sist.
 
Sv: Viktväktarna

Delvis knapplån.

Hur funkar det där med målvikt om man är medlem i viktväktarna och gör som man ska enligt deras system?

"Får" man tex sätta hur låg målvikt som helst? Om inte, vad reglerar i så fall det?

Jag kan inte de där pointsen, men om tex 26 pp är den lägsta nivån, så betyder ju det att man inte kan nå extremt låga målvikter och samtidigt följa dieten, antar jag.

Vad skulle hända om jag, 170 cm lång, kom till ett möte och sa att jag vill ha 40 kilo som målvikt?
 
Sv: Viktväktarna

VV accepterar inte en så låg målvikt. De utgår från BMI, vilket bör hållas inom normalintervallet. Jag vet att jag har läst exakta gränser för det, men inte hittar inte informationen nu. (Och nej, BMI är ingen absolut sanning, vilket påpekas av VV.)
 
Sv: Viktväktarna

Jag tror inte du går ner till 40 kilo om du äter 26 pp... Och väger du för lite "får" du inte gå med i VV.
 
Sv: Viktväktarna

Knapplån

Efter läst denna tråden och läst lite på VV's hemsida blev jag idag medlem! Fyllde i det jag ätit idag och märkte att jag har använt 57 ProPoints (ska ligga på 34) :o
Blev ju en liten väckarklocka kan man säga när man såg att lunchen låg på 32 ProPoints.

Vill ner ca 18 kg, väger 89 nu till mina 173. Hoppas att detta går vägen!
Däremot känns det som att jag kommer ha hur svårt som helst att hålla mig borta från chokladen! (Kan lätt trycka i mig 200 gr på mindre än en kvart :o)



Känns skönt att har blivit medlem iallafall även fast det sved i plånboken! :bump:
 
Sv: Viktväktarna

När jag precis blev medlem hade jag bestämt att jag skulle äta mexikanskt den kvällen.. burritos med såklart guacamole. Den middagen blev INTE billig pp-mässigt, trots att jag tyckte att jag åt mindre än jag brukade... :rofl:

Så nu får man spara lite veckobonus inför mexkvällarna, alternativt låta bli tortillan... :eek:
 
Sv: Viktväktarna

Jag tittade igenom lite papper igår och där stod det att man får påbörja viktnedgång med som minst BMI plus tre kilo. Sedan ska målvikten ligga inom ett spann för normalvikt.
 
Sv: Viktväktarna

Haha, ja. Man märker ju att man inte har varit så nyttig som man tror man varit iallafall. :p

Delvis knapp

Någon som bloggar, lägger ut recept osv på VV?
Såg ju att man kan ha vänner på sidan, hade ju varit kul att ha en liten ''buke-grupp'' där, där man lite enklare kan få del av recept och läsa intressanta bloggar om hur det går :)
 
Sv: Viktväktarna

Knapplån

Efter läst denna tråden och läst lite på VV's hemsida blev jag idag medlem! Fyllde i det jag ätit idag och märkte att jag har använt 57 ProPoints (ska ligga på 34) :o
Blev ju en liten väckarklocka kan man säga när man såg att lunchen låg på 32 ProPoints.

Vill ner ca 18 kg, väger 89 nu till mina 173. Hoppas att detta går vägen!
Däremot känns det som att jag kommer ha hur svårt som helst att hålla mig borta från chokladen! (Kan lätt trycka i mig 200 gr på mindre än en kvart :o)



Känns skönt att har blivit medlem iallafall även fast det sved i plånboken! :bump:

Jag kom upp i nästan 100 pp en gång när jag räknade... då var vi på fest och det var både massor av mat, dryck och snacks :eek:
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag funderar på det här med godis (var på bio igår).
Skumgodis är ju väldigt "billiga", men vad räknas till skumgodis? Är tex. sockerbitar och ahlgrens bilar skumgodis?
Jag räknade först styckpris för dessa, men bytte sen så att jag räknade dem som 100 g lösgodis utan choklad.
Jag hade utrymme i mina vanliga pp, men kan vara bra att veta i framtiden.
 
Sv: Viktväktarna

Hejja dig som tagit beslutet!
Jag har bara använt checklistan och det på hemsidan... Men jag såg att man kan koppla ihop sig som vänner. Jag heter samma där som här, så det är enkelt :D.

Ibland är det läskigt att räkna. Speciellt uteluncherna... En salami och ruccolapasta på vapiano, vad blir det tro ? Mycket iallafall när jag försökte räkna!! Men nu går vi ut och lunchar på fredagarna, finlunch, övriga dagar har jag låda. Då gör det inget om den lunchen blir lite extra. Jag har fått med mig kollegorna på jobbet i fredagslunchtanken :).
 
Sv: Viktväktarna

Tackar! :D
Har inte heller hunnit längre än till checklistan och recepten på sidan ännu, men hade väl en tanke på att börja blogga där lite smått senare.
Nu har jag inte hunnit äta ute ännu, däremot har jag ingen lust att se hur många PP en öl går på, ölfantast som jag är :angel:

Delvis knapp

Hur mäter ni upp eran mat? Har ni köpt en sådan våg man kan köpa på sidan, eller gör ni på något annat sätt?
 
Sv: Viktväktarna

Jag har en liten våg som jag använder ibland. Sedan lär man sig hur mycket just de där glasen eller tallrikarna rymmer. Vid bordet plockar jag ibland med ett decilitermått istället för sked :o. Jag höftar en del också, inte väger jag varenda kycklingbit, liksom. Jag mäter saker som pasta och ris som jag vet är lätt att ta för mycket av, plus riktigt onyttiga saker som godis och glass..
 
Sv: Viktväktarna

En billig våg kostar 99 kr på de större varuhusen, det är (dessvärre) nyttigt att väga första veckan (inte bara sig själv). Just för att inse hur mycket man ätit tidigare och hur mycket man har "råd" med.
 
Sv: Viktväktarna

jag har ingen våg annat än hos mina föräldrar (både köksvåg och väga mig självvåg :p ) men det har gått bra ändå! Tex tar jag hjälp av att kolla hur mycket som finns i paketet och sen hur stor andel jag tar. Funkar med mycket! decilitermått har varit mer använt dock! :)
 
Sv: Viktväktarna

KL

Var på viktväktarmöte igår och stannade för ovanlighetens skulle kvar. Min viktväktarledare är tyvärr så fruktansvärt pessimistisk att det går mig på nerverna men igår hamnade jag i samspråk med en annan viktväktare och så blev det att vi båda stannade kvar lite oplanerat.

Veckans ämne var snacks och vikten av att äta mellanmål och så tips på vad man kan stoppa i sig. Inget spännande där.

MEN i slutet firade vi en som nått målvikt. Damen i fråga hade med sig två bilder på hur hon såg ut när hon skrev in sig och hur hon ser ut nu såg vi ju med egna ögon. Jag hade aldrig kunnat tro att det var samma människa! :eek: Hon är precis hur snygg som helst nu, går på gym nästan varje dag och ser inte ut som att hon någonsin haft övervikt! Viktminskning: 48 kg!!! :bow::bow::bow:

Japp, jag är verkligen glad att jag stannade på mötet. det var så otroligt inspirerande att höra denna människa berätta om sin viktresa, om hur svårt hon tyckte det var, om tankar och funderingar kring att ändra sin kropp så mycket, om att hålla målvikten. :love: Nu måste jag nog stanna varje gång. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp