Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Är du jag ?

Jag är också extremt otålig. Och just nu har jag inte ens en våg, men jag litar på att om jag äter rätt points och tränar vad jag nu tränar så måste jag börja märka skillnad om ett par veckor om inte annat så på att kläderna sitter lösare. Men ett par veckor är JÄTTELÅNG tid.
 
Sv: Viktväktarna

Är du jag ?

Jag är också extremt otålig. Och just nu har jag inte ens en våg, men jag litar på att om jag äter rätt points och tränar vad jag nu tränar så måste jag börja märka skillnad om ett par veckor om inte annat så på att kläderna sitter lösare. Men ett par veckor är JÄTTELÅNG tid.

Måttband är bra! :)
 
Sv: Viktväktarna

Vägde mig idag, och hade iallafall gått ner, men bara 6 hg :(. Men jag är glad att jag inte gått upp, har noterat i veckan att vikten hoppat upp och ner. Så jag har gått ner 3,2 kilo sedan den första juli, det känns som en bra takt iallafall.
Ska tillägga att jag överlevde ett besök på Taxinge Slott med bekanta ! Jag köpte "daller", typ mums-mums, som inte var så farligt med pp. De andra åt tårtor och bakelser och allehanda smaskens, men jag kände mig inte märkbart avundsjuk faktiskt.

3,2 kg är mycket, snart är du en storlek mindre!!! :idea:
 
Sv: Viktväktarna

Hallå viktväktarkompisar!
Denna helgen eller framförallt ikväll har jag fullständigt tappat kontrollen och närapå hetsätit kanelbullar och after eight. Jag hade lovat mig själv att vad som än händer ska jag fylla i allt jag äter men igår och idag har jag inte gjort det, jag har varit på resande fot igår och idag (70mil totalt) och det blev hamburgare på Sibylla på vägen hem, och jag avbeställde stripsen men fick dem ändå och åt dem trots att jag egentligen inte är så förtjust i strips. Väl hemma har jag ätit ett tiotal after eight och fyra kanelbullar och glass. Nu mår jag illa, varför gör man så här? Tidigare i veckan har jag varit skitduktig och cyklat massor. Jag vet att mensen är på väg så det kanske är det som spelar mig spratt. Men bullarna åkte ner efter att jag blivit skogstokig på min son som strulade i två timmar vid läggning (sen blir man besviken på sig själv för att man har blivit arg och straffar sig själv med hetsätning eller?) :cry:
 
Sv: Viktväktarna

Jag är väldigt bra på att hetsäta, har lyckats hålla det på rimlig nivå dock det sista.. Tack o lov. Hur man ska tänka mot sig själv när det händer är nog väldigt olika vad som funkar för en. Jag vet att det inte funkar att bli arg på mig själv utan en mer sansad och analytisk approach är nog vettigare för mig. Jag tror att det kan vara vettigt att fundera över varför det blir som det blir och ha koll på mönster o sånt så att man kanske kan förebygga att det händer. Men också försöka ha en plan för hur man ska hantera det hela när det väl hänt så att man inte trillar ner i nån svacka man inte kan ta sig ur.

För övrigt blir jag ett bottenlöst hål några dagar innan jag får mens, i en dag eller två. Jag kan och vill äta allt och lite till. Helt hopplöst!

Jag tror att det där någon skrev i början av tråden är bra, att man kanske inte går o lägger sig som en viktväktare men man kan alltid vakna som en!
 
Sv: Viktväktarna

Vad jobbigt, jag mår hemskt dåligt när jag gjort sådär... Men, det är faktiskt inte hela världen. Bara köra vidare :).
Jag har problemet att min mens inte kommer! Blev sådär svullen några dagar, sen gick det ner. Den är lite sen ibland så det är nog ingen fara, men det är jobbigt att inte veta när den kommer!

Jag har slarvat med träningen, lovade mig själv 3 ggr/v, men körde bara mån, ons förra veckan... Fredag till söndag är det så svårt att få in! Och nu känns det jättejobbigt att springa igen :(. Ska försöka ta mig ut ikväll!
 
Sv: Viktväktarna

Jag kunde äntligen väga mig igen idag. Gått ner hade jag gjort, trots lite slarv. Hade såklart kunnat vara mer, men det var ändå tillräckligt för att jag skulle bli jätteglad! :)

Totalt har jag gått ner 5,5 kg och nu är jag sporrad till att verkligen vara lite bättre med att inte slarva bort poäng utan planera mer/bättre! :bump:
 
Sv: Viktväktarna

Good Job lizan!

Jag har ett kilo kvar att ga ner till min ideal vikt. Ett kilo. Jag gar ner och omedelebart upp igen. Utav nagon anledning kan jag inte stanna dar sa jag yoyoar 2-3 kilos (vilket i och for sig inte uppror mig namvart). Nu har jag kommit pa att det kanske ar sa att jag maste trana mer for att halla min 'ideal vikt'.
 
Sv: Viktväktarna

Jag tror det är dumt att låsa fast sig vid en speciell siffra på vågen - kanske är det så att en bra vikt för dig är nåt kilo mer? Det viktiga är ju att man är frisk, pigg och trivs.
 
Sv: Viktväktarna

kl

Hur viktigt är det att man håller sig till sina points? Spelar det nån större roll om man äter mindre än man ska?
 
Sv: Viktväktarna

Tanken är att du skall äta upp dina points. Och om du går ner mer än ett kilo i veckan skall du öka pointsmängden...allt för att det inte skall vara en kur, utan en ny livsstil. Och VV anser att mindre än 28 pp om dagen skall man inte äta, för att det då är risk att man får i sig för lite näring. Om jag fattat allt rätt :)
 
Sv: Viktväktarna

Mmm, satt och renskrev mat och träningspointsen och såg att jag tränar ju på rätt bra, alltså kommer jag inte upp i mina matpoints eftersom träningspointsen drar ner dom. Om du förstår vad jag menar?

Eller har jag missuppfattat det? Är träningspointsen dag för dag till för att använda som en hel summa och man typ käkar gott på helgen med gott samvete?

Sen kommer jag aldrig att äta som normalt folk gör. Jag behöver det inte, jag är inte så "stor i maten" som gemene man är (har jämfört med många i flera år), jag är inte så hungrig och jag klarar mig på lättare. Samtidigt äter jag bra livsmedel för att må bra och få i mig vad kroppen behöver. Med mellanmål. Jag sitter inte framför tv'n och tuggar på kvällarna...

Och går ändå inte ner i vikt... Ämnesomsättningen är det inget fel på. Nyss uppkollat.
 
Sv: Viktväktarna

Träningspointsen behöver du inte äta upp. De läggs på samma sätt som veckobonusen (som du inte heller "måste" äta upp). Det viktiga är att man äter grundpointsen och att man inte går ner för fort.
 
Sv: Viktväktarna

Och VV anser att mindre än 28 pp om dagen skall man inte äta, för att det då är risk att man får i sig för lite näring. Om jag fattat allt rätt :)

Menar du att man inte ska äta mindre än 28 pp i jämviktsläge?

Jag har precis börjat viktväkta (idag faktiskt) och ska äta 26 pp per dag nu när jag går ner, troligen kommer jag ju få äta något mer när jag ska ha stabil vikt men samtidigt kommer jag ju att vara betydligt mindre då.

Jag har viktväktat en gång tidigare, för 2,5 år sen, gick snabbt ner 10 kg men gick aldrig klart jämviktsfasen (heter det så när man ska ligga kvar på samma vikt). Nu har jag lovat mig själv att gå ner och jobba för att bibehålla samma vikt.
 
Sv: Viktväktarna

KL

Inte 28, men 26 pp/dag är minimum för att få i sig alla näringsämnen enligt våra rekommendationer, hälsar Viktväktarkonsulenten :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Förlåt 26 pp ska det vara... Jag tog siffran ur minnet men det var fel :p. 26 är ju det jag får äta! Borde jag lärt mig efter 3 veckor...
 
Sv: Viktväktarna

Kan det vara så att du gick ner lite för snabbt sist? Att svälta bort 10 kilo snabbt brukar sällan funka i längden.
 
Sv: Viktväktarna

knapplån
Vill bara berätta att jag är tillbaka på banan. Jag tänkte i förrgår kväll att jag ska ta en dag i taget. Jag ska klara måndagen utan utsvävningar, och det gjorde jag! Helt ny upplevelse för mig att lyckas ta mig tillbaka utan att skuldbelägga mig själv utan att sänka kraven - jag är ju inte ensam om att misslyckas emellanåt, så kändes det nästan förr och då intalade jag mig att jag är värdelös och det är jag ju inte! Så himla skönt och som det stod när jag la in min viktnedgång igår (snittar -0,8kg per vecka) då stod det att programmet fungerar på mig och det stämmer ju! Propoints fungerar, det är bara att följa och det är egentligen inte särskilt svårt eftersom man får äta vad som helst i rimlig mängd. Fantastiskt! Det enda som retar mig nu är att maken har gått om mig i vikt. Från att ha vägt fem kilo mer än mig vid start väger han nu ett halvt kilo mindre, dessa karlar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp