Men att äta mat jag inte tycker är gott känns som ett recept för att misslyckas och ingen livsstil jag kommer att kunna upprätthålla
Resultatet kommer att bli att jag går och längtar och suktar efter vad jag tycker är gott och vill äta. Möjligtvis att jag kommer kunna hålla nere mängden. Har faktiskt funderat på om lösningen är att bara äta vad jag inte tycker om. Och jo, att jag äter innan jag tränar på eftermiddagen gör att jag får blodsocker fall. Men som sagt, om jag ändrar det till att träna på morgonen så går det bra. Då är problemet att jag är morgontrött och att träna innan jobbet måste jag tvinga mig till.
Och blosockret håller sig jämt och bra när jag lever sunt, utan bananer och ägg. Jag har problem med att jag hoppar lunchen, men när jag äter för mycket klementiner tex så är det efter att jag ätit middag, dvs inte är hungrig utan äter för att det är gott och inte kan sluta.
Godis, choklad, läsk, chips osv är ett kapitel för sig. Även om man inte kan bli kemiskt beroende av socker så börjar jag äta det så bam! Kan jag inte sluta. Lösningen är att aldrig ha det hemma. Men nu var det en period när jag köpte hem. Som tur är så blir suget oftast sent på kvällen när jag inte orkar klä på mig och gå och köpa. Jag har funderat på lördagsgodis men det skulle inte fungera utan det är cold turkey som gäller.