Kickstart? Någon ide? Jag kommer inte överleva på vlcd mer än 5 timmar, så det är uteslutet
Mina problem: jobbar borta och sover borta 2-4 nätter i veckan. Har starkt begränsade möjligheter att stå och laga mat den tiden. Idag är jag en alldeles fantastisk middag bestående av två mackor med diverse pålägg
Jobbar ute på fält 1-3 dagar i veckan och måste äta det som erbjuds. Jobbar ofta i obygden, så det är en mack eller den lokala "grillen" som finns. Så det finns vissa mål som per automatik inte blir optimala. Visst, jag skulle kunna ta med en sallad, men känner att jag vill anpassa mig efter min kollega och de flesta vill äta "riktig", varm mat. Så det kommer förekomma sämre val.
Jag vill verkligen lyxa till det lite på helgen.
Mina fördelar: är duktig på matlåda och de är ofta genomtänkta och bra måltider!
Utöver ovan är jag lat. Jag går för lite och gynnar för lite. Jag försöker verkligen bli bättre, men när jag är borta på jobbet blir motionen verkligen noll, vintern bidrar inte. Sommartid rör jag mig automatiskt betydligt mer!
Mål? Gå ner 3-5 kg till att börja med. Sen 5-8 kg till. Kommer jag någonsin väga 12-13 kg mindre? Tveksamt. Men jag jag gå ner 5 kg och hålla mig där vore det kanon. Nu ligger kurvan stadigt uppåt.
Jag trivs egentligen bäst på lchf och sköter jag mig fungerar det. Men jag är helt galen i vitt bröd och avskyr att baka (lchf-bröd fungerar).
Så, finns det något tips på en kickstart av något slag? Skulle jag gå ner bara 3 kg skulle det kännas som en enorm seger. Det som talar emot är att jag älskar mat, vin och är lat