Jo, jag går ner på VV. Men jag slarvar med att fylla i och räkna pointsen, och behöver nog utesluta kolhydrater helt för att slippa suget. Det är suget som kraschar hela min dag! Misstänker även att frukt triggar mig. 95% av dagen är jag sugen på choklad, godis, chips, ost och det är ärligt talat skitjobbigt!Funkade inte VV för dig? (För visst var det du som VV-ade?)
Jag ska i min bikini om mindre än 3 veckor och vill gå ner 3 kg innan dess. Nu blir det väldigt mycket protein och grönsaker (inom antalet points för dagen) och väldigt lite snabba kolhydrater.
Precis lyssnat på en bok som heter "hjärnkoll på vikten", där det pratas mycket om blodsockerkurvan och jag känner igen mig något enormt! De pratar i boken mycket om hur nyttigt de nyttiga fetterna är, som tex i avocado och lax. Med VV har jag uppfyllt halva mitt dagsbehov på två avocado. Ambivalent hur jag ska göra framöver och hur jag tänker angående blodsocker och triggers. VV tycker jag är bra för att jag får äta kolhydrater i lagom portioner, men det är de små portionerna och förmodligen frukten jag äter som mellanmål och för att spara poäng som triggar mig
VV funkade jättebra några veckor för mig. Är egentligen normalviktig (BMI 22,8).