Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härom dagen hittade jag bilder från innan jag gick ner i vikt. Det var ingen rolig syn. Dels såklart rent utseendemässigt, jag känner knappt igen mig själv, framför allt i ansiktet. Men det är också sån skillnad på blicken, hållningen, hur jag ser ut att må. Visst ler jag på de gamla bilderna, men ögonen ser trötta ut. Jag mådde helt enkelt inte bra. Det är drygt 12 kilo som har trillat av och jag vill verkligen inte ha tillbaka dem - för jag mår så mycket bättre nu på alla plan. Men det är fortsatt hårt jobb, framför allt mentalt, för att hålla mig på banan. Just nu rullar det på utan problem, men jag vet att det kommer komma dagar då jag vill känsloäta upp hela skafferiet. Så jag jobbar på strategier för att inte hamna där.

Jag ville bara dela med mig, för jag tror att flera säkert känner igen sig. Det är så värt det att få tillbaka sin kropp, men det är liksom inte färdigt bara för att man har gått ner det man har tänkt.

Förresten tycker jag det är kul att det har blivit lite liv i tråden igen :)

Jag har hittat min figur! Himla trevligt, den är rött tjusig i rätt belysning. Nu ska den bara trimmas lite, sen är jag nöjd igen. Magen är långt från platt, men det är inte heller målet. Jag vill bara känna mig lätt i kroppen och att kläderna sitter bra.
Jag är kurvig och ganska lång så jag är ingen 50-kilosmänniska.

Härom dagen hittade jag bilder från innan jag gick ner i vikt. Det var ingen rolig syn. Dels såklart rent utseendemässigt, jag känner knappt igen mig själv, framför allt i ansiktet. Men det är också sån skillnad på blicken, hållningen, hur jag ser ut att må. Visst ler jag på de gamla bilderna, men ögonen ser trötta ut. Jag mådde helt enkelt inte bra. Det är drygt 12 kilo som har trillat av och jag vill verkligen inte ha tillbaka dem - för jag mår så mycket bättre nu på alla plan. Men det är fortsatt hårt jobb, framför allt mentalt, för att hålla mig på banan. Just nu rullar det på utan problem, men jag vet att det kommer komma dagar då jag vill känsloäta upp hela skafferiet. Så jag jobbar på strategier för att inte hamna där.

Jag ville bara dela med mig, för jag tror att flera säkert känner igen sig. Det är så värt det att få tillbaka sin kropp, men det är liksom inte färdigt bara för att man har gått ner det man har tänkt.

Förresten tycker jag det är kul att det har blivit lite liv i tråden igen :)

Du är så himla bra!
Grymt jobbat Zass!

Sambon plockade just fram en stor jävla bulle. Som är asgod. Wääh.
Tur jag egentligen inte är jättesugen. :p

Jag har så fruktansvärt svårt att låta bli pasta, fattar inte! :banghead: När jag börjar äta pasta hamnar jag nästan som i trans, pasta är verkligen min akilleshäl. När jag sätter igång kan jag äta MYCKET. Sjögräs- eller shitaakenudlar fyller inte sin funktion som ersättare. Inte vitkål eller squash"pasta" heller. Snälla, har någon tips? Bönpasta ligger ju rätt högt i kalorier och känns inte som en bra ersättning därför?
Jag har samma men kan även inkludera bröd till den ekvationen. Kan du vänja dig av vid det? Jag undviker pasta som pesten just nu, för det triggar bara. Samma med bröd - det är som att jag blir ett avgrundshål utan slut när jag börjar äta bröd. Senaste veckan har jag varit iväg, vilket gör att jag ätit "på stående fot" - vilket resulterat i att kosten till 90% bestått av bröd. Jag känner mig inte nöjd, när jag väl blir mätt så är det en udda mättnad, och jag går upp i vikt för jag har ingen gräns. Alls.

-5 kg på tre veckor. Utan större ansträngning alls. Det lär inte fortsätta såhär lätt hela vägen men jag har ingen brådska så jag ser hur långt jag tar mig. Kläderna börjar snart passa istället för att vara för små iaf, alltid något.

Jag kan ju rapportera att jag lyckats med att ta mig igenom den officiella dag 1 av 21.

Något säger mig att morgondagen kommer bli betydligt tyngre :meh:

Måste köpa ny våg också, även om det känns läskigt att ställa sig på den :nailbiting::arghh:

Hoppar in i tråden.

Planerar att gå upp ca 10 kg i år, hittills har vikten stått ganska stilla och jag har nog inte ansträngt mig så mycket som jag borde.

I nuläget ligger mitt BMI på 16, vilket utan tvekan är undervikt, så målet på +10 kg skulle innebära normalvikt. Jag hoppas på att högre vikt kommer innebära att jag har mer energi och ork, både fysiskt och mentalt, att jag kan träna mer, bli allmänt starkare och i bättre form.
Antagligen måste jag tvinga i mig mat för att nå målet, vilket känns sådär eftersom jag inte har någon vidare aptit, men alternativet att stanna kvar i undervikt är ju inte så lockande det heller.
Vad skulle kunna göra det lättare för dig att äta?

Jag har samma men kan även inkludera bröd till den ekvationen. Kan du vänja dig av vid det? Jag undviker pasta som pesten just nu, för det triggar bara. Samma med bröd - det är som att jag blir ett avgrundshål utan slut när jag börjar äta bröd. Senaste veckan har jag varit iväg, vilket gör att jag ätit "på stående fot" - vilket resulterat i att kosten till 90% bestått av bröd. Jag känner mig inte nöjd, när jag väl blir mätt så är det en udda mättnad, och jag går upp i vikt för jag har ingen gräns. Alls.
Jag undviker bröd, av den anledningen. Jag kan äta en 8-10 mackor utan att känna mättnad. Frukost hinner jag oftast inte med, och det är lika väl det, för när jag börjar så kan jag inte sluta. Nu är min strategi att äta pulverdieter förutom på fredag, sedan hoppa på det igen tills jag är nere på 64 alltså ungefär 10 kg och sedan börja äta enligt LCHF-tänk. Lite kolhydrater i form av bönor och grönsaker och nyttiga fetter. (Inte ösa på med mängder av fett och kött och inte undvika kolhydrater helt)

Jag kan ju rapportera att jag lyckats med att ta mig igenom den officiella dag 1 av 21.

Något säger mig att morgondagen kommer bli betydligt tyngre :meh:

Måste köpa ny våg också, även om det känns läskigt att ställa sig på den :nailbiting::arghh:
Jag är på pulverdieten (utom på fredag )!

Jag har ätit sjuka mängder av allt och blivit småfet på kuppen. Äcklad av mig själv. Nu är det stopp! Jag ska inte förbjuda något eller äta extremt men jobba för lagom och typ 5 kilo.

Alltså ni som kör pulverdieter - fyfan så strongt!

Under påsken var vi i Bordeaux och sen hemkomsten har det bara gått utför. :angel: Motionen håller i, skulle säga att jag rör på mig mer nu än vad jag gjort på många år men vikten går inte nedåt. Det var någon eller några som påpekade att jag kanske skulle skippa kaloriräknandet eftersom det lätt ger mig hjärnspöken och efter lite funderande gjorde jag också det. Lite skönt förstås att slippa skriva in och väga allt, det tar ju oändlig tid, men maten blir verkligen helt utom kontroll utan några riktlinjer. Nu funderar jag istället på att kontakta en dietist och få matschema för ett antal veckor istället så att jag har en ram för ätandet.

Ååh, tänk om en kunde stå ut att gå på pulver en tid. Ni som gör det, hur motionerar ni? Orkar ni?

Hoppar in i tråden då jag måste få bättre matvanor, jag äter godis och onyttigheter dagligen och det märks eftersom min kroppsform har ändrats:angel: Jag trivs inte med hur jag ser ut just nu och då får jag väl ändra det.

Kommer äta 1400 kcal/dag (dock inte räkna frukt och grönsaker om det inte är typ avokado och banan) och se vad som händer. Eftersom jag räknar kcal så kommer jag inte bara släntranäta som jag så lätt gör annars.

Väger just nu 56,6 kg och vill egentligen bara gå ner ett par kilo, men de kilona gör en hel del skillnad i hur jag ser ut/känner mig.

Just det, killen och jag har en tävling om vem som köper minst godis. Den som har köpt godis/kakor/glass för mest pengar när månaden är slut får bjuda den andra på bio!:p

Jag undviker bröd, av den anledningen. Jag kan äta en 8-10 mackor utan att känna mättnad. Frukost hinner jag oftast inte med, och det är lika väl det, för när jag börjar så kan jag inte sluta. Nu är min strategi att äta pulverdieter förutom på fredag, sedan hoppa på det igen tills jag är nere på 64 alltså ungefär 10 kg och sedan börja äta enligt LCHF-tänk. Lite kolhydrater i form av bönor och grönsaker och nyttiga fetter. (Inte ösa på med mängder av fett och kött och inte undvika kolhydrater helt)
Funkade inte VV för dig? (För visst var det du som VV-ade?)

Jag ska i min bikini om mindre än 3 veckor och vill gå ner 3 kg innan dess. Nu blir det väldigt mycket protein och grönsaker (inom antalet points för dagen) och väldigt lite snabba kolhydrater. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024