Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej tråden! Vad duktiga ni är allihopa! :)

Jag har ätit katastrofdåligt i helgen men ska försöka med nya tag nu den här veckan. Vägde mig igår och upptäckte att jag inte gått upp nåt särskilt, väger 52 kg till mina 166 cm. Ska kämpa på med att bättra på maten dock eftersom jag känner mig trött och tung i kroppen, förmodligen pga min katastrofdåliga kost.

Oh well. Operation yoga går sakta framåt, har nu köpt yogakläder i alla fall :meh:.

Nu har jag nått det viktmål jag satte upp när jag startade, känns konstigt :eek: men roligt såklart! :banana: Nu håller jag på att ställa om mig för att bli stabil på den här vikten. En ny utmaning, särskilt nu när vi ska resa bort på måndag.

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)
15/04 --- 58.8 kg (-0.4)
21/04 --- 58.4 kg (-0.4)
28/04 --- 57.9 kg (-0.5)

Jag har tagit lite före/efter-bilder från resans gång, jag har gömt dom här under utifall det är någon som inte vill se. Ni kan klicka nedan för att visa dom:
Back2%20Text_zps7xdvcljv.jpg

Front2%20Text_zpsxbzuafal.jpg

Side%20Text_zpshbbbmxnw.jpg

Du är skitsnygg!!!

@Luem: Instämmer med ovanstående personer - himla bra jobbat! :up:

För min del så: Jag hade glömt hur tråkigt det är att äta pulverbaserad mat :meh:

Hur gör ni andra när er aptit tryter? :(

Måndagsinvägning igen!
4/4 - 69,9 kg
11/4 - 68,5 kg (-1,4 kg)
18/4 - 68,1 kg (-0,4 kg)
2/5 - 67,8 kg (-0,3 kg)

Alltså, jag har ju gått ner sen sista riktiga vägningen. Men det här är inte okej. Det har blivit alldeles för mycket fusk senaste två veckorna. Dags för skärpning! Nu ska bröd framför allt uteslutas helt, och dra ner mer på potatisen (i detta hus ätes potatis minst en gång om dagen). För att inte tala om allt fikabröd som gått ner på sista tiden... :o

18/4 67,5
25/4 66,3
2/5 66, 2

Haft en rätt dålig vecka så jag är inte vidare förvånad. Nåja. Nya tag.
Ska käka frukost nu och sen blir det en promenad upp på berget med ljudbok i öronen. :)

@Luem: Instämmer med ovanstående personer - himla bra jobbat! :up:

För min del så: Jag hade glömt hur tråkigt det är att äta pulverbaserad mat :meh:

Hur gör ni andra när er aptit tryter? :(

Jag bara gör. Det är trist, inte särskilt gott men ger resultat. Det är en period, så jag biter ihop.
Stoppar absolut inte i mig något mellan, utan håller mina tider.
Första dagarna var ju värst, nu är jag snart inne på vecka fyra och det är lite lättare.
Varma soppor tycker jag är bättre för aptiten.

Ungefär samma lika som förra veckan trots magknip och sparsamt intag.

Men magen ser ut som en ballong, är lite oreda.

Alltså, sushi. Jag älskar sushi. På VV är sushi "bra mat", helt okej i poäng. Kalorimässigt hörde jag om 50 kalorier/bit = 500 /måltid. Vad säger ni andra om sushi, bra eller dåligt (ur viktminskningsperspektiv).

Alltså, sushi. Jag älskar sushi. På VV är sushi "bra mat", helt okej i poäng. Kalorimässigt hörde jag om 50 kalorier/bit = 500 /måltid. Vad säger ni andra om sushi, bra eller dåligt (ur viktminskningsperspektiv).

Bra, om man väljer rätt sushi. Chilimajonnäs kan man ju hoppa över. Ca 30 kalorier i en bit. Jag petar bort lite ris om inte hungern tar över.

Jag bara gör. Det är trist, inte särskilt gott men ger resultat. Det är en period, så jag biter ihop.
Stoppar absolut inte i mig något mellan, utan håller mina tider.

Första dagarna var ju värst, nu är jag snart inne på vecka fyra och det är lite lättare.
Varma soppor tycker jag är bättre för aptiten.

:bow:

Jag dricker väldigt mycket te just nu :angel:
21 dagar känns plötsligt som en evighet.

@Monkie: Jag har hört allt från 50 till 70 kcal/bit. Det beror på storlek och tjocklek på fisk. Vill man undvika ris kan man nog ta lite sashimi :up:

Senast ändrad av en moderator:
Bra, om man väljer rätt sushi. Chilimajonnäs kan man ju hoppa över. Ca 30 kalorier i en bit. Jag petar bort lite ris om inte hungern tar över.

Jag bara mosar i mig, vet inte riktigt vad som är vad :angel:. Den lådan jag brukar köpa innehåller hälftenhälften av makirullar/sashimi. Brukar ta en tiobitars men kanske behöver börja med 8 bitars istället.
Eller, nä Nigiri heter det nog, det som är i lådan. Med lax/avokado/räka som ligger över en bit ris.

Här går det bra, hoppas på att kunna trilla ner under 64 på fredagens vägning, det skulle vara toppen! Det går hyfsat långsamt men det är helt enligt plan, jag vill orka träna ordentligt och kunna äta mig mätt. Men 5 kg borta sedan januari och det är jag superglad för :) Det slutliga målet är ju att jag inte går upp några tröstätarkilon varje vinter... :meh: Och så vill jag ju att matchvikten ska vara lite lägre, siktar på 62 till en början så får vi se sen.

Hoppar in i tråden.

Planerar att gå upp ca 10 kg i år, hittills har vikten stått ganska stilla och jag har nog inte ansträngt mig så mycket som jag borde.

I nuläget ligger mitt BMI på 16, vilket utan tvekan är undervikt, så målet på +10 kg skulle innebära normalvikt. Jag hoppas på att högre vikt kommer innebära att jag har mer energi och ork, både fysiskt och mentalt, att jag kan träna mer, bli allmänt starkare och i bättre form.
Antagligen måste jag tvinga i mig mat för att nå målet, vilket känns sådär eftersom jag inte har någon vidare aptit, men alternativet att stanna kvar i undervikt är ju inte så lockande det heller.

Ringde nyss och bokade tid hos skräddare. En månad innan mitt bröllop och 2,5 månad från nu. Känns bra. På den tiden ska jag blivit av med de kilon jag inte trivs i, så att klänningen kan sitta som en smäck igen sen, som när den köptes i december.

Ringde nyss och bokade tid hos skräddare. En månad innan mitt bröllop och 2,5 månad från nu. Känns bra. På den tiden ska jag blivit av med de kilon jag inte trivs i, så att klänningen kan sitta som en smäck igen sen, som när den köptes i december.

Heja heja! :):bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar