Jag har alltid älskat mat och sötsaker sedan jag var liten och aldrig haft något ”stopp”, andra äter kanske en näve lösgodis medan jag smackade i mig 1/2 kg och en halv påse chips.
Har hela mitt liv bantat och vikten har varit som en jojo, vägt 99 kg som allra mest som 18 åring (172 cm lång), fick nog och gick ner till 48 kg (japp, mådde riktigt, riktigt dåligt), tog mig tillbaka på egen hand. Är idag 31 år och har legat på 62-63 kg i mååånga år helt av mig själv, jag äter vad jag vill när jag vill, förbjuder mig inget osv, känns som denna vikten är optimal för mig.
Har dessutom hunnit med en graviditet för 3 år sedan, gick upp 15-17 kg, som sedan försvann av sig själv utan att jag ”bantade”.
Jag har funderat mycket under dessa åren vad det kan vara som gör att jag håller mig viktstabil trots att jag äter vad jag vill när jag vill och jag tror det är för jag inte förbjuder mig något, jag är idag nöjd med en näve lösgodis och antagligen beror det på att jag äter frukost, lunch, mellanmål, kvällsmat och ev kvällsmål. Är ytterst sällan jag är sugen på något där emellan.
Innan kunde jag typ skippa att äta på hela dagen för att spara kalorierna till kvällen vilket gjorde att jag vrääääkte i mig, och att jag gärna valde fet mat och massa, massa sötsaker.