Har ni ändrat er vikt medvetet och sedan uppnått viktstabilitet, där ni inte behöver kämpa för att hålla vikten. Med kämpa menar jag även den mentala kampen om att förbise hungerskänslor etc? Just nu lever jag bara och är relativt viktstabil, jag funderar på om det är värt att göra något åt vikten eller om det bara kommer att bli en ständig kamp att försöka behålla den vikten. Hur har det varit för er?
Jag har med ålder accepterat att jag är några kilo tyngre än jag egentligen önskar vara med en aktiv livsstil och en kost där jag inte behöver tänka så mycket på vad jag äter. Pendlar väll inom en ram på 2kg.
Ska jag ligga på den vikt jag estetiskt önskar får jag antingen träna väldigt hårt eller äta väldigt strikt. Känns inte direkt hälsosamt varken fysiskt men framförallt psykiskt.
(Nu är jag dock höggravid och betydligt tyngre än jag brukar, förhoppningsvis flyter jag oproblematiskt tillbaka till den jämvikt jag haft naturligt senaste åren av sig själv när jag åter lever som jag brukar.)