B

Brummelisa

Den här frågan har säkert dykt upp tidigare men jag undrar vad som är max vikten för att rida galopp?
Är lite sugen på att prova men har ingen aning om hur mycket man får väga max???

Sv: Vikt

vet inte alls så mkt med de här om galopp men på listor på hästar som sprungit jag sett på internet står det att vissa hästar har burit 60 kg och vissa bara 50 kg.

Men i genomsnitt bör man nog vara runt 150 cm lång och väga 50 kg vad jag läst.

Längden har absolut ingen betydelse för galoppen, har du bara en bra vikt och kan krypa ihop ordentligt är det inga problem. Att det står olika vikter på listorna kan bero på en mängd faktorer. För att bli proffs tycker jag personligen att vikten bör ligga mellan 50-55 kg utan att man ska behöva vråbanta sig, amatörernas vikt är högre, närmare bestämt 60 kg, och det finns många duktiga ryttare inom denna kategori. Ska själv ta amatörryttarlicens så snart jag har tid.

Åh vad kul...vet du om det finns möjlihet att göra det i gbg med?
Själv ligger jag mellan typ 53-54tror jag...är så sugen på att ta licens med men vet inte var jag ska vända mig...??
//brummelisa=)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 324
Senast: Kajsalisa
·
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 226
Senast: Caoimhe
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar