vikt under graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vikt under graviditet

*knappstöld*

Nu fram till vecka hmm 35 har jag gått upp 18 kg.... Är jätte nöjd hoppas jag inte går upp jätte mycket mer :angel:
 
Sv: vikt under graviditet

Jag gick upp 30 kilo. Vägde 87 innan, och slutade på 115 innan sonen föddes. Dock försvann 25 av de kilona nästan omgående.

Denna gång vägde jag 90 på inskrivningen, är i v. 21 nu och har väl gått upp en fyra kilo kan jag tro.
 
Sv: vikt under graviditet

Graviditet 1 , pojke född mars 2003:
vid graviditetens början: 70 kg
v 8 71 kg
v12 67 kg
v15 65kg
v 20 62 kg
v 25 67 kg
v 30 69 kg
v 35+5 ( föddes för tidigt) 72 kg

Behöver jag säga att jag mådde illa och spydde i 5 månader?:crazy:

total viktuppgång alltå 1 kg,
efter 4 veckors amning vägde jag 62 kg
höll den vikten under det året jag ammade, sedan tog det drygt 4 månader så vägde jag 70 kg igen...

graviditet 2 , bf 12 sept 2007
innan gravid vägde jag 78kg
v 7 72 kg
v10 70 kg
v 13 67 kg
v15 ( imorgon!) 64 kg

JA jag spyr massor denna gången med...:cry:
Har tom varit inlagd med dropp 2 vändor pga uttorkning och dåliga värden..., sista veckan nu har jag dock hållit vikten, och inte heller mått lika illa, så jag hoppas att det vänder nu!

Vet inte hur det skulle bli om jag mår dåligt ytterligare i 3 månader som jag gjorde förra gången:eek:

fast då började mitt illamående i v 12 ung, denna gång började det mycket tidigare och häftigare
 
Sv: vikt under graviditet

Ja, det närmar sig och jag kan inte riktig ta det till mig, utan tänker mer att det är något som händer i framtiden, men när det börjar blir riktigt jobbigt så blir jag nog varse om att det är snart.

Jämför mig nog gärna med mina systrar, som är mycket mindre och spädare än mig, och de gick upp mellan 6-9 kg på sina graviditeter. Min mamma som också är liten har vid alla fyra tillfällena gått upp strax över 10 kg och har blivit av med allt inom 6 mån. Har själv gått upp lite om baken också, men det syns nog extra eftersom jag annars har en rätt "klen" bakdel, trivselvikten sätter sig alltid runt midjan :mad: . Vatten har jag än så länge inga problem med. BM tycker jag är smalare i ansiktet än i början av graviditeten och hon säger att det är för att bebis tar av mig.

Här lite siffror om viktökning (vid graviditetens slut) ifrån Lennart Nilsson bok, Ett barn blir till:

Barnet: 3,4 kg
Moderkaka: 0,7 kg
Fostervatten: 1,0 kg
Livmodervägg: 1,0 kg
Mammans blodsystem: 1,4 kg
Ökad vätskemängd: 1,5 kg
Mammans fettdepåer: 3,0 kg
Totalt: 13,0 kg
Nu är detta vad de kallar idealvikten, men det finns ju som sagt många individuella aspekter som spelar in t ex att vissa samlar på sig extremt mycket vatten osv.
 
Sv: vikt under graviditet

usch, de där låter inte så kul. spydde som en gris i två veckor precis i början bara. det tyckte jag va pest. jag kanske inte ska gnälla så mycket, har inte haft några direkta problem=)
 
Sv: vikt under graviditet

nej det är inte så kul att må så illa hela tiden:crazy:
Tur att resultatet är värt det!:)

Sedan är det i mitt fall nog till viss del stressrelaterat att jag mår så dåligt, jag är egen företagare och jobbar ändå när de flesta andra är hemma. Har hittills bara sjukskrivit mig då jag var inlagd.....


Men tror nog att det inte blir en gång till, både åldern och det jobbiga i att må så dåligt sätter nog stopp för det.
( fast osvuret är väl bäst ;) )

Alla har väl sina saker under en graviditet som man gnäller över, alla har vi det olika....
 
Sv: vikt under graviditet

det är väldigt vad det är olika! jag har gått upp 1-2 kg och är i vecka 13-14 än så länge
 
Sv: vikt under graviditet

Det låter hemskt med den där vikt hetsen:crazy:
Jag hoppas din bm berättade att du ska äta som vanligt, inte försöka anstränga dig att hålla vikten genom att spara på maten.Att inte äta onyttigheter som kan bidra till ökad vikt är ju en annan sak.
 
Sv: vikt under graviditet

Knapplån.

Jag gick upp 13 kg. Vägde mig i början av v 38 och födde i mitten av v 38, så jag lär väl inte ha hunnit gå upp mer.
Jag vägde mig första gången 9 dagar senare, och hade då gått ner allt igen.
 
Sv: vikt under graviditet

Ja självklart så tyckte hon inte att jag skulle "banta" om jag gick upp för mycket. å skulle jag gå upp 20 kilo istället skulle jag inte äta mindre för det. Mat å gosaker är så mycket viktigare än en siffra på vågen=)
 
Sv: vikt under graviditet

Jag har hittillsgått upp 5 kg och jag är i v.22. Förra graviditetengick jag upp sammanlagt 22 kg,så jag vet at jag måste passa mig för att gå upp allt för mycket då jag redan är överviktig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 018
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 479
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 554
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp