vikt under graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vikt under graviditet

Jag ligger på BMI fetma :crazy: och gjorde även när jag gick igenom mina graviditeter. Dvs jag är ganska överviktig...

Med ettan gick jag upp 16, varav ca 2 kg var kvar när jag blev gravid med tvåan (15 månader senare)
Med tvåan gick jag upp 14, varav 1-2 kg var kvar när jag blev gravid med trean (ett halvår senare)
Med trean gick jag upp 12.

Trean blir 2 år i april. Och jag har nu gått ner till den vikt jag hade när jag blev gravid med tvåan... :banana:

Kan också påpeka att jag inte direkt är känd för mitt hälsosamma leverne :angel:
Tänker man sig för bara lite så tror jag inte det är så svårt att hålla vikten.
 
Sv: vikt under graviditet

åh. så vill jag åxå ha de. har svårt att äta nyttigt iofs=)

Sen har jag en 10 kg som jag vill ha bort som fanns där redan innan graviditeten. är 161 lång och vägde 75 kg vid inskrivningen. hade inte ställt mig på en våg på bra länge. men trodde inte att jag vägde så mycket. så efter förlossningen ska de ätas nyttigt men framför allt motioneras! för 1 vecka sen (v.20) hade jag gått upp till 78 kg. hoppas jag håller mig under 85=)
 
Sv: vikt under graviditet

Jag gick upp 26 kg, med tvillingar. Om du vill se hur min mage såg ut kvällen innan jag åkte in för igångsättning, dvs två dagar innan barnen kom, så finns den i mitt galleri i bildtråden här på barn.

/Timsetim
 
Sv: vikt under graviditet

så här har det sett ut för mej...

29/5-06 testade posetivit på gravidetstestet 65kg
19/7-06 60 kg (v12)
8/8-06 62 kg (v15)
4/12-06 72kg (v32)
18/12-06 73 kg (V34)
2/1-07 71 kg (V 36)

jag går in i v 38 i morgon
 
Sv: vikt under graviditet

är i v 20 och har gått upp 5-6 kg....var normalviktig innan , men har slutat snusa och vilat mkt pga extrm tötthet så det kanske är en del vanlig viktökning också. Jag är glad att magen växer det ska den ju göra. Nu är jag piggare och har börjat motionera lite mer. Vi har köpt häst också så det blir väl mer aktivitet och förhoppningsvis mindre ökning av subcutan charm....:angel:
 
Sv: vikt under graviditet

V 25 hade jag ökat med 6 kg, det är ungefär vad mina systrar gick upp under sina graviditeter. Får lite ångest. Ska dit igen på onsdag får då se hur mycket jag ytterligare ökat, är då i v 29 (28+0).
 
Sv: vikt under graviditet

Normalvikt innan graviditet: 50 kg

När jag senast var på MVC (typ runt v 20, har påbörjat v 23 nu) vägde jag 60 kg :eek: Har aldrig varit så tung i hela mitt liv. Får se vart detta slutar ;)

/snurpe
 
Sv: vikt under graviditet

så här har det sett ut för mej...

29/5-06 testade posetivit på gravidetstestet 65kg
19/7-06 60 kg (v12)
8/8-06 62 kg (v15)
4/12-06 72kg (v32)
18/12-06 73 kg (V34)
2/1-07 71 kg (V 36)

jag går in i v 38 i morgon

är i v 41 och väger 74 kg
 
Sv: vikt under graviditet

Jag gick också upp 30 kg. Och var överviktig innan. Vägde 85 på inskrivningen, och dagarna innan förlossningen vägde jag 115. Men nästan all ökning var vätska då jag var sjuk, ett par veckor efter förlossningen vägde jag 87 igen.
 
Sv: vikt under graviditet

hur mycket hade ni gått upp i v 20? Vid förlossningen?

min bm sa till mig på första mötet i v 10 att jag helst inte ska gå upp mer än 10 kg då jag redan hade lite övervikt.

Nu i v 20 har jag bara ökat 3 kg! *stolt* trodde de va mycket mer då jag slutat rida och de va i stort sett min enda motion förutom hundpromenaderna.

En kompis till mig gick upp 30 kg totalt! men hon va mager som en sticka innan åxå. dom andra kompisarna gick upp runt 18 kg allihopa.

hur mycket gick ni upp och hur såg ni ut innan graviditeten?
hejsan ja va ju ett tag sen min son e 17 år nu,men jag gick 27 kg,men man går ner kanske mycke när man ammar lycka till.
 
Sv: vikt under graviditet

Under mina första två graviditeter så gick jag upp ca27-29 kg under min sista graviditet så hade jag bara gått upp 4 kg i v 27 sen gick jag upp ca 6 kg till så det kan ju verkligen vara olika och endå är det bara tjejer jag fått och det har gått tolv år mellan andra och tredje barnet fast med samma pappa. Och mig veteligen så har jag inte gjort något annorlunda under sista grav än under de två första mer än att de första var planerade och den sista inte alls planerad då jag inte visste att jag var gravid förrän i v 27
 
Sv: vikt under graviditet

Totalt viktuppgång

Barn 1) 12 kg. Från 49 till 61 kg. Födelsevikt: 2800g
Barn 2) 2 kg. Från 60 till 62 kg . Födelsevikt 3320g
Barn 3) +- 0 kg. 60 kg vid start och slut. Födelsevikt: 3130g

Efter barn 1 havererade min sköldkörtel och jag drogs/dras med en anings övervikt ibland, som kommer och går, lite som det vill, beroende på hormonnivån och ämnesomsättningen i kroppen.

Har sedan dess aldrig mått så bra, som de 2 gånger jag varit gravid, då både hormonnivå och ämnesomsättningen fungerat som ett urverk. Jag i mig, har tappat vikt, samtidigt som bebisarna frodats i magen.

Tyvärr, har obalansen i systemet återkommit, när jag slutat amma :eek: :mad:

Inget jag lider av egentligen, men det kan vara lite drygt att variera 8 kg på en vecka eller så, som det kan bli ibland. Speciellt nu på vintern kan det bli så..
 
Sv: vikt under graviditet

uppdatering:

Idag v. 25+1. viktökning 6 kg sedan grav. start.

Tror ni jag klarar mig under 10 kg+?=)

Lär väl samla på mig 10 kg vatten de sista veckorna så man ser ut som en flodhäst:crazy:
 
Sv: vikt under graviditet

uppdatering:

nu i v 30 viktökning från inskrivning 7 kg=) *stolt*

Så duktig jag e, å jag tänker verkligen på vad jag stoppar i mig=) inte ett dugg:angel:

1 kg på en månad bara=)
 
Sv: vikt under graviditet

Vägde mig igår. Är i v 33+0 (v 34) och hade gått upp 10,5 kg. Hoppas jag inte går upp för mycket de sista veckorna bara. Tänker inte ett dugg på vad jag äter, borde kanske göra det.
 
Sv: vikt under graviditet

äh. det är ju så olika det där. jag hade ju en hel del överflödigt fett på kroppen redan innan, så det behövde jag ju inte lägga på mig nått extra.

Bara man äter "normalt". men det menar jag att man äter vanlig lagad mat och inte mc donald å pizza 4 dagar i veckan. sen så dricker man ju massor! i alla fall jag. och det kan ju ställa till det om man dricker massa onyttigt som läsk och så. men jag dricker i stort sett bara vatten, oboy till frukost är ett måste men annars e de vatten som gäller.

En kompis till mig gick upp 30 kg under sin graviditet. hon va "fotomodellsmal" innan och såg normal ut innan förlossningen. vart dom där 30 kilona satt kunde man inte säga. man ska inte gå så mycket på en siffra tycker jag. huvudsaken att man mår bra. många kilon man lägger på sig är ju oftast vatten. då kan man äta hur nyttigt man vill utan att det ger resultat.

Min plastmammas kompis ska ha barn nu i mars tror jag. hon har kört med "jag är gravid å får äta vad som helst" hela graviditeten. hon hade problem med övervikt redan innan. och hon har käkat mc donalds i stort sett varje dag i nio månader. så där kanske man ska tänka till. men vanlig mat måste man få äta utan att få dåligt samvete.
 
Sv: vikt under graviditet

Något litet trivselkilo för mycket hade jag väl sedan innan, dock inte många. Äter vanlig hemmalagad mat de flesta dagarna i veckan, däremot äts det gärna glass och godis på helgen. Innan var jag noga med att inte äta saker som var sockrade, men det har jag lagt på hyllan. Dricker vanlig saft och äter vanlig yoghurt t ex. F rom nästa vecka har jag troligtvis ingen spis längre, så då blir det mer "köpemat" eller får man åka till mamma och äta.:angel: Efter påsk är förhoppningsvis den nya spisen på plats så man kan laga mat igen.
 
Sv: vikt under graviditet

efter påsk är det inte så långt kvar för oss !!! :bump:

Jag hade gått upp 7kg i V31. Men allt sitter iaf i magen så det är skönt.

Jag tror inte heller att man skall stirra sig blind på en massa siffror.. Många samlar ju på sig vatten, och det försvinner ju ganska med en gång efter förlossningen.

Visst skall man tänka på vad man äter, och extra mycket när man är gravid. Men man måste få må lite bra också! :angel:
 
Sv: vikt under graviditet

precis. jag mår riktigt dåligt psykiskt om jag får äta nått jag inte tycker är gott. i vanliga fall kan man väl pressa ner vad som helst. men skulle sambon tvinga mig att äta typ kokta grönsaker fullkornsris och fisk exempelvis skulle jag bryta ihop totalt! Jag KAN helt enkelt inte äta nått jag inte tycker om nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 018
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 479
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 554
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp