vikt under graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

hur mycket hade ni gått upp i v 20? Vid förlossningen?

min bm sa till mig på första mötet i v 10 att jag helst inte ska gå upp mer än 10 kg då jag redan hade lite övervikt.

Nu i v 20 har jag bara ökat 3 kg! *stolt* trodde de va mycket mer då jag slutat rida och de va i stort sett min enda motion förutom hundpromenaderna.

En kompis till mig gick upp 30 kg totalt! men hon va mager som en sticka innan åxå. dom andra kompisarna gick upp runt 18 kg allihopa.

hur mycket gick ni upp och hur såg ni ut innan graviditeten?
 
Sv: vikt under graviditet

Jag vägde ca 60kg före graviditet (är 171cm) och gick upp till 90kg sista veckan. Så 30kg+, mycket vatten var det. Jga var jättesvullen och fick karpaltunnelsyndrom och hela kittet. Denna gången startade jag på ca 65kg och är en sålänge bara i v13, har gått upp ca 3kg hitills. Hoppas det inte blir som sist. kan tillägga att jag äter nyttigt och häslosamt och det gjorde jag sist med :crazy: !
 
Sv: vikt under graviditet

jag hade gått upp ca 2kg i v20,sen kom allt vid v23-35,nu har jag gått upp ca 12-13kg och är i v39
 
Sv: vikt under graviditet

Med tvillingarna gick jag upp 18 kg och med den som var ensam därinne slutade jag väga mig efter 30+kg.
 
Sv: vikt under graviditet

Jag är 173 cm lång, och vägde vid inskrivningen på MVC 65kg. Då hade jag sannolikt redan gått upp ett par kilo. Som mest vägde jag 75 kg, det var 3-4 veckor innan förlossningen. Vid förlossningen vägde jag 74 kg, och vid efterkontrollen 2,5 mån efteråt vägde jag 63 kg. Idag (6år efteråt) väger jag 61 kg - brukar ligga någonstans mellan 60 och 63 kg (har normalt sett inte jättekoll).

Under graviditeten ökade jag mest i vikt mellan månad 5 och 7, tror jag, men kommer inte ihåg vad jag vägde i vecka 20.
 
Sv: vikt under graviditet

Första gången vägde jag 54 på inskrivningen.
Gick upp 25 kg.
När sonen var 3 månader vägde jag 54 igen.
I v.20 hade jag nog gått upp ca 5 kg.

Andra gången vägde jag 64 på inskrivningen.
I v.20 hade jag gått upp 2-3 kg.
Gick upp 10 kg totalt.
Har gått ner 20 kg nu, så jag är tillbaka på 54.
 
Sv: vikt under graviditet

Innan graviditeten var jag normalviktig. I v 17 vägde jag 2kg mindre, och i v 42 hade jag gått upp 24kg... :crazy:

Har 7 kg kvar till ursprungsvikten idag, 9 mån senare...
 
Sv: vikt under graviditet

Jag hade i vecka 20 gått upp 1.8 kg (från grav-start)
och sen i vecka 23 gått upp 2.2 kg (från grav-start)

Är nu i vecka 25 och skall väga mig i morgon. Tror jag gått upp massor nu, för jag har slutat rida och min mage har blivit enorm! :)
 
Sv: vikt under graviditet

Jag är lite överviktig och vägde 86 på min invägning, dagarna före förlossning vägde jag 115. Så knappt 30 kilo gick jag upp.

Men! Jag hade havandeskapsförgiftning och kunde öka i vikt två-tre kilo mellan kontrollerna (hade kontroll 2 ggr/vecka), vilket jag gjorde sista veckorna, därför blev jag också inlagd. Så min viktökning var ju sjuklig, och kanske inte ska räknas med här :crazy:

Väger fyra kilo mer samma tid vid denna graviditet än jag gjorde då, så jag hann inte gå ner allt innan jag blev gravid igen.
 
Sv: vikt under graviditet

jag vägde 67 när jag blev gravid, gick upp till 120... need to say no more :angel: (hormonellt...) sista veckorna gick jag upp 20 kilo vatten typ..... för då jag lämnade BB vägde jag ca 100 kg!
 
Sv: vikt under graviditet

oj, det måste har varit riktigt tufft för dig!

Fick du bli inlagd, eller klarade du dig själv hemma?

Hur har det gått nu med de kilona då?? Efter att Lova är född?
 
Sv: vikt under graviditet

Denna gången hade jag gått upp 1,5 kg i vecka 20. Förra gången lite mer, men inte så farligt.
 
Sv: vikt under graviditet

väger 79 kg nu.... så jag är påväg ner... vikten är inte det värsta..... det är huden som aldrig kommer dra sig tillbaka..... tyvärr....
Då jag var sådär stor tyckte jag inte det var såååå jobbigt, jag klagade inte allt för mkt enl min sambo..... har kompisar som klagat mer som inte hade några krämpor.... men det hade nog med att göra att jag fick problem så tidigt och ont så när man haft ont flera månader så vänjer man sig... men fasen... då lova föddes jag är chockad hur skönt det var att gå på TOA första gången och få göra sina behov ORDENTLIGT! hahaha.... sen märkte jag ju snabbt att ischiasen inte var i kläm mer och fogarna började gå tillbaka.... vikten har jag ju kvar delar av... och huden och armslånga bristningar.... men men..... jag har ju alltid drömt om att va värst på nått.... och jag är då typ värst på att gå upp i gravidkilon :angel:


jag ammade bara 2 veckor men gick ner väldigt mkt då.... hade jag fortsatt amma tror jag att jag hade nått min målvikt för lääääänge sen.....
 
Sv: vikt under graviditet

Denna gången hade jag gått upp 1,5 kg i vecka 20. Förra gången lite mer, men inte så farligt.
Kanske skulle svara på hela frågan ;)

Förra gången vägde jag 71 kg (till 173 cm) vid inskrivning, men det är minst tre kilo över min matchvikt - vet dock inte om jag hade gått upp dem innan eller under graviditeten. Vid förlossningen vägde jag 77, men när jag vägde mig hos en kompis några veckor tidigare var jag upp på 80. Så ca tio kilo totalt beroende på hur man räknar?

Denna gången har jag hittills gått upp knappt åtta kilo, vecka 35. Vägde 67 kg på inskrivningen så jag startade lite lägre.
 
Sv: vikt under graviditet

men du är ju på god väg iaf..inte så mycket kvar ändå. Om man ser på det stora hela..

förlåt att jag frågar..men varför fortsatte du inte att amma då??
 
Sv: vikt under graviditet

Dottern kunde inte ta bröstet...... funkade halvdant med amningsnapp/pumpa och ge flaska.... sen vart jag depressiv rätt akut och fick börja med antidepressiva och då valde jag att inte utsätta dottern för min medicin.
 
Sv: vikt under graviditet

Vägde 64 kg innan graviditeten, ansåg mig någorlunda normalviktig (168 lång). Hade gått upp 4 kg i vecka 25 och gick totalt upp 10 kg dvs till 74 kg. Födde i v 42. Vägde åter 64 kg 2.5 vecka efter barnets födelse.
Försökte äta nyttigare än vanligt och var noga med att promenera under graviditeten, eftersom jag slutade rida och göra tunga stallsysslor relativt tidigt i graviditeten. Är jätteglad att jag inte gick upp mer, känner mig lyckligt lotted.
 
Sv: vikt under graviditet

V 20 hade jag gått upp 2,5 kg. Ska till BM på tisdag då i v 25, misstänker att jag ökat mer än jag vill. Skyller på julmaten.:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 018
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 479
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 554
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp