Vikt på Golden?

Sv: Vikt på Golden?

Jo, jag ser nog att det är en golden av den grövre modellen;) Men jag står fast vid att över 30 kg är för mycket på en 8-månadersvalp. Jag tycker att hunden på bilden absolut ser för kraftig ut, en valp i den åldern ska vara lite "ranglig" och inte se ut som om den vore 8 år istället för 8 månader. Men vad vet jag, jag är ju bara uppfödare;)

Okej, ja jag är inte så erfaren, och nu när du säger det, så stämmer det nog att han ser mer fullvuxen ut än "tonårs-ranglig"..

Nu är min visserligen en tjej, men åtta månader och ca 26 kilo!

Måste bara fråga... vad har hans söta ögon med vikten att göra?:confused:

En o annan korv slinker ner..... Eller nåt annat gott. O då inte av mej.. Utan av alla som är hos oss eller när vi är hos nån annan. Därav lite överviktig enligt tidiigare ägare..

Vår kille var rejält ranglig när han var 8 mån, inte snygg på något sätt utan en klassisk tonåring.

Ska försöka leta fram en bild (uppdat. hittar ingen som visar hans ranglighet), men han har så himla grova ben och stora tassar (större tassar än någon vuxen golden jag sett) att han kom upp i vikt.

Faktum är att vi fick sätta in mer mat nu när han var 9 mån för vi började se hans revben alldeles för tydligt även på håll. Men han gick aldrig någonsin under 30 kg, isf hade han varit ett skelett! Och uppfödaren har vi haft kontakt med hela hans uppväxttid, med regelbundna besök.

Vår snart 1-åriga hane väger 25 kg. Välmusklad för sin ålder. På utställningen vi var på gick det dock inte så bra, han ansågs inte vara rastypisk. Antar att de föredrar stora vita goldens.

Vår snart 1-åriga hane väger 25 kg. Välmusklad för sin ålder. På utställningen vi var på gick det dock inte så bra, han ansågs inte vara rastypisk. Antar att de föredrar stora vita goldens.

Du är inte den ända...
Har har en väldigt mörk & av den lättare typen...
Ställt vår en gång med dålig kritik, sen efter det så fick de vara...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 385
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
870
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10