Vikt på Golden?

V

Vera

Jag undrar lite över vad vikten på en vuxen goldenhane brukar vara? Har kollat på goldenklubbens hemsida men det står inget i standarden. Är mest nyfiken bara!

Sv: Vikt på Golden?

Lite beronde på hur den är byggd, men pappas väger 30-32 kg, är av lättare modell.

Min hane på 8 månader väger nog lite över 30kg nu.
Här är en bild från slutet av mars;

IMG_1809.jpg

Åhh... En lika vit kille som våran, nästan lika gammal!
Cilas är 10 mån IDAG och väger ca 34. Absolut inte tjock nånstans.
I stallet finns vuxna jaktgolden som väger 33.

Tack för svar alla! Min är nio månader nu och väger 28, han är nog av den tunnare modellen men han är ändå grov i benen. Undrar just var det slutar nånstans.

Min pojke är 18 mån och väger ungefär 35 kg han är ganska grovt byggd

Min kille väger ca 30 kg... Och då är han av en liten modell och tidigare ägare tycker jag ska ta ner honom något kilo:o....
Men det vet jag inte om de blir.. :crazy:.. Han har ju SÅ söta ögon
:D
Måste bara fråga... vad har hans söta ögon med vikten att göra?:confused:

Min hane på 8 månader väger nog lite över 30kg nu.
Här är en bild från slutet av mars;

IMG_1809.jpg
Vore jag uppfödare till den hunden skulle jag vara riktigt orolig:eek: Över 30 kg på en 8-månadersvalp är alldeles för mycket!

Senast ändrad:

Vår vovve vägde också över 30 kg som 8 månaders valp...

min gissning är att de söta ögonen säger "ge mig mer mat" och så kan matte inte motstå det.. ;)

Mina tikar har också söta ögon, men inte proppar jag i dem en massa mat för det;) De är 3,5 och 9 år och väger 22-23 kg.

det gör inte jag heller. Men jag gissar att det var det lady_mike menade... :D

Vore jag uppfödare till den hunden skulle jag vara riktigt orolig:eek: Över 30 kg på en 8-månadersvalp är alldeles för mycket!

Det är väl kanske en hund av den grövre modellen då? Jag menar, han ser ju inte det minsta "för tjock" ut på bilden, tycker han ser väldigt fin och välskött ut snarare.....

Det är väl kanske en hund av den grövre modellen då? Jag menar, han ser ju inte det minsta "för tjock" ut på bilden, tycker han ser väldigt fin och välskött ut snarare.....
Jo, jag ser nog att det är en golden av den grövre modellen;) Men jag står fast vid att över 30 kg är för mycket på en 8-månadersvalp. Jag tycker att hunden på bilden absolut ser för kraftig ut, en valp i den åldern ska vara lite "ranglig" och inte se ut som om den vore 8 år istället för 8 månader. Men vad vet jag, jag är ju bara uppfödare;)

Precis som andra redan sagt så beror det ju helt på hur hunden är byggd. vår goldenhane vi hade vägde 33 kg som vuxen, men då var han ganska stor och lång i kroppen. Själv föredrar jag dem mindre!
Jag håller med om att Fridolinas hund ser för kraftig ut för den åldern.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 385
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
870
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10