Victory Tilly- nu är han pensionär

Sv: Victory Tilly- nu är han pensionär

Tack Victory Tilly för många år av glädje på travbanorna! Från harig och skvätträdd hingst till Elitloppssegrande valack........TACK!

En icon försinner, men han gör sig välförtjänt av detta. Skönt att han får gå och ha det bra och inte slaktas:love:

Ja jag kan nog inte räkna på min fingrar hur många gånger man ha hört pappa på lördags kvällarna sitta vid Tv och heja på Viktory Tilly.

Vilken häst han är/var! Kommer alltid finnas i våra hjärtan :bow: :bow: :bow:

Jag vill också passa på att tacka Victor för många glädjestunder på travovalen. :bow:
Elitloppssegern är väl kanske den jag tänker på främst, men även Nat Ray Trot då han satte världsrekord. Tänker även tillbaka med en tår i ögat när han vann V75 på Kalmar efter att ha kommit tillbaka efter en lång konvalescens.

Skönt att han får gå och ha det bra på Stora Alby.
Där skulle jag nog också trivas som pensionär! :D

Du kan ju höra om du för dela box med Victory :D .

Tror du Stall Kalas kan ombesörja min förtidspension också?
Annars lär jag och Victor få vänta i 23 år till på att få dela box....:crazy:

Jag tror säkert att de kan,frågan är om de vill :D ?
Inte möjligt att leva på havre och hö då?:p

det är med tårar i ögonen jag läser alla dessa artiklar :cry:

självklart är han förtjänt av en pension :bow: han har verkligen gjort allt han kunnat och avslutat den på ett minnesvärt sätt.

men Victory Tilly har alltid varit min stora idol.. han fick mig att börja intressera mig för travet - 2000 - då han vann elitloppet. sedan dess har jag följt varenda steg han gjort. en dröm blev till verklighet när jag fick se honom på Kalmar den ruskiga November(?)dagen då han visade att han var tillbaka.. :cry: nej nu ska jag sluta vara sentimental.

den hästen kommer alltid vara kvar i mitt hjärta på ett speciellt sätt, han har fastnat där på ett annat sätt som ingen annan travstjärna har gjort.

nu är det väl endast en dröm kvar.. att få träffa honom face to face IRL.. :D

en legend slutar tävla :bow:
- en av sveriges bästa hästar genom tiderna (och kanske världens?) :bow:

Jag instämmer såklart i alla hyllningar! vilken underbar häst!
alla travtränares våta dröm!?! :bow:

Någon som har eller vet om det går att se hans största lopp nånstans på nätet?

Jag har inte sett vinsten i Nat Ray bland annat, och Elitloppet 2000 vore kul att se igen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Hallå där... Katrin K Frick, 28 år ung, som i går onsdag födde en son. Travnet.se ber att få gratulera! - Tack så mycket! Hur...
Svar
3
· Visningar
2 152
Senast: schelin_j
·
Svar
92
· Visningar
7 962
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Per Engblom (bilden) och stall Tilly vann tvååringsloppet på Solvalla idag. Super Arnie-sonen Ikon Tilly spurtade lätt förbi...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) För en stund sedan kom beskedet att Adrian Chip (bilden) är godkänd för svensk avel...
Svar
0
· Visningar
1 186
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka