Färdigtävlat för Going kronos

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färdigtävlat för Going kronos

Alltså nu kan jag inte hålla mig.
Jag måste säga att ni är någonting på spåren vad gäller dålig sperma kvalite och ja det är ett problem inom travaveln, ärftligt ja.
Man behöver inte gå över ån efter vatten. Viking Kronos. Kolla upp det.
Sen att betjäna fullt antal tillåtna ston tar på krafterna. Och ingen av oss som älskar hästar skulle väl vilja att en utav världens bästa travare inte kunde prestera max. För att se denna hästen får trav att verka magiskt. Och det är enormt.

Sen tror jag att det är affärer inblandat i den här delen. Jag tror att både Glen och Going betäcker ett mindre antal ston. Utvalda eller ägda av ägarna. Det är bara smart och påverkar inte hästen. Det skulle förvåna mig mycket om Ludde och Falkbolagen inte har betäckt själva, varför skulle de annars ha visat hingstarna på visning? Dessa avkommor kommer att vara åtråvärda. För att vara mild i tongången. Med rätt möderne kommer folk att nästintill kunna mörda för dom.

Och den här hästen FÅR skogsturer. Han får det finaste fodret man kan få tag på. Han bevakas hela tiden. Han mår så bra att han fick banta några veckor i somras för att inte slita för mycket på lederna när han presterar som han gör. Detta efter att han gått med Adrian(Luddes sons) ponnys.

Låter det inte som om han har ett drömliv?

För övrigt ang. Luddes matchning. För att platsa i den äldre eliten måste dom vänjas vid en annan typ av löpningar än vad de gör som unghästar. Ludde har valt att satsa på Going. Han får tuffa löpningar. Målet har varit att hästen skall härdas. Hur vida det går i hamn eller ej vet vi först om ett par år.
Dock senaste insatsen är bara att glömma hästen var röd i halsen, vilket innebär en luftvägsinfektion troligtvis. Och begära att hästen ska slå världseliten(!) då är orättvist.
Han skulle slått många av sveriges bästa hästar.

Sen visst Stig H hade gjort annorlunda. Säkerligen. Men hade inte på samma sätt som Ludde fått fram "ikon" delen. Going är historisk på ett sätt som jag inte tror att Stig H hade skapat.

Jag hyllar Ludde ang. Going för att ha skapat den ikon som travet behöver!

Er tillgivna
LillaDamen

Håller fullständigt med dig. Har övriga "gnällspikar" någonsin varit på Luddes gård och sett vilka underbara skogsslingor mm som finns där ?
Tror knappast det......

Sen tror jag att det är affärer inblandat i den här delen. Jag tror att både Glen och Going betäcker ett mindre antal ston. Utvalda eller ägda av ägarna. Det är bara smart och påverkar inte hästen. Det skulle förvåna mig mycket om Ludde och Falkbolagen inte har betäckt själva, varför skulle de annars ha visat hingstarna på visning? Dessa avkommor kommer att vara åtråvärda. För att vara mild i tongången. Med rätt möderne kommer folk att nästintill kunna mörda för dom.

Jag är inte insatt in avelsverksamheten så jag tar mig friheten att ställa en dum fråga: Kan de verkligen använda Glen och Going i smyg? Det måste väl listas någonstans att de har betäckt, om det så bara är enstaka ston och ägarnas egna? Eller?

Red upp ditt liv ist för att snacka så mycket skit! Sen kanske du mår bättre!
Jag tyckte precis att det var du som snackade en massa skit om Luddes matching av Going, utöver det beskyllde du ägarna för att vara pengak..a, och menade på att ett kok stryk inte skulle sitta fel. Så med det uttalandet i bakfickan, vad har du för problem ?Om du menar att mina uttalanden, som då innehåller så mycket okunskap, beror på att jag är mobbad, vad beror då dina uttalanden på, att du mobbar?

Jag tyckte precis att det var du som snackade en massa skit om Luddes matching av Going, utöver det beskyllde du ägarna för att vara pengak..a, och menade på att ett kok stryk inte skulle sitta fel. Så med det uttalandet i bakfickan, vad har du för problem ?Om du menar att mina uttalanden, som då innehåller så mycket okunskap, beror på att jag är mobbad, vad beror då dina uttalanden på, att du mobbar?

Helt rätt, jag har mycket att tycka om Luddes styrningar... Har följt honom i många år och gillar han som person.

Sen ditt sätt att angripa travsporten är det mest patetiska jag läst på länge. Hoppas att du blir bannad så man slipper läsa allt skitsnack!

nobullshit.jpg

Never argue with idiots online.

SO DAMN RIGHT! :p

1. Hur kan man bevisa att det beror på hård träning?

2. Det är ingen skillnad mellan raserna - travare som halvblod.

3. Vilken hingst var det (undrar samma sak som Solros)?

Instämmer...

Lägger till, vem är veterinären?

Eller allt kanske bara är påhittat!

Men vet ni vad!Ni kan ALDRIG bedöma Luddes tränigskunskap med SHJ:s...aldrig,så enkelt är det.

Håller fullständigt med dig. Har övriga "gnällspikar" någonsin varit på Luddes gård och sett vilka underbara skogsslingor mm som finns där ?
Tror knappast det......

han har en fin gård och omgivning... men hörde ryktas om att han bytt gård?

Tillräcklig kunskap för att lyfta telefon och fråga veterinär, och jo, hård träning kan dra ner fertiliteten. Om en häst tränas väldigt hårt finns risk för stress, det i sin tur kan påverka sperman.

Ja, att stress kan påverka fertiliteten håller nog många med om. Du kan inte sätta likhetstecken mellan hård träning och stress.

Jag är inte insatt in avelsverksamheten så jag tar mig friheten att ställa en dum fråga: Kan de verkligen använda Glen och Going i smyg? Det måste väl listas någonstans att de har betäckt, om det så bara är enstaka ston och ägarnas egna? Eller?

Betäckta ston ska finnas med på språngrullan som ska rapporteras in, tror jag iallafall.

Nu har nog alla fått komma till tals i denna tråd, som inte är särskilt trevlig att läsa...
VI avbryter pajkastningen HÄR.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Aetos Kronos var nere för räkning efter sin svåra förlamning. Nu ska han starta i Prix d'Amérique – med kusken Örjan Kihlström. – Även...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka