Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Unga hingstar brukar vara på topp med sin spermakvalite, om de inte tränas hårt.
För en gång skull håller jag med dig
Det är konstigt att du ger dig på mig, jag svarade enbart på en del andras påståenden på sida 1 som måtte kraken få vila, Ludde knäcker hästen lopp efter lopp, Ludde förstör, hästen bör vara knäckt o undrar vad han håller på med. Då menade jag att Going kanske skulle behöva en lugn tur i skogen eftersom det var flera på sidan ett som skrev att de hade en box tom. Att du inte ger dig på dem istället?men snälla! det är ludde vi snackar om, han är proffstränare! han är en av dem som har byggt upp en stor verksamhet och kommit låååångt! han är en av de få som får ta del av de där stora pengarna. going är en häst med otroligt mkt kapacitet, så du tycker att "han ska komma till någon som vill köra en lugn tur i skogen"..
det finns en exakt liknande motsvarighet inom både hoppningen och dressyren! tror du jan brink skulle vilja missa en sån kanon som briar "bara för att han ska få komma ut på en lugn tur i skogen".. :smirk: tycker det var onödigt av dig att öppna den här tråden och kommentera något som du tydligen inte förstår dig på!
Helt plötsligt är det andra tongångar om , som här en viss häst i travsporten. Och jag har fått, som du indikerar, lite vatten på min kvarn, att pengarna styr mycket.Kronos kanske skulle behöva komma till någon av er som tar en liten lugn tur i naturen? Man angående ditt sista citat " spy galla" över travsporten, så vill jag iallafall nämna för dig, att jag " spyr galla" över vissa saker inom andra ridsporter också, utan att dissa sporten som sådan, om du inte förstått det tidigare så borde du göra det nu, att jag faktiskt tänker mer på hästarna än bra resultat.
Det är konstigt att du ger dig på mig, jag svarade enbart på en del andras påståenden på sida 1 som måtte kraken få vila, Ludde knäcker hästen lopp efter lopp, Ludde förstör, hästen bör vara knäckt o undrar vad han håller på med. Då menade jag att Going kanske skulle behöva en lugn tur i skogen eftersom det var flera på sidan ett som skrev att de hade en box tom. Att du inte ger dig på dem istället?
Källa?
....
Ofta är det ärftlighetsrelaterat.
Det var detta jag svarade på, och då uppfattade jag det som det du skrev: Att det är vanligt när det gäller alla hästraser att unga hästar inte har bra spermakvalite. Att gamla kan få sämre, det vet jag, men att unga kan ha kass sperma bara för att de är unga det har jag inte hört förut.Det håller jag absolut inte med dig om. Anledningen till att både Glen och Going hade dålig kvalité förra året var att de fortfarande var väldigt unga och det är vanligt när det gäller alla hästraser att unga hästar inte har bra spermakvalité.
Jag har inte ifrågasatt varför han inte går en lugn stund i skogen, men menar att det skulle nog inte skada, om det är som de andra skriver att han är knäckt. Så om jag skriver det de andra skriver på sidan 1, det jag nämnde förut,ja, då är det oseriöst och jag vet inte vad jag pratar om?