Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Gå in på Profil-> Mitt konto-> Min karma

Där står det precis vad som gäller.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har fått sålt en av mina hästar nu så det löste sig.:)

Har fått som mål att föda upp en enhörning.
Finns det ens på svenska sidan..??? Ngn som vet.:confused:

Jag fick oxå ett fruktbarhets spö i första luckan:banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har försökt med enhörningsuppdraget på engelska sidan, chansen att få enhörning är ju en på sex. Jag har nu avlat på stoet sex gånger och fått sex vanliga föl. :grin: Nu är stoet dessutom för gammalt för att hinna få föl igen. :grin::grin:

Och nej, det finns ju inte några ennhörningar på svenska sidan!?! Så dumt!
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag råkade ut för både översvämning och storm igår, andra gången under min tid hos Howrse.

Renligheten styrs efter stalldrängarna (ska den göra iaf).
Jag har tyvärr för få ängar just nu för att hålla full bördighet, arbetar dock för fullt för att utveckla mitt center och har först och främst inriktat mig på boxarna vilka snart är klara och då är ängarna andra målet - målet är att till slut bara ha bördiga ängar. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Frågan är om jag verkligen ska ge råd i ämnet :angel:... nåja:

Sto och hingst ska vara samma ras, enhörningar kan visst bara vara renrasiga. Om du inte redan köpt dig en enhörning så är mitt råd att skaffa ett sto av en ras som är relativt vanlig = fler erbjudna betäckningar och mindre risk att någon annan valt samma hingst som du. Jag har en IH och de verkar vara rätt vanliga, två gånger (av sex) råkade jag ut för att betäckningen hann tas av någon annan men jag hann söka upp ny betäckning i tid.

Och om jag förstått rätt, vilket jag börjat tvivla på, så ska man avla just 6:23 eller 18:23 servertid.

Stoooort lycka till. Jag förstår mig inte på de som satsar på dessa eländen. ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Några frågor från en förvirrad själ...

Kan någon vara snäll och förklara:
Xanthos
och
Archimedes
Vet att det varit uppe tidigare i tråden och jag har läst men inte förstått. :devil: :angel:

Hemliga sidorna
Var i hela helskotta hittar jag dem?? Både på engelska och svenska. På engelska sidan har jag varit in på Jaguars sida och klickat på länken för sida 1 men får bara att ett fel uppstått eller dylikt och likadant på tvåan efter att följt instruktionerna. Det står att de bara fungerar EN gång (på engelska) men de har ju inte ens funkat första gången jag klickat mig in/rätt. :mad:
Vad gör jag för fel???

Renar
Jag har vunnit minst en tävling i dag (onsdag) men har ingen ren vad jag kan se. Eller dyker den/de upp i morgon?? :confused:

Hur långt är ett Howrse-år?
Har ju inte gett mig in i att köpa pass mm för riktiga pengar och känner mig "lite efter" (finns ju de som varit medlemmar i 2 dagar som sprungit om mig för att de köpt pass mm. :D), har inget ridcenter än och inte börjat avla. :angel:

Jag är nog inte alls bra på det här spelet än.

Tackar ödmjukast för svar!! :bow:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Och fungerar "Junior Croesus" även på den svenska sidan eller är det "för-svenskat på" något vis? Om nu den funktionen finns vill säga?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

På svenska sidan finns hemliga sidan hos ow

Renar har man bara chans att få, alltså inget man får automatiskt om jag förstått saken rätt :p Viss skillnd det där x)

Ett howrse år är en månad långt, årstidsmässigt då. Hästarna kan ju åldras lite hipp som happ. Just nu är det höst, för att det är första veckan i december, nästa vecka kommer vara vinter och veckan efter det vår och sen börjar sommaren som varar hela månaden ut.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Åh! Då är det lite mer förklarligt. Jag som vinner högst 1-2 tävlingar per dag lär ju alltså aldrig se till de där sablans renarna. För UFO:n får jag ju knappt heller, eller saltsten har hållt på i 18 dagar nu!!! :(
Men skam den som ger sig! :D

Ja, det var årstiderna jag inte riktigt förstod mig på, att hästarna åldras "hur som helst" framgår ju rätt tidigt som tur är! x)

Tack snälla Modiga_Korn för svaren! :bow:

Ändring: Jag var till Ow men fick samma sak där: "Sidan existerar inte". Vad ska hände egentligen? Jag fattar nada. :(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi spelar Howrse!

Fast jag tror det är rätt stor chans att vinna renar när man vinner tävlingar. Mitt ök på svenska sidan vann inte många tävlingar men jag fick tre renar ändå.

Ett tips är att hushålla med åldrandepoängen man får i kalendern idag, om man åldrar bästa hästen så den kan tävla lite till hinner man kanske vinna lite mer men det är ju dumt att bränna alla på samma dag om man satsar på många renar. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har fått renar för alla min vinster (tre igår och tre idag). Det verkar dock varit problem med att folk inte fått sina renar, i alla fall i svenska versionen där jag spelar. Finns en del om det i forumet, de verkar jobba på att lösa problemet.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag fick precis en enhörning för att jag köpte pass.. (ja jag kunde inte hålla mig :p) vad är det för speciellt med dom? har inte riktigt förstått tjusningen med dom?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag kunde inte heller hålla mig. Fick en shetlandsponny-enhörning. Ville ju ha en storhäst ju. Dessutom var det en hingst. Fasen ;)
Det som är speciellt är väl typ att de har en dressyrbonus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp