Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Osis för mig är det 16e fölet och ännu ingen enhörning. Kul med 1 miljon hannoveranare när man inte ens satsar på den rasen.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Tråkigt när det är en ras man inte satsar på. Ser inte direkt fram emot när jag själv kommer till den utmaningen, tar ju en hel del betäckningar för de flesta. Så man kanske borde börja i tid?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Kollar igen, ingen här inne som håller på med Connemaror??
Börjar känna att jag har valt fel ras..
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

nja, inte direkt, har en connemara sto som är enhörning och ger mig massa föl (som inte är enhörningar) om du vill ha? :p

@notok: har du otur (eller tur, beroende på hur man ser det) kanske du får en enhörning på första fölet, så skulle faktikst vänta tills du får målet. Men det är vad man själv tycker :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Sant. Jag får nog vänta tills jag har råd att köpa två, de kostar ju lite, antingen i pass eller pengar.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

En enhörning i mitt ridcenter (tror den är kvar iaf :p) har fått 9 avkommor, varav 4 enhörningar :crazy: Snacka om konstig fördelning!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det där kändes lite dåligt fördelat, absolut! Letar lite smått efter ett fullblodsenhörnings-sto, vill ju som sagt gärna ha den ras jag själv satsar på om det inte skulle bli någon med horn
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

jupp är på svenska, men menade fölen, sorry :crazy:
kan sälja dig fölet när hon får en enhörning om inte annat :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Odla! Framför allt vete och lin :)

notok: Nackdelen är att många enhörningar har så jäkla dålig GP så man vill inte behålla fölen ändå sen :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det är väl främst genom grödor du får in pengar vad jag förstått :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det är smart tänkt. :)
Jag skaffade enhörningar i "min" ras så att jag skulle kunna ha lite användning av de hornlösa avkommorna. :p
Har avlat fram 7 stycken (tror jag det är nu...) som alla är hornlösa och har fortfarande inte kommit till enhörningsmålet. Nu är stoet betäckt och jag vågar inte åldra fram avkomman, tänk om det är en hörning... :o Tror jag väntar till målet nu, borde inte vara mer än ett par dagar innan jag är där. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

jo, det har du rätt i. Jag försöker ju faktiskt få föl med HÖGRE GP, inte lägre. Letat efter en hingst med GP över 356 idag, gick ju sådär, hittade några, men de ligger ju inte ute för betäckning så slängde iväg några mail. Och så är mitt sto (355.11) betäckt med en hingst med GP på 355.94 eller så så jag hoppas inte han blir SÄMRE iaf. Tyvärr behöver jag ett åldringspoäng till, vet att det blir ett sto, men vill ju se vad det blir för GP och medfödda färdigheter också :P
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Rovor är det som ger allra mest pengar, men det är inte rätt årstid för det nu (ska vara sommar), annars är det ju alltid bra för ridcentret att ha morötter också, det gör ditt center mer attraktivt.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Lin och morötter är det som ligger i mina ängar med nu. Vill kunna förbättra mina boxar och då behöver jag ju lin istället för halm, så jag hoppas det blir stora rikliga skördar.

Odlar framför allt på 5 ha ängar med fågelskrämmor så vi får hoppas att det ger utdelning, men det ligger ju regndagar måndag och tisdag och jag vill ju inte att allt för mycket av skörden ska förstöras :/
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Alltså hur ska man tjäna pengar på sitt ridcenter? Det känns ju som om allting bara kostar :p

Till att börja med, köp 1000 bitar skit varje dag > omvandla till gödsel á 40st > sälj till butiken (190e per gödsel) - men nu när det är vår, sälj inte allt utan behåll så du kan sätta igång ängarna. Naturgödsel på åkrarna = snabbare skörd.

Vår: Odla lin på så stora ängar du bara har, när skörden kommer sälj allt lin och typ hälften av linbädden (behåll så du har kvar lite till bäddar). Fast har du inga morötter i ridcentrat så odla morötter på någon åker, det ger garanterat inackorderingar som i sig ger lite pengar.

Sommar: Odla rovor eller vete... Rovfröna kostar skjortan, vet inte alls hur bra utfall man får på skörden.. Föredrar själv att odla vete... Fröna är billiga, man får både skörd i frön och i halm > man säljer rubbet och tjänar massor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp