Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Hur har det gått med katten som din bror tog över? Är hon dräktig och hur långt gången i så fall. Här är det bara dagar innan min avelshona får sina bebisar.

Jag är ju bergsäker på att hon faktiskt inte är dräktig, MEN om så är fallet är hon idag gången 54 dygn.
Min man ska ner med barnen hela helgen(åker ikväll) så då ska jag be om rapport hur hon mår och om hon verkar dräktig.
Själv ska jag till Scandinavium:bump::)

Ariel min hona här hemma har gått 40 dygn idag!:love:

Spännande att din hona ska ha snart!:)

Om hon är över 50 dagar gången borde din svärmor ha stenkoll om hon är dräktig. Men du vill kanske inte fråga henne:p När de är 55 dagar gångna känner man jättetydligt hur bebisarna sparkar och det syns även när de ligger och sover.
Jag brukar också vara i Scandinavium men eftersom vi har 10 månader gamla tvillingar och min man har jour hela helgen får jag stanna hemma:bump: Jag måste ju också det med tanke på den kommande förlossningen

Rätt gissat!;)(vill alltså inte fråga henne).

Men om det blir så tydligt när dom är så långt gångna så kan ju tom min man känna isåfall.

Förstår att det är mkt jobb med tvillingar!:o
Själv har man en på 3 år och en på 4 och det räcker just nu iaf!:grin:

KL
Här hemma har vi nu fått fyra st maine coon bebisar :laugh:
Två st svartsilvertabby pojkar, en blåtabbypojke och en röd(silver)tabby hona:love::love::love:

Pratade med min man i telefon igår kväll, och Barbie är inte dräktig *puh*:)
Hon verkar trivas jättebra däremot, är kelen och inte alls skygg.:laugh:

Vad skönt att hon mår bra och inte är dräktig. Nu får du inrikta dig på din katt. Hoppas det går bra!

Fader är våran Perser katt(har stamtavla)S*Pärlemors Blue Marly
18858490.jpg

18858487.jpg

18858486.jpg

Väldigt lik min katt ^^

Och som liten'

Min hona är ju dräktig som jag berättade tidigare, men kommer hon tappa allthår på magen eller kommer man behöva klippa bort hår.
Jag undrar bara, har liksom hört att några få kattungar "snuttat" ihjäl sig på katt mammans hår.

Mina honor har alltid själv klarat den saken genom att bita och slicka bort hår kring spenarna. Men ibland kan man själv behöva klippa lite runt om. Genom att väga kattungarna varje dag ser du ju om det är någon som inte får i sig tillräckligt. De ska öka minst 10 gram varje dag.

Åh vad söta dom är!!:laugh::love:

Längtar tills Ariels och Marlys bebisar tittar ut.
Idag har hon gått 43 dygn.:bump:

Hon kräks nästan varje dag stackaren, magen är som en stenhård kula längst bak.
När kan man börja känna/se sparkar?
Än syns eller känns inga sparkar iaf.

Fosterrörelser kan du börja känna i v. 6-7.

Låter inte så bra att hon spyr varje dag, har du tagit tempen på henne?

Nej jag har inte tempat henne, kan hon vara sjuk?
Det står i min bok om kattuppfödning att dom kan bli illamående och kräkas.

Det är snarare i början av dräktigheten de kräker. Varje dag är inte bra, hon behöver all näring hon kan få! När som helst ska du kunna känna fosterrörelser.

Jag har aldrig haft eller hört talas om en hona som spyr så ofta (visst kan dom må illa och spy, men inte varje dag) så jag tycker du ska tempa henne för att vara på den säkra sidan, dom kan bli väldigt illamående av en infektion också och är hon väldigt spänd i magen plus att du inte känt några rörelser så kanske det är bra att iaf kolla tempen på henne.

Överdrev lite när jag skrev att det var varje dag:o, det är ca 10ggr totalt sedan hon blev dräktig som hon kräkts.
Senast var igår på 43 dygn.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama