Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Den heter S*Sarakkas (det är samernas gudinna för fruktbarhet).:grin:

Får nog be maken om hjälp om jag ska tempa henne:crazy: för det lyckades iaf inte.:p

Har vägt henne 3,3 kg och startviketn var 2,6kg=700 gram är det ok?Hon är en väldigt nätt liten katt.
Litet huvud och spänsligt bygd.
Idag 45 dygn.:bump::love:

Det är nog en helt ok viktuppgång - det är ju så olika. Men jag tror inte att det i och för sig har så mycket med honkattens storlek att göra. Jag har en hona som är väldigt liten, åtminstone för sin ras, och hon brukar få ganska många ungar. Det är väl som med människor/kvinnor. När jag blev med mitt första barn vägde jag 48 kilo...och min dotter vägde 4,9 kilo när hon föddes.:bump:

Nya bilder på Ariel 45 dygn!

20153355.jpg

Var´tvungen att fota hennes söta prick på näsan:D
20153354.jpg

20153356.jpg

20153357.jpg

Det är svårt att se på bilderna men hon ser inte speciellt tjock ut, d v s det putar inte ut särskilt mycket på sidorna. Har du kunnat känna efter om du kan uppfatta några fosterrörelser?

Nej har inte varit hemma, ska se ikväll om jag kan känna men hon brukar inte vilja ligga i knäet särskilt länge.

Hon är dräktig det vet jag, hennes tuttar är gigantiska:D
Magen är stoor mot vad den varit.

Här kommer nytagna bilder på mina damer!

Lillkizzen 43 dygn

dygn43qw3.jpg

dygn43ar7.jpg

Ziri 36 dygn (Syns inte så väl på henne)

dygn36uj5.jpg

Ja det är ju inget att vara tveksam om - så där putar det på min hona också men hon är betydligt längre gången, ska ha när som helst. Men eftersom jag har både hanen och honan så är jag inte riktigt säker på när parningen skedde. Hur lägger man in bilder här?

Du behöver ju inte ha henne i knäet. Jag brukar känna på mina när de ligger och vilar på våra sängar eller i sin egen säng. De brukar gilla att man stryker dem över magen. Var det inte så att du trodde att din andra honkatt var dräktig för att hon hade så stora tuttar? Det i sig är ju inget tecken på att katten är dräktig. Jag har en h ona som jämt har stora röda tuttar. Du måste nog försöka känna fosterrörelser för att veta att allt är ok.

:rofl:....Lillkizzen brukar vaja fram in i det sista, folk brukar fråga mig om hon har svalt en basketboll!
Hon får rätt stora ungar och ca 5-7 stycken. Hennes första kull fick hon 10 stycken.
Jag kan ha räknat fel på en vecka, så jag är inte hundra procent säker på att det är rätt!

Ja det är ju inget att vara tveksam om - så där putar det på min hona också men hon är betydligt längre gången, ska ha när som helst. Men eftersom jag har både hanen och honan så är jag inte riktigt säker på när parningen skedde. Hur lägger man in bilder här?

jag brukar ladda upp dem på http://www.imageshack.us/
och sen kopiera länken längst ner på sidan och sen lägga in den här

sen måste du ha

Kan du sluta ha en otrevlig underton i dina inlägg, och snälla sluta se ner på mig!?

Ariel är dräktig ok;)
Jag vet hur hennes tuttar såg ut innan hon blev dräktig och när hon löpte och hur dom efter knappt tre veckor efter parningen blev jättestora och rosa!
Hennes mage har också ökat enormt i omfång!
Detta går ej att jämföra med den andra honan Barbies tuttar, henne såg jag aldrig bli parad och hade ingen aning om hur hennes tuttar såg ut normalt sett.
Men Ariels är mkt mkt större än vad Barbies tuttar var.

Jag ser absolut inte ner på dig. Var har du fått det ifrån? Men du frågar en del saker och då har jag försökt att svara. När en h ona är så långt gången som din så bör man absolut känna fosterrörelser. Som jag förstod det var och är du orolig över att du inte har gjort det och det förstår jag. Jag försökte också beskriva för dig hur du ska göra för att kunna känna om din hona har ungar i magen. Och det har jag gjort utan några undertoner!

10 ungar...wow. Brukar hon klara av det utan att du får stödmata? Är det en huskatt eller....Hon ser väldigt fin ut i alla fall. Min hona är nästan lika tjock men hon är fortfarande lika smidig och hoppar utan problem upp på den översta avsatsen på klösträdet. Det har hon gjort varje gång hon är dräktig och jag ser med bävan på hennes akrobatiska konster. Men hon har alltid varit en jätteduktig mamma även om hon aldrig fått tio ungar!;)

vilka fina....vad är det för raser på dina? älskar när de är så vackert sköldpaddsfärgade

Det var hennes första kull bara, sen har det som mest blivit 7.
En dog i första kullen, sen slog tyvärr min pappa ihjäl resten. :mad: (Bodde hos min pappa ett tag) Lät henne behålla 3. Var för att deras två honor oxå fick, så vi hade 21 kattungar där hemma!

Men annars har hon vart en supermamma!
Kizzen är oxå hur smidig som helst, igår hittade jag henne inkrypen i en av kaninburarna. Kröpit upp till övervåningen och sen in i nästa lilla hål! :rofl:
Fattar fortfarande inte hur hon kommit in!

Det är vanliga huskatter!
Sägs att Lillkizzens mormor hade Perser och Norsk Skogkatt i sig, men jag vet inte!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama