Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Då kanske du kunde observera att vi faktiskt svarade på samma gång, d v s jag såg inte det svaret förränn EFTER jag hade skrivit mitt. För övrigt tycker jag bara du kommer in här för att påpeka att jag ställer till med bråk! Det gör jag inte, men jag värnar om ALLA katter till skillnad från många här. Och persern har problem som den har utvecklats. Tror du inte en katt lider med en intryckt nos så att den knappt kan andas och rinnande ögon, stopp i tårkanaler o s v.

Ursäkta, är nåt fel på min dator, enligt den svarade hon en kvart innan dej.
Starta en tråd om hur hemskt det är med perser avlen då.

Håller med dig, tycker nästan alla trådar spårar ur här numera!

Men du, in med lite bilder så vi får se! :)
Hur långt är hon gången?

Men det är väl knappast ditt problem? Det är ännu sämre stil att hela tiden lägga sig i vad andra gör och försöka få dom att verka oseriösa mm. Det finns många uppfödare som inte bryr sig om deras uppfödningar paras med huskatter, vissa är nöjda så fort dom sålt katten (säger inte att dessa är några bra förebilder, men det är inte ovanligt) och då är det väl knappast upp till dig att hålla koll på vad deras katter används till? Huvudsaken är väl att katterna mår bra och tas om hand? Låt folk sköta sina egna liv.

:banana: Håller stark med i det du säger!!:banana:
:D huvud saken dom mår bra så slipper folk lägga sin näsa i blöt :d

Ja, som Arya som tyckte att det var en jättekul tråd, dessutom en katt som är renrasig och blivit BIS och en jättefin renrasig hankatt. Det är nog fler än jag som skulle vilja se de bebisarna, men hon vill nog inte mer vara här:confused:
Ska ta några bilder på kisse bara hon behagar komma hem, hon är alltid ute en sväng på kvällen, sedan kommer hon upp och lägger sig i sängen hos mej:love:, men bara när inte sambon är hemma. Är han hemma lägger hon sej hos honom:devil:.
Det finns några bilder på henne i min egen tråd som jag skapade innan jag hittade denna. Men det är innan hon blev dräktig. Hon är inte speciellt tjock ännu, bara en liten kula och så tuttarna som växt.

Äntligen har väntat sååå länge på det ögonblicket!!:love:

Igår kände jag några puttar mot handen från Ariels mage, är så lycklig!!:banana:
49 dygn idag och mer bilder kommer när jag kommer hem!!:)

Jag tyckte också jag kände puttar från magen på min igår. Men eftersom jag inte märkte när min löpte:o så vet jag inte hur långt gången hon är. Man har kunnat känna tuttarna i iaf 3 veckor på min kisse nu. Hur länge har du kännt Ariels tuttar?

:rofl:Jag kollade henne i princip varje dag sedan hon blev parad sista gången, och ungefär 2,5-3 veckor efter sista parningsdagen blev dom jättestora och illrosa.
Förut var dom jättesmå och vita/genomskinliga nästan.

Vet du när din katt fick rödare tuttar?
Man känner nog tuttarna tydligare från ungefär tre veckors dräktighet.:confused:

Fast läget är betydligt bättre än det är för majoriteten av de kattraser som föds upp i Sverige och inte ens inom raser där det inte ens registreras hälften så många katter årligen som det görs av perser behöver vi oroa oss nämnvärt för inavel.

Som sagt såg jag mitt fel, men jag tänker dock ut från perser aveln på Island (där jag bor). Men som sagtett fel från mej som jag märkte av när du citerade mej.

Grattis med att känna puttarna!
Jag längtar super mycket tills att Luna kommer ha gått så länge med. Hon är dock super mammig just nu och följer runt mej i huset som en skugga :love:

Ja det är så mysigt.:love:

Hon boar lite överallt just nu, har en låda färdig men hon boar i lådor och garderober:rofl:

Hon har gått upp ytterligare 100g nu så hon väger hela 3,3kg.
Vilket ger en viktuppgång på totalt 700g.:bump:

Då kan det nog vara sådär 6 veckor nu och det är väl 9 veckor de ska gå, så då är det 3 kvar isf, då kanske jag får dom i födelsdagspresent:bump::bump::bump:

Nu är mina små raggisar på gång....två har kommit men förmodligen blir det fler.:bump:

Åhhh Vad roligt, herreguuud du måste ut med bilder när det är färdigt!!!:bump::):love:

Jag har fotat men vet inte hur man lägger ut bilder här:confused:

Nu har fyra små gosingar tittat ut - o ch jag tror inte det är slut med det faktiskt.:grin:

Om du har bilderna på nätet någonstans, t.ex på en hemsida, så klickat du på den där gula fyrkanten över rutan du skriver meddelandet i, det är tredje från vänster, sedan kopierar du bara adressen till bilden i rutan som kommer upp. Adressen hittar du genom att högerklicka på bilden och sedan kopiera det som står på "egenskaper".
Fast tänk på att om du har bilderna på en hemsida så kan man gå via bilden in på din hemsida, vill du inte att man ska kunna det så lägg bilderna t.ex på "pixbox". Mina ligger t.ex på "Allt om trädgård":rofl:

Här är en bild på Inez:
n8s4rezc198csrxoi1upl6sovujgp2

Hon ser inte ett dugg rund ut på bilden:eek: fast man känner magen.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama