Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Förmodligen har jag inte lyckats få in någon bild men ett gott försök i alla fall:bump:

Gå in på pixbox och ladda upp bilderna gratis i olika album, sedan kan du lätt lägga in dom här!!:):bump:

Nya bilder på Ariel 49 dygn!!

20276627.jpg

20276628.jpg

20276629.jpg

20276630.jpg

20276631.jpg

20276632.jpg

Ja visst är det, man får inte speciellt mycket annat gjort än att beundra juvelerna. Det blev tre tjejer och en kille. Trots att jag på alla sätt försökte få in bilder verkade det inte funka.

Hjälp!!

Ariel har idag haft en liten blodig flytning:(
det sparkar och rör sig i magen på henne, som det gjort dom senaste dagarna.
Bör jag vara orolig??

Är det kanske inte så att hon har gått längre än vad du tror? Strax innan det är dags att föda ungarna är det vanligt med en liten blodig flytning - annars är det ju inte så bra.

Ring till veterinären, båda gångerna min hona haft blodblandade flytningar så har hon förlorat fostren så jag skulle vara väldigt orolig och ringt för länge sedan.

Om det inte är så som Balsa skrev att det är förlossning på gång, men då skulle du ju ha räknat fel på ca 2 veckor...

Ingen förslossning verkar vara på g iaf, hon är lugn och kelig som vanligt.
Har inte kommit ngn mer blodig flytning utan bara en liten.
Det är väldigt livligt i magen.

Ringde svärmor som sa att om det blir ngn mer flytning så ska jag åka till veterinär med henne.
Så jag avvaktar tills imorgon iaf.
Typiskt om det ska hända ngt nu när hon gått då långt.:(

Kan du inte ringa veterinären och fråga vad han/hon tycker. Jag skulle gjort det iaf.

Inga nya flytningar so far, men ska iaf ringa och rådfråga veterinären i Helsingborg.
Återkommer med vad dom säger.
Håll tummarna för att allt är som det ska....

Jag håller tummarna! Men jag tror ändå på att du har räknat fel och att det är dags nu. På bilderna ser Ariel ut att ha gått ganska långt och du ska nog inte förvånas om bebbarna tittar ut när som helst.

I Helingborg tyckte dom att jag skulle åka in akut för att vara på den säkra sidan.
Det kunde vara som en slempropp men då innebär väl det att dom kommer alldeles för tidigt??
Endast 51 dygn idag ju räknat från andra parningsdagen.

Slemproppen kan gå en vecka innan förlossningen. Men det blir ju på håret, det är sällan kattungar som föds i vecka 58 överlever. Är du verkligen säker på parningsdagen. Kan de inte ha parat sig tidigare. Du har väl inte haft stenkoll på dem natt och dag:)Katter har en förunderlig förmåga att para sig när man inte ser det....

Jag såg ju henne bli parad i 5 dagar i streck, jag räknar från tredje parningsdagen.
Om det tog sig på dag 1 så skulle det ju innebära + 2 dagar, så då skulle hon ju om 7 dagar ha gått 60 dygn och då kanske dom kan klara sig eller??

Hon är hemskt mammig och kelsjuk, ska tempa henne också nu.

Det är inget ovanligt att de parar sig efter att det ”blivit något”. Jag hade en hona här på besök för en månad sedan och min avelshane parade henne varenda dag i 14 dagar så det är ju väldigt svårt att veta när hon ska ha.....Du har väl haft dem tillsammans hela tiden om jag har förstått dig rätt. Dag 60 är helt ok!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama