Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Hej igen!

Okej, det var ju bra det :) Det går super bra här nu, dom tuttar och tuttar och tuttar! :) Helt otroligt vad sockersöta dom är.. det går inte beskriva med ord hur fantastiskt det är att vara med om något sådant här.. Åh, jag höll på att börja gråta när den första katten kom ut, helt säkert. :) Kände mig lite mamma stolt på något sätt :D

Kram på er

Allt verkar bra med Ariel än sålänge:)
52 dygn idag och dom små liven rör sig för fullt i magen:D
Den har blivit enorm, magen är större än hela Ariel, hon är liten och nätt men magen står ut jättemkt på sidorna.

Då ska du se att det går vägen. Fast jag har haft så många kullar är det lika underbart varje gång. Den här gången blev det verkligt stora bebbar som vägde kring 125 var och en. En av dem har faktiskt redan börjat öppna ögonen, det är en alldeles speciell upplevelse tycker jag. Den här kullen verkar så nöjd och glad och äter och sover mest hela tiden. Inget pipande utan alla tycks vara nöjda med livet:)

53 dygn och det går bara bra med Ariel:)
Igårkväll hade hon jätteroligt i uterummet med att jaga flugor:devil:

Hmm...:confused:

Tror jag har räknat fel här hemma, vet att jag inte var riktigt säker på datum. Hade räknat på 52 dagar till idag, men nu verkar det som att det är på gång här!

Lillkizzen gick och skrek igår, men trodde det var en av hennes fix ideér hon får ibland. Skrek idag på morgonen och nu när jag kom hem vid 15.00 så var hon extra skrikig och gick efter mig!

När jag gick för att släppa ut kaninerna i utomhusburen förstod jag att hon är på G här. Hon hoppade rätt in i buren och in i lilla huset. Där hade hon sett ut sin plats att föda på! :D
Inte så bra plats tycker då jag! :angel:

Men snäll som hon är så gick det lika bra att lägga sig i lådan som jag gjorde iordning till henne snabbt!

Japp, hade räknat fel! :D

Två små liv har det kommit än så länge!
Första vid 18.40, och den andra vid ca 19.00

Ser ut som en svart och en trefärgad! :love:

Och hon är så duktig! :banana:

Grattis!!!:love:Å vi vill ha bilder!!:D

54 dygn idag och än ser det lugnt ut.:)

Sv: Newbie!

men måste bara fråga varför måste du åka ända till helsingborg?? finns det ingen veterinär i halland?

Fem stycken blev det, tyvärr låg en död när jag kom ut i morse!
En långhårig röd, och dem blir alltid så fina! :cry:

Men fyra stycken ligger och kravlar runt, det blev en svart, en trefärgad och två grå/vita! :banana:

Bilder kommer senare!

För att jag bara har dåliga erfarenheter av hallands djursjukhus:grin:

55 dygn idag och kissen har varit igång hela morgonen med att jaga en papperstuss.:D

synd om lilla kissen :cry: men va roligt att dom andra klarade sig :) och nu vill vi ha bilder :love::angel:

Hehe är hon så pigg :rofl: hon är ju piggare än mina och din är dräktig hehe :p

Nu sover hon under våran säng:)
Hur lång tid kan det gå efterdet att slemproppen gått in små kissarna ska komma?

Slemproppen gick förra Tisdagen så det är ju snart en vecka sedan.
Man kan se även utanpå magen hur det hoppar och rör sig nu:love:

Oki.... här kommer en bild på Lillkizen och hennes små!

27945222ce2.jpg

But guess what?

Pang bom började Ziri skrika som en idiot här. Kollade henne för en timme sen i baken, då såg det rent och fint ut.
Tittade i rumpan på henne för 15 min sen såg rent ut... blurp så rann det ut en härlig goja! :D

Så nu har jag en jätteglad sambo här hemma, för hon har valt att föda i hans garderob! :rofl:

Har vart uppe och kollat henne nu och värkarna har satt igång! :banana:

Det har inte alls gått bra! :cry:

Hon födde senare igårkväll tre stycken små små bäbisar, en dödfödd, troligtvis för tidigt. Hon var inte alls med på noterna, hon ålade bara runt dem hela tiden. Tidigt idag på morgonen gick jag och la dem hos Lillkizzen. Hon tog hand om dem på en gång. Tyvärr dog den förstfödda, men den sista kattungen Ziri fick lever. :laugh:

Stackars Ziri, hon har gått runt och jamat och jamat, men nu ligger även hon hos Kizzen och hennes kattungar. Och kizzen hatar Ziri annars! Så min gammelkatt är en riktig mamma!!!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama