Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Hej! jag är ny här, och min katt väntar också kattungar! Jag tror det iaf, hennes mage är ganska rund, och hon går ganska långsamt. Däremot äter hon nästan ingenting, och det som kommer ut det är löst..är det farligt? har någon annan av er varit med om något liknande?
vore tacksam för svar :)

Jag måste nog hålla med nussikan, få katten veterinärundersökt!
Min katt är högdräktig och hon är fortfarande hur pigg som helst och kan jaga tussar i timmar:D
Men kanske är din katt högdräktig och ska föda snart?
Har läst att dom kan bli lösare i magen på slutet!!
Dock är min Ariel helt normal i magen, men hon äter oftare och mindre portioner än vanligt.

våran kat väntar ochså ungar.hon är rund som en fotboll ska väl få ungar vilken dag som hälst

Vår katt fick ungar för typ 1-2 veckor sen...:mad:
Först fick ådi sen maja...:mad:
sammanlagt 7 ungar:cry: äntligen är alla utom en dödade!:banana:
den som är kvar diar som för sju katter, han diar av både maja & ådi!(ådi= biolgiska mamman, maja= ådis mamma)
Han är så rund att han knappt kan gå!:rofl:

den som är kvar diar som för sju katter, han diar av både maja & ådi!(ådi= biolgiska mamman, maja= ådis mamma)

varför dödade ni dom???:( kunde ni inte sålt eller gett bort dom..:confused:

Det var väl knappast något att banana runt om:confused:

Det får man ju verkligen hoppas att det är. Men å andra sidan finns det gott om idioter också.

vem vill ha kattungar?:crazy:

Jag vill ha kattungar!:laugh: annars skulle ju inte min katt vänta kattungar. vem låter sin katt bli dräktig om man INTE vill ha kattungar?? Det låter ganska långsökt, enligt min mening:confused:. men det finns väl som sagt idioter som inte orkar kastrera och låter sin lilla katthona få kull på kull eftersom det är så enkelt med några nackskott på typ fyra-fem ungar= mellan 5-10 kronor beroende på ammunition. eller kanske vrida nacken av dem=gratis!! ingen av er där ute som tänker på mamman?? 1. Det sliter på henne kropp så att föda från ungar i onödan är, ja, onödigt! 2. Hon löper större risk för komplicationer (jag är inte så hemma på det själv, men det bästa är egentligen kastrering). 3. Hon fölorar ju sina ungar. Klart hon letar efter dem, skulle inte ni göra det?!

Sorry för tråkigt inlägg, men jag var bara tvungen då jag tycker det är sjukt att låta sin katt få ungar som man sen dödar. jag är ingen expert på området katt heller, men jag har både etik och moral i kroppen. en katt är ett djur, en levande varelse, även fast den kanske bara kostar 50 spänn ekonomiskt sett. Jag älskar då mina katter. Jag skulle gråta lika mycket om min katt blev överkörd (vilket har hänt:() som om min hund blev överkörd, även fast hunden kostade 10 000 mer.

Kort sagt: Varför inte bara kastrera om man inte vill ha några kattungar i sitt hem?

Senast ändrad:

Knapplån.

Älskade Saga har fått en kull.
Hon är världens bästa stallkatt och småttingarna ligger en en "ficka" med isolering uppe på loftet, det är tre eller fyra stycken. De jag såg var mörka, men jag tror att det finns en ljus också.

De skall flyttas ner i kattkorgen - men det får vänta ett par dagar till ungarna är lite större. Sagas barn brukar växa jättefort i början.

Kort sagt: Varför inte bara kastrera om man inte vill ha några kattungar i sitt hem?

Vi väntar troligen kattungar utan att det är planerat. Min unghona har skaffat sig pojkvän utan att vi ens märkt det. Så veterinärtiden som var bokad för att kastrera henne är numera avbokad. Dock tänker jag göra allt jag kan för att placera ut ungarna i nya hem.

Har aldrig haft egna kattungar så det blir spännande och lite oroligt är det ju. Upptäckte för en vecka sedan att hon börjar bli rund så vi vet inte riktigt hur långt gången hon är.

Pappan är troligen svart och hon är "blå" eller blyertsgrå så det lär ju inte komma några färgklickar känns det som ;)

60 dygn idag och Ariel är ganska lugn så än lär dom inte komma.

Hon jagar sina flugor och tussar som vanligt, men verkar lite rastlös.

Vi väntar troligen kattungar utan att det är planerat. Min unghona har skaffat sig pojkvän utan att vi ens märkt det. Så veterinärtiden som var bokad för att kastrera henne är numera avbokad. Dock tänker jag göra allt jag kan för att placera ut ungarna i nya hem.

Har aldrig haft egna kattungar så det blir spännande och lite oroligt är det ju. Upptäckte för en vecka sedan att hon börjar bli rund så vi vet inte riktigt hur långt gången hon är.

Pappan är troligen svart och hon är "blå" eller blyertsgrå så det lär ju inte komma några färgklickar känns det som ;)

okej, men det kanske känns lite kul ändå?:).

fast man kan faktiskt kastrera om man inte kommit så långt in i dräktigheten också. jag praktiserade på en smådjursklinik nu i vår och där kastrerade man katthonor som var dräktiga. lite som abort kan man väl säga, fast man tog bort allt och inte bara ungarna. men självklart kastrerade man inte om ungarna hade en chans att överleva och skulle bli "för tidigt födda". då fick man skicka hem kattmammorna så att de fick sina ungar ändå.

61 dygn idag och kanske kanske är hon lite mer efterhängsen idag, pratar högt lite oftare.
Rastlös och boar har hon gjort länge.

Nu får dom gärna komma snart!!:):bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama