Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

På så sätt är det skönt att få två kullar samtidigt! Då har man en surrogatmamma som kan hjälpa till lite!
Synd på dom som dog. :( Men då kan den sista bli extra fin :)

Ja, på så sätt var det jättebra att dem fick samtidigt nästan!
Lite ledsamt då jag försökt i flera timmar att få den lilla svarta att suga! Men så är livet ibland!
Men den tredje är det fullt liv i ialla fall!
Kravlar runt och bråkar för fullt med dem andra, trots att han/hon bara är hälften så stor!

56 dygn idag och nu tror jag att det kan vara på g:)
Magen har ramlat ner nu.

Är så nervös nu och har några frågor.

Hela kvällen+natten har hon andats häftigt med jämna mellanrum.
Magen blir hård samtidigt och hon lyfter svansen mkt uppåt när hon ligger ned.
Hon är orolig och vankar av och an och försöker ta sig in på omöjliga ställen.
Sedan blir hon som vanligt och jagar flugor:confused:
Hon är högljudd och pratar/skriker till mig, idag är det en vecka sedan slemproppen gick.
Bebisarna rör sig i magen fortfarande iaf.

Hon har legat och sovit hela eftermiddagen, nu äter hon.
Hon äter bara pyttelite åt gången och går på lådan hela tiden.
Borde vara dags snart tror jag.
57 dygn.

Jo tack jag vet.;)
Men om du läser alla inlägg så står det att slemproppen gick för en vecka och en dag sedan, så hon kommer nog få lite tidigt.

57 dygn är inte lite tidigt utan mycket för tidigt, om du räknat rätt så lär inte ungarna överleva.

57 dygn är inte lite tidigt utan mycket för tidigt, om du räknat rätt så lär inte ungarna överleva.

57 dagar är lite tidigt, men from. dag 58 räknar man med att kattungarna ska vara fullt lvsdugliga så det är inte kört för kattungar som föds på dag 57. Sedan ska vi inte glömma bort att det är omöjligt för oss uppfödare att veta exakt när honan blev dräktig. Även om vi har räknat till dag 57 kan hon vara på dag 58-59. Räknar man att hon är på dag 65 kan hon vara på dag 63-64.

Så visst dag 57 är tidigt, men inte omöjligt tidigt.

Hoppas att din katt får gå tiden ut, jag har själv fått en kull en vecka tidigt pga. mamma katt blev sjuk (lymfom) hela kullen 5 st avled trots insatser för att klara dom.

Kanske har du räknat fel och din katt blivit dräktig tidigare?
Lycka till i alla fall med dom väntade bebisarna.

Vilken rolig tråd:D. vår lilla bondkatt ska också ha kattungar när som helst nu:laugh:. hon ser ut som hon har en fotboll i magen hon:o. så tjock är hon. så snart ligger det nog x antal kattungar i min garderob igen (hon brukar föda där).

såhär ser hon ut nu:
29319_1210671385.jpg

51411_1210671002.jpg

Det här är pappan:
32858_1203946214.jpg

Han är också vanlig bondkatt.

Här är en bror till kommande kattungar:
13290_1203947748.jpg

Är så lik sin pappa som man bara kan bli;).

Fettso: Jag tror det ska gå med dina bäbisar!

Jag tror att Ziri fick för tidigt då hennes "spenar" inte hade växt ut ordentligt! Ingen som sög lixom. Minstingen som klarade sig vägde i söndags 75 gram och han har ingen päls på benen. Men jäkla vilken envis sak! Han äter på bra! Men han ska få mjölkersättning oxå!

Idag har faktist dem andra och minstingen legat och ätit på Ziri, och "spenarna" är större.

Ariel idag 59 dygn och stooor:)Dock fortfarande med och leksen.
Hon väger idag 3,6 kg så det innebär att hon totalt hitills gått upp
1kg=4 kattungar:D

Nytagen bild på den blivande mamman.
20506797.jpg

20506798.jpg

Blivande pappan, som följde med mig och matade hästarna i morse.
20506813.jpg

20506814.jpg

Det låter i mina ögon som helt normala, fina vikter! :) Härligt att allt går bra nu.
Vad fick du för färger? :D

Hej! jag är ny här, och min katt väntar också kattungar! Jag tror det iaf, hennes mage är ganska rund, och hon går ganska långsamt. Däremot äter hon nästan ingenting, och det som kommer ut det är löst..är det farligt? har någon annan av er varit med om något liknande?
vore tacksam för svar :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 561
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama