Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

4 veckan avklarad. åh det är såå spännande,min kära Birma är parad med en lika fin hane :-)

Hon började få mage för några dagar sedan... väntar med spänning.. :idea:

Åhh ungefär lika långt... Hur stor är hennes mage.. Birmor får ju inte så många..kan lika väl komma en på första kullen.. Jag hoppas ju på flera och har fått för mig det är tre :-9 hahah
Hennes mage är ganska stor och spänd tycker jag..

Visst är det underbart!!:)

Ariel fick 4 st förra gången och detta blir nog lika många:D
En är nog inte så vanligt att dom får!

Ngn som vet hur snart efter födseln man kan sterilisera honan?
Vill inte att hon blir på smällen igen.
Får kanske ha henne på P-piller medans hon har ungar?:confused:

Två kisungar är redan tingade iaf:bump:

Hmm, väntar du en huskattkull nu? Och har ansökt om stamnamn, dvs är med i en kattklubb? Eller har jag missförstått nått?

Kul med fler birmabebbar! :laugh: Får man fråga vad mor och far heter?

*kl*

Jag går i väntans tider här hemma, Nelly har gått 61 dygn idag, på söndag är det 65, men bara för att dra ut på det extra länge så kommer dom väl inte förrän dag 67-68, så min man missar det IGEN. Hon har precis legat på min mage och gosat och då känner man dom små rumla runt där inne, sååå mysigt! :love:

Ngn som vet hur snart efter födseln man kan sterilisera honan?
Vill inte att hon blir på smällen igen.
Får kanske ha henne på P-piller medans hon har ungar?:confused:

Måste du ha henne ihop med hanen då? Om hon inte börjar löpa och därmed struntar i sina bebisar så kan du ju vänta med kastreringen tills dom inte diar längre.

Orkar fråga? Ja, jag orkar fråga. Precis som du orkar fråga om saker. Eller är det bara du som får göra det kanske?

Man behöver inte vara särskilt smart för att förstå vart du ville komma med den "frågan"... Fettso har nog fattat vid det här laget att hennes handlande inte går hem hos alla, men det behöver väl kanske inte tas upp gång efter gång?

Jag sätter punkt i ämnet här, då jag tycker att tråden inte handlar om huruvida TS har ansökt om stamnamn eller är med i en kattklubb eller inte, utan vill att den ska förbli en trevlig tråd för oss som väntar kattungar.

Kul med fler birmabebbar! :laugh: Får man fråga vad mor och far heter?

*kl*

Jag går i väntans tider här hemma, Nelly har gått 61 dygn idag, på söndag är det 65, men bara för att dra ut på det extra länge så kommer dom väl inte förrän dag 67-68, så min man missar det IGEN. Hon har precis legat på min mage och gosat och då känner man dom små rumla runt där inne, sååå mysigt! :love:

Awww snart har du dina små hos dig:love:

Awww snart har du dina små hos dig:love:

Ja det ska bli så himla mysigt! :love: Den här kullen är så otroligt efterlängtad, och efter 3 missfall förra året så tog det lång tid innan jag vågade hoppas på att det verkligen blir något! Så nu hoppas jag verkligen att förlossningen går bra och att dom kommer innan helgen är slut så min man får va me o mysa lite han också :laugh:

Kl*

En av mina honor har kärleksbesök just nu, vi hoppas på hallon om tre veckor och krullmonster om 65 dagar. :D

Min andra hona åker till sin tilltänkta efter utställningen den 4:e Maj. :banana: :bump:

Hej! Jag har en helig birma som jag parade den 15 mars, när ska man kunna se något tecken på att hon har bebisar i magen? Jag tycker inte att det syns nåt än....kan man ta för givet att parningen har misslyckats då eller det syns senare:bump:

Nu så.... efter lång väntan har Eya fött två bebisar än så länge...
Nr: 1 maskad hane?
Nr: 2 blå (spotted?) hane?
Hoppas på att de blir någon fler, gärna en maskad hona :)

ska rätta mig den blå är nog snarare svart spotted :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
388
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?