Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag har känslan av att det tagit sig, isåfall har hon gått ca 1 vecka nu!:):bump:

Hon är ju alltid en gosekatt som ligger i knäet, men hon är liksom lugnare nu
och har kräkt två ggr.
Hon kräktes förra dräktigheten också.

Ska kolla tuttarna om två veckor!:)

Jag har absolut inget att säga om att hon inte tar hand om sina kattungar väl eller inte för det har jag inte en aning om men det låter i alla fall som hon tar väl hand om dem. För mig är inte det som är problemet utan hennes avsiktliga parningar med en blandras. Och det är något som vi som håller på med renrasig uppfödning inte gillar och försöker motarbeta. Och om någon får reda på att hon har engagerat sig åt det så kommer det absolut att påverka hennes uppfödning senare när hon börjar med Renrasig avel. Något som hon måste tänka på redan nu.

Hon har nog förstått den ståndpunkten.

Vad jag inte kan förstå varför det skall påverka raskattsuppfödningen ? Är man så himla småsint och taskig eller finns det något vettig anledning ur någon annan synpunkt än att man inte gillar huskatt avel ?

Hon har nog förstått den ståndpunkten.

Vad jag inte kan förstå varför det skall påverka raskattsuppfödningen ? Är man så himla småsint och taskig eller finns det något vettig anledning ur någon annan synpunkt än att man inte gillar huskatt avel ?

Jag skulle aldrig sälja katt till någon som i "nutid" avlat fram huskatter. Det är för mig inte synonymt med seriös avel. Hur vet jag att denne person inte tänker göra det igen, med min uppfödning?

Jag skulle aldrig sälja katt till någon som i "nutid" avlat fram huskatter. Det är för mig inte synonymt med seriös avel. Hur vet jag att denne person inte tänker göra det igen, med min uppfödning?

Dito. Punkt.

Två veckor idag på Ariel, tror det har tagit sig!:)
Hur går det för er andra?

Jag tror att Eya är dräktig, trots att dom parade sig igen den 7e. Isåfall tog det sig den 22a. Hennes spenar är stora och väldigt rosa. Har tappat hår runt dom. Och det börjar synas en liten liten mage. Har jättesvårt för att komma på något stamnamn :(

Ja stamnamn är svårt, jag har bett mina sytrar komma på nåt:angel:

Starta en stamnams tråd så kanske vi kan hjälpa med tips och ideér?:bump:

Här hemma väntas det bengalkattungar som det verkar om typ två månader.
Det snuskas. :D

Min lilla Nelly har nu gått 5 veckor, och har gått upp nästan 500 gram! Hon har fått en go liten mage och spenderar mestadelen av dagen vid matskålen eller i sovställning :love:

Tagna idag:
26576133.jpg

26576131.jpg

26576132.jpg

Ahh vad roligt:)

Ariel har gått drygt tre veckor, beräknad nedkomst 3 Maj(65 dagar) fast
sist kom dom på dag 63 så då blir det 1 Maj!:love:

Nu är jag säker på att Eya har ungar i magen. Magen putar så sött :)

Åhh det är så mysigt, grattis och lycka till!:)
När är det dags för henne?

Åhh det är så mysigt, grattis och lycka till!:)
När är det dags för henne?

dom har parat sig flera gånger men jag tror att den 22a februari blev hon dräktig... ska jag räkna att det är dags 29april-5maj?

Ja någonstans där 28 April-5 Maj bör det bli:)

Ungefär som min hona!:bump:

Min lilla ragdolltjej blev mamma i måndags.... 5st små knyten som växer så det knakar:)

Naaaw Grattis!!!:love:
Bilder sedan när dom växt till sig lite;):)

Har tagit lite kort på spenarna :) tyvärr blev det lite suddigt :)

Katter008.jpg

Katter002.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
385
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar