Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Verkar helt dött här nu:(

Jaja Ariel har gått 4 veckor och är i början av 5-veckan nu!:)

Nelly har gått drygt 7 veckor nu och jag har börjat känna små fötter som sparkar där inne, det är sååå häftigt! :love: Hon har gått upp 750 gram och är större på ena sidan så jag gissar på att det är 3 st där inne :laugh:

Nelly som bebis:
kornell7.jpg

Jag håller tummarna för att hon får en liten dotter som är lika vacker som hon själv, då stannar den här hemma!

Alltså dina katter är sjuukt söta och fina:love:, har aldrig sett en Birma(är det va?)live, hur är dom i temperamentet?:)

Hej idag har min katt gått 37dagar :D Jag känner kattungarna sparka om ja lägger handen under hennes mage, men de är lite med livet som insatts ;) fick mig ett fint nyp :P

Läste på rex uniteds hemsida att mellan dag 50-54 kan man börja känna ungarna i magen, i söndags kände jag en unge som sparkade tydligt så kan hon ha tagit sig tidigare (parat sig många gånger trotts dräktig) ? Och ja har räknat från fel löp, eller kan man känna dom redan vid dag 35? Magen är inte så stor så endera delen så är de räknat fel eller så är de väldigt få ungar :confused: ja lider av lite små ångest här ;) Har kanske kommit på ett stamnamn :laugh:

Jag tycker att dag 35 låter väldigt tidigt med tanke på att kattungarna inte ens har ett utvecklat skelett då, jag kände den första (väldigt svaga) sparken dag 45-46 nånting. Kul med stamnamn! Vad har du för förslag?

Har tyvärr inte kommit på något jag fastnar för helt å hållet, men ja ska skicka in det idag ändå. Man måste skicka in tre å här är mina:
Norrland´s
La miel´s
Heaven´s

Idag bär det iväg till zoohandeln, ska köpa kattungemat åt fröken, de är kanske dags att införskaffa något hon kan föda i? Vad tycker ni är bäst? :laugh:

Grattis!!!:love: Wow vad måånga:)

Måste fråga er...Jag vet att man ska undvika att bada honan under dräktigheten, men kan man göra det om hon är extremt smutsig?
Eller är det bättre att vänta tills hon fött?

Jag skulle inte utsätta henne för det om det inte är absolut nödvändigt, om hon t.ex. har fått något i pälsen som hon inte kan, eller inte borde, tvätta bort själv. Jag har klippt min hona baktill eftersom hon är så långhårig, så hon iaf får det lite lättare att tvätta sig.

Idag ser Eya smalare ut :S kan det bero på ungarna ligger i födelsekanalen? Hon slickar sig mkt på bakbenen, sidan av magen och i murrven. Har gjort iordning en låda som hon kan föda i , och där har hon parkerat sig idag så jag börjar tro att det är dax. Det skumma är att jag trodde hon skulle bli mkt större än så här, så de kan nog bara vara 1-2ungar. :(

Har tyvärr inte kommit på något jag fastnar för helt å hållet, men ja ska skicka in det idag ändå. Man måste skicka in tre å här är mina:
Norrland´s
La miel´s
Heaven´s

Måste du ha " ´ " på namnen? Det ser så himla tråkigt ut tycker jag, speciellt när det är exempelvis ett svenskt namn.
Det ser väl mycket bättre ut med
S*Norrlands
:D

Själv har jag stamnamnet S*Araneas. Skulle aldrig vilja ha det S*Aranea's. Men det är jag det. :angel:

haha näe de måste ja inte :p har redan skickat in förslagen så de får nog blir så...

Idag har Eya legat på min mage med förvärkar, har andats tungt emellanåt och ungen/ungarna har sparkat som galningar :) så förhoppningsvis är dom snart ute :)

Jag tycker det är mycket snyggare med ' på slutet så det blir nog kanon! :laugh: Spännande! Hoppas att du snart får träffa dom små, du får uppdatera om hur det går! :bump: Lycka till!

Inga kattungar än :( det står stilla, hon sover mkt nu :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
385
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar