Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Avlar på defekter, räcker det?

Och är det inte tragiskt av dig att sitta och skriva olika saker på olika forum?

Om du lär dig läsa så kanske det går lättare?

Jag har INTE skrivit någonstans att huskatten är kastrerad ännu, inte heller att jag ska göra det nu när hon är högdräktig!

Vilka defekter?Då kan du ju hoppa på vilken Perseruppfödare som helst!

Jag är ytterst läskunnig och har jag påstått att jag läst att din huskatt är kastrerad?:confused:

På sks har du ju gjort en tråd där du berättar att du parat din 11 månaders persertös, man får inte avla på både renras och huskatt hur som helst om man skall vara med i ett förbund.

Och mja, jag kan väl ge mig på hela perser uppfödningen då.
Nemas problemas då jag ändå tycker att den avlen har gått över styr, det finns dock några få som strävar efter den gamla typen men de är lätträknade.

Varför kan inte detta få vara en trevlig tråd för oss som har och väntar kattungar!!? Vill ni gnälla och klaga på folk gång efter gång efter gång så starta en egen tråd i ämnet!

Här är några bilder på mina småttingar :love: Det är verkligen inte lätt att få till hyfsade bilder när dom är så här små, men försöka kan man ju alltid :laugh: Här är dom 1 vecka gamla:

S*Eikefjord's Port Ellen
1vecka_1.jpg

1vecka_2.jpg

S*Eikefjord's Gentleman Jack
1vecka_1.jpg

1vecka_2.jpg

Guds så söta dom är :D ska genast gå å ta kort på mina med, dom är 1vecka idag och ena har nästan öppnat båda ögonen helt, den andra har öppnat dom lite :)

För alla som undrat så har jag nu ringt SVERAK och sagt som det är!:)
Känns jätteskönt!

Ariel har gått 57 dygn idag, och har haft en del förvärkar.:)
Hon får hålla dom inne tills nästa Torsdag iaf tycker jag.

Nu är bebisarna 2 veckor och båda har öppnat ögonen :laugh: Dom går upp fint i vikt nu och lilla killen börjar se ut som en sumobrottare! Om jag får som jag vill så stannar han här hemma :)

Här är iaf några bilder på dom små :love:

S*Eikefjord's Gentleman Jack
2veckor_3.jpg

2veckor_5.jpg

2veckor_4.jpg

S*Eikefjord's Port Ellen
2veckor_1.jpg

2veckor_2.jpg

HELT underbara:love:

60 dygn här idag och det känns segt, hon har förvärkar och magen har sjunkt ned.

KL
Jag tror att jag kommer få kattungar, då jag tar hand om en hittekatt som ser dräktig ut. Jag vet inte säkert, men jag tycker det. Men jag har ingen erfarenhet av dräktiga katter. Jag har absolut ingen aning om när jag kan förvänta mig att ungarna ska komma. Lite nervöst är det allt måste jag säga...

Amora:

katt010.jpg

katt004.jpg

katt009.jpg

Jag tror hon har några sammandragningar idag, förvärkar alltså. Det kändes som det iaf. Jag hoppas kattungarna kommer snart, då jag sover i en bäddsoffa nu med katten i ett eget rum, då jag inte vill att hund och katt ska vara tillsammans än när vi sover. Hunden har aldrig varit med om en förlossning heller, så jag vet inte hur han reagerar.Bäddsoffan är obekväm och jag får ont i kroppen av den.

Senast ändrad:

Varför inte bara stänga ute hunden från sovrummet? När vi väntar och har kattungar får hunden inte komma in i vårat sovrum från ca 1 vecka innan kattungarna är beräknade och tills dom är ca 6-7 veckor, då sover han utanför i hallen, inga problem alls. Hoppas allt går bra med kommande bebisar! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
388
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 730
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar