Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Varför inte bara stänga ute hunden från sovrummet? När vi väntar och har kattungar får hunden inte komma in i vårat sovrum från ca 1 vecka innan kattungarna är beräknade och tills dom är ca 6-7 veckor, då sover han utanför i hallen, inga problem alls. Hoppas allt går bra med kommande bebisar! :)

Det finns ingen dörr till vårt sovrum. Vi har öppen planlösning där, så jag sover i vårt tja extra rum. Det går inte stänga i hunden själv där inne heller, då han har seperationsångest. Det ställer till det lite. Men men jag störs inte av våra små barn iaf. Så jag får sova hela nätter om vi ska se det hela positivt.

Inga fler sammandragningar vad jag har märkt iaf. Hon är lugn och det känns inte som om något kommer hända idag iaf.

Nu har mina kattungar blitt 18 dagar, bilderna togs igår. :)

kattungar024.jpg

kattungar026.jpg

kattungar17dagar.jpg

Amora har oregelbundna sammandragningar idag med. Jag är ganska säker på att det är sammandragningar iaf om jag jämför med hur min mage var när jag hade sammandragningar innan det hela satte igång på riktigt.

Hon är en riktigt kelgris idag och ligger gärna tätt intill mig och myser.

Nu finns det små maine coon kattungar hos mig!:D
den första maj fick Duschan smått igen, mor och ungar mår bra :) mer info kommer...
2905_78826628543_548043543_1641057_5322341_n.jpg

Grattis!!:)

Här är det 66 dygn nu och inga kattungar.
Hon skriker på nätterna och har tydliga värkar, dock ingen slempropp än och det sparkar för fullt i magen.

Kollade mina gamla anteckningar, och förra dräktigheten födde hon på dag 64.

Senast ändrad:

Grattis!

Amora har fortfarande sammandragningar , men de är oregelbundna. Men hon verkar inte besvärad. Vi får se vad som händer, men jag håller koll på henne iaf.

Senast ändrad:

I natt på 67 dygn så födde Ariel en vacker blå och vit liten(80g) pojke.
Han diade och jag observerade, Ariel hade värkar men ut kom inga fler, inget mer vatten gick heller.
Åkte in då hennes mage kändes som om det fanns ngn kvar.

På röntgen visade det att där fanns en kvar så hon snittades.
Den andra bebisen var inte fullt utvecklad utan hade enligt veterinären dörr ca en vecka tidigare pga att livomdern hade vridits måånga varv, den var fruktansvärt omvriden som dom uttryckte det.
Vi har haft tur att en unge och Ariel klarat sig såhär långt.

Hon ligger på uppvak nu och vi ska hämta dom ikväll.
Hon är kastrerad nu givetvis, hela livmodern fick tas bort.

Har ni ngn erfarenhet, brukar honan låta ungen dia trots såret?
Ngt jag ska tänka på nu när det bara är en unge?

Vad skönt att det gick bra tillslut - och jag kan inte låta bli att tycka att du gör bra saker när det väl smäller även om du fått utstå mycket kritik för ditt avlande.
Grattis till en lille pojke !

Grattis till lilla pojken!! :) Min hona snittades ju också, såret och stygnen har inte stört vare sig henne eller beisarna, men det tog ett par dagar innan chocken hade lagt sig och hon tog till sig sina barn, så jag fick stödmata dom och sköta hygienen dom första dagarna. Men nu går allt bra och hon sköter sina små jätte fint :)

Hon är orolig och vill inte ligga stilla hos honom.
Han har tappat lite i vikt så jag ska stödmata honom..hoppas så att han klarar sig.

Glömde skriva tack!Är jätteglad för honom!!

Idag är en tung dag, vi var tvungna att ta bort Marly...

Det kommer, sitt med henne vid lådan så kommer hon snart till ro. Se till att få i henne mat och vatten, är hon trött så kan du blanda lite druvsocker i vattnet så får hon lite extra energi. Hills A/D är bra att ge dom efter en operation för att dom ska få tillbaka krafterna och producera ordentligt med mjölk.

Usch då, vad hände med honom?

Nu har mina småttingar hunnit bli 3,5 vecka gamla! :love: Här kommer lite bilder på killen:

3veckor_2.jpg

3veckor_5.jpg

3veckor_3.jpg

3veckor_1.jpg

KL

Nya tjockisbilder på Amora. Jag tycker hon har blivit större de senaste dagarna. Men veterinären sa att hon hade mycket vätska i beken, tyvärr var det svårt att käna ungarna, men hon tyckte hon kände ett huvud iaf. Men vi får hoppas allt är okej iaf. Hon har fortfarande lite sammandragningar, men de har lugnat sig lite iaf tycker jag.

katten2005.jpg

katten2008.jpg

katten2012.jpg

Vad skönt att det gick bra för dig med mor och barn. :) Hoppas att han kommer igång och äter ordentligt.

Usch vad tråkigt för er, vad hände med Marly? :(

Det är bara så dumt och så jobbigt just nu...:cry:

PKD och det var därför han hade magrat så mkt.:(
Det hade gått långt..Klart det skulle drabba mig har haft sån himla otur
med allt på sistone.
Där fick jag för att jag inte testade innan parningen...:(

Är dock samtidigt ofantligt glad att jag gjorde det och kommer om det blir en fin liten kissunge testa h*n för PKD och behålla den.
Eftersom han var så dålig så tror jag inte det blir mer än en max två st.
Hon har gått 6 veckor snart och magen är inte så stor och det känns inte som att där är många.

Usch va tråkigt, beklagar verkligen! :( Hoppas du får en vacker liten prins eller prinsessa efter honom som är fri från PKD (testa med hjälp av DNA så du är på den säkra sidan). Hur går det med den lille, har mamma tagit till sig honom än?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
388
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 730
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar