Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Sicken tjockis! :) När skulle hon ha?

Tja du jag vet inte. Jag har tagit in henne utifrån så och veterinären gav mig inga bra svar, mer än att hon hoppades att det inte skulle ske innan Amora var frisk från kattsnuvan. Så vi får se helt enkelt, men hon är rätt stor... Trots att hon egentligen är en liten kisse.:D

Måste säga än en gång att dina kattungar är så ljuvligt söta... Man blir helt salig över dem.

Senast ändrad:

Det är bara så dumt och så jobbigt just nu...:cry:

PKD och det var därför han hade magrat så mkt.:(
Det hade gått långt..Klart det skulle drabba mig har haft sån himla otur
med allt på sistone.
Där fick jag för att jag inte testade innan parningen...:(

Är dock samtidigt ofantligt glad att jag gjorde det och kommer om det blir en fin liten kissunge testa h*n för PKD och behålla den.
Eftersom han var så dålig så tror jag inte det blir mer än en max två st.
Hon har gått 6 veckor snart och magen är inte så stor och det känns inte som att där är många.

Var det du eller katten som led?:crazy:
Har vi inte sagt tillräckligt många gånger att du skulle testa honom?
Att du skulle ta honom till vet och göra en ordentlig undersökning pga hans mage?

Hoppas du skäms ordentligt. :mad:

Stackars katt. :(

Usch va tråkigt, beklagar verkligen! :( Hoppas du får en vacker liten prins eller prinsessa efter honom som är fri från PKD (testa med hjälp av DNA så du är på den säkra sidan). Hur går det med den lille, har mamma tagit till sig honom än?

Ja hon tar till sig honom, hon är jätteduktig:love:
Men vet inte om han får i sig tillräckligt...

Har nästan tingat en ny hane idag..

Att du skulle ta honom till vet och göra en ordentlig undersökning pga hans mage?

Finns inget skäl att strö salt i såren... Jag tror Fettso mår tillräckligt dålig just nu.

Fettso:

Jag beklagar att du fick avliva honom. Jag hoppas iaf kattungarna blir fina och att allt löser sig där.

Jag var hos veterinären 3 ggr under loppet av 6 mån!Dom gjorde inga prover utan sa bara hem och sätt honom på diet+att han fick medicin.
Så kom inte och säg att jag struntat i det, jag tror inte du förstår hur mkt han betyder för oss, det gör han fortfarande.
Vi ÄLSKAR honom, visst tycker vi om våra andra katter men INGEN kan nånsin ersätta Marly.

Nu när jag tog DNA-prov för PKD och det var posistivt så föll allt på plats.
Helsingborg skulle ringa distriktaren här för dom tycker dom handlat oerhört
fel.
De är inte vanligt att PKD bryter ut så tidigt i kattens liv som det gjorde på Marly.
Vet kunde inte ha gjort ngt även om vi kommit tidigare, det finns inget som botar PKD, förövrigt skulle jag vilja skriva massa svordomar och fula saker till dig men jag står över det för du är helt enkelt inte värd det!

Nu får du f*n ta och ge dig! Den dagen du gör ett misstag och förlorar en nära vän och familjemedlem tror jag inte att du skulle uppskatta att personer betedde sig mot dig som du gör mot fettso, riktigt dåligt och lågt!

Jag var hos veterinären 3 ggr under loppet av 6 mån!Dom gjorde inga prover utan sa bara hem och sätt honom på diet+att han fick medicin.
Så kom inte och säg att jag struntat i det, jag tror inte du förstår hur mkt han betyder för oss, det gör han fortfarande.
Vi ÄLSKAR honom, visst tycker vi om våra andra katter men INGEN kan nånsin ersätta Marly.

Nu när jag tog DNA-prov för PKD och det var posistivt så föll allt på plats.
Helsingborg skulle ringa distriktaren här för dom tycker dom handlat oerhört
fel.
De är inte vanligt att PKD bryter ut så tidigt i kattens liv som det gjorde på Marly.
Vet kunde inte ha gjort ngt även om vi kommit tidigare, det finns inget som botar PKD, förövrigt skulle jag vilja skriva massa svordomar och fula saker till dig men jag står över det för du är helt enkelt inte värd det!

Förlåt men 3 ggr på 6 månader är inte mycket... enligt vad du skrev förut blev ju katten bra i magen efter dieten som veterinären rekomenderade:crazy: Men som sagt de är ju ej lätt att veta om veterinärerna nonchalera en. Men som sagt flera sa faktiskt till dig att kolla båda katterna innan parningen (vilket du ej gjorde).
Jag hoppas verkligen att du kommer att PKD-testa kattungarna via DNA innan du säljer dem, det är det minsta du kan göra för de kommande kattungeköparna...

Jaja håll henne om ryggen du.

Men vi är flera här inne som sagt till henne klart och tydligt att hon ska åka in och göra tester.

Väldigt tråkigt med PKD:n. Jag beklagar att ni förlorade en familjemedlem.
En läxa lärd den hårda vägen.. Nästa gång tror jag nog du förstår vikten av att hålla koll på avelskatters hälsa och testa sånt här innan parningar.

Marlys ungar ur den första kullen borde du ta och testa också. Det räcker ju med ett enkelt DNA-test.

Vi får se om det snart är dags här. Antingen har hon satt sig i lite bajs eller så har hon haft en mörk flytning inatt. Hon har något mörkt (ser svart ut typ) intorkat på slidan. Hon vill inte att jag torkar bort det eller att jag tittar.. Och jag förstår henne. Hon ville bara dricka sin mjölk när jag gav henne maten och sniffade bara på resten. Får se om hon ätit av maten senare.

Annars tycker jag sammandragningarna minskade igår. Jaja vi får se om det är något eller det bara är bajs. Förhoppningsvis händer ingenting idag, då jag vill att hon ska hinna bli friska från snuvan först.

Förlåt men 3 ggr på 6 månader är inte mycket... enligt vad du skrev förut blev ju katten bra i magen efter dieten som veterinären rekomenderade:crazy: Men som sagt de är ju ej lätt att veta om veterinärerna nonchalera en. Men som sagt flera sa faktiskt till dig att kolla båda katterna innan parningen (vilket du ej gjorde).
Jag hoppas verkligen att du kommer att PKD-testa kattungarna via DNA innan du säljer dem, det är det minsta du kan göra för de kommande kattungeköparna...

Ungarna ska testas självklart men i vilket fall kommer jag behålla en och har den PKD eller inte håller måttet får den bli kastrat.
Min syster har sedan ett halvår tillbaka tingat en ur denna kommande kullen.

Ska sätta in handpenning på min nya hane nu!:bump:

bra att du testar kattungarna innan försäljning. Är honan PKD-testad?

Har du kollat upp din nya hanes föräldrar? Har uppfödaren gjort PKD och HCM scanning innan parning? om inte skulle jag nog valt en annan hane att köpa in.

lycka till med din uppfödning

Jaja håll henne om ryggen du.

Men vi är flera här inne som sagt till henne klart och tydligt att hon ska åka in och göra tester.

Jag håller henne inte om ryggen, jag har själv sagt till henne vad jag tycker hon gjort fel osv. Men jag reagerar när folk är rent elaka och bara gottar sig i andras olycka, det är så fruktansvärt lågt. Man behöver inte vara elak mot folk bara för att man inte håller med dom i det dom gör, hon har lärt sig en läxa nu och jag tror att det räcker som "straff", man behöver inte strö på extra salt i såren.

bra att du testar kattungarna innan försäljning. Är honan PKD-testad?

Har du kollat upp din nya hanes föräldrar? Har uppfödaren gjort PKD och HCM scanning innan parning? om inte skulle jag nog valt en annan hane att köpa in.

lycka till med din uppfödning

Ja honans föräldrar är testade=att hon är fri.
Hanen är av otroligt bra stam, den finaste katten jag köpt nånsin, by far.
Han är riktigt riktigt bra och självklart är hans föräldrar testade.

HCM ska jag scanna dom för.

tack tack det kan behövas!:)

Här har inte hänt något mer... Amora gillar bara att stressa upp matte... Jag känner mig inte alls redo för detta än, jag är en sådan person som måste planera och jag vill ha ungefärligt datum osv. Jag vet ju inte alls när ungarna kan tänkas komma.

Jag är dessutom nervös då jag såg att det stod att kattungarna kan missbildas och dö om mamman får kattsnuva och hon har ju kraftig sådan. Dock är den mycket bättre nu än innan, men ingen vet ju hur länge hon haft den innan.

Jag tror Amora har letat efter en födelseplats, men hon har inte varit nöjd riktigt, men nu tror jag hon har hittat en plats. Vid elementen bakom sängen. Det är lätt kolla till henne där då vi har sängbottnen direkt på golvet. Dock kom hon inte emellan först så hon tryckte in framdelen då magen tog stopp. Men jag var snäll matte och drog ut sängen så hon får plats.

Fin hemsida :) Men en fråga bara, hur kan du vänta röda/creme och sköldpaddor från en vit mamma och en blå pappa?

Tänkte uppdatera lite här i tråden, vi väntar nämligen kattungar i mitten av Juni! :love:

Min underbara Klösan väntar sin andra kull, denna gång med min egna hane Korven.

Klösan (DRX as 01 21)
shapeimage_6.jpg

Korven (DRX es 24 )
shapeimage_3.jpg

Jag tror de kommer få underbart vackra barn! :love:

Senast ändrad:

Aha, tur att jag håller mig till en ras där färgen syns ;)

Grattis och lycka till med kommande bebbar! :laugh:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
388
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 730
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar