Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

kl.

Jag har en tösabit som är mycket nöjd med livet och ligger och myser och kurrar hela dagarna långa.
Hon trivs tydligen utmärkt med att vara dräktig, hon är trevligare än aldrig förr. :D :angel:
Går runt och tvångs gosar med hundarna och lägger sig i mitt knä för att bli ompysslad, kurrar och pratar och spinner i mängder. :love:

Knasfian Bengalen Zizzy mitt hjärta som har några dagar kvar.

kl.

Jag har en tösabit som är mycket nöjd med livet och ligger och myser och kurrar hela dagarna långa.
Hon trivs tydligen utmärkt med att vara dräktig, hon är trevligare än aldrig förr. :D :angel:
Går runt och tvångs gosar med hundarna och lägger sig i mitt knä för att bli ompysslad, kurrar och pratar och spinner i mängder. :love:

Knasfian Bengalen Zizzy mitt hjärta som har några dagar kvar.

åh va är de förväntade utfallet.. :D

En perfekt spottad snö tös till mig. :angel:

*självisk*

Haha nä skämt å sido, jag är glad bara allt går som det ska och alla är friska goa o krya. :laugh:
Men skadar ju inte om det kommer ut just den där, men perfekt nos och profil, snygg spotting (bättre än sin mor.. :angel:) och har mammas huvudform, pappas djup i färgen och bådas busighet. :D
Tjock kort svans, prickar långt ner på benen (som mamma) och och och och.. *drömmer*

kl.

Jag tror att en av våra katter är dräktiga även om vi verkligen inte vill att hon ska vara de...Vi vet inte när hon ska ha ungar, men de e nog ganska långt kvar. Hon är bara 7 snart 8 månader! Jag tkr de e alldeles för tidigt iaf.. Men hon heter iaf Ella och är en huskatt=)

http://www.pixbox.se/pic_show_id27382929.html

OJ det var tidigt..

Du vet väl att det går kastrera misse med foster i magen?:laugh:

Tänk på att hon själv är ungkatt.. Och borde själv få vara det innan hon blir mamma.. Barn ska inte ha barn.. :(

Hoppas allt går bra hur ni än gör med allt.

jaa, de e lite väl tidigt =/ Aa jag läste om de=) Så hon ska kastreras :)
Hon blev tjuvparad så de e därför hon e dräktig (tror vi) så tidigt..

Lilla Blå växer så det knakar, en riktig liten knubbis, bilder kommer ikväll!!:love:

kanske blir en liten fin keeper:D Hoppas de blir en stor och fin kull med många små snöleoparder:D Är pappan också spottad eller kanske bär föräldrarna på marbel....

Kom i håg en kull för ett tag sedan... tror hon fick en för varje smak.. en snömarbel, en snöspottad, en vanlig marbel, en vanlig spottad... hm tror de var en katt till kanske de var en till spottad,.. :d

:eek: Fadern till kullen är från den kullen!!:rofl::rofl:

Han är Snö och marble, så ska bli mycket spännande!

KL

Amora tvättar sig jätte mycket idag och ganska intensivt. Hon har diarre och verkar småt irriterad ibland när man tar henne på mage. Antingen är hon irriterad över diarren eller så kanske något är på gång.

pernilla_s - Kan mycket väl vara kattungar på väg då, diarré får de ju ofta strax innan födseln för att tömma tarmen. Lycka till!

/Erica

Har fotat vårat Lilla Blåbär som idag blev 5 dagar gammal!:)

Här med sin mamma Ariel

27462854.jpg

Världens sötaste Blåbär:love:
27462952.jpg

27462954.jpg

Ja nu är det lite sent för det där med "väntar kattungar" för mig för mina har redan fötts! Måste bara visa upp dem lite, är så stolt! De är alltså ragdolls, mamma är Mozzarella som jag sparat ifrån min första kull. Jättespännande! Kattungarna bor hos fodervärd så det är svårt att stå ut mellan gos-gångerna!

Mamma Mozzarella i julas:

26.jpg

Pappa till kullen är en riktig snygging som jag fått förmånen att låna av en vän. Han har efter parningen redan blivit bokad hunnit bli årets BIV RAG n i SVERAK och fått flera priser i Ragdollklubbarnas Årets Katt-tävlingar, bl.a. bästa ungdjur och bästa vuxna hane i Ragdollklubben. Dessutom har han det bästa temperament man kan tänka sig, en sån nalle!

36.jpg

50.jpg

Enda killen, söta Krokus

89.jpg

Toksöta busungen Scilla

72.jpg

Sömntutan Tussilago som knappt kunde hålla ögonen öppna igår, hihi

77.jpg

Världens goaste lilla Blåsippa!! Än så länge min favorit.

4.jpg

Och sist men inte minst lilla plutten Snödroppe som också är lite trött!

73.jpg

/Erica

Åhh vad underbart söta dem var... :love: Att det kan finnas något så sött! Man blir ju inte mindre kattungesugen efter detta, men min katta håller för allt hon kan... Hon gillar bara att lura och oroa matte att det snart är dags. Men hämnden är ljuv... Det blir ingen leverpastej mer i år.:devil:

Oj vad näpen och söt den lille var. Nej jag ska nog inte titta i denna tråden mer innan jag fått kattungarna. Snarthjälper jag kattan få ut dem annars.:angel:

Sicket sött litet blåbär! :love: Jag är väldigt svag för blå katter med vit bläs! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
388
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?