Vi har bruksat rätt mycket det senaste
!
Lyxa håller på med "gör om, gör rätt" för att förhoppningsvis få till en bättre procent av framspår på tävling! Vi har backat bandet till grundläggande övningar och hoppas att det ska fungera
! Annars har hon fått mycket uthållighetsövningar i uppletet, allt från 10 föremål i rutan till endast 1 och sen 15-20 tomskick, och det blir bara bättre och bättre känns det som!
Och Pu... den hunden går från klarhet till klarhet i brukset
! De senaste gångerna har hon gjort elitupplet som skulle hamna på 9-10 i betyg, hon har fått testa på spontanupptag av spår och har än så länge endast valt framspår, och hon spårar med ett härligt tryck i linan varje gång vi spårar! Hon har även fått sin första spetsvinkel i spår, och den löste hon galant
!
Och i dag var jag kaxig och bestämde att jag och Pu skulle länka högrelydnaden tävlingsmässigt för första gången.
Vi har inga perfekta moment, det är massa detaljer som behöver putsas till sen i elitklass, men herregud vad hon är ball och vilka framsteg hon gör!! Fria följet känns som att det sakta men säkert blir bättre
!
Och titta liksom på framåtsändandet! Hon har tränat framåtsändande TVÅ pass med leksaker vid brytpukten och ytterändarna av sträckan. Aldrig med grupp, aldrig sammansatt. Och det ser ju ändå nästan ut som ett moment redan
!!
Inkallningen behöver vi ta tillbaka reaktionen i starterna, men ställandet är assnyggt! Och förutom uppsättandet, så är jag även sanslöst nöjd med hennes kryp
! Skallet tar sig så snart behövs nog inte lika mycket DKn, hon seglar ju lätt över hoppet trots att det är första gången på den höjden, och tungapporten behöver bara lite uppstärkning av ingången för att vara good enough för högreklass.
Och att avsluta det här med att jag på plats med skott bara sonika gick och gömde mig så hon körde en tävlingsmässig dold plats.... Ja hon är allt bra duktig den där Pu
!