Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja, jag tror jag vet vilket det är, om det är det inlägget där jag la alla våra debuter i respektive klasser :)?

Eftersom man inte får länka till bloggar så skickar jag inläggsadressen i ett PM så hoppas jag att det är rätt ;).

Om jag ber riktigt snällt, vill du då skicka det till mig också?? Snällaaaa??:o:D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Woho! Grattis :)

Miao: Orkar du får du gärna skicka till mig också.

kl
Har precis haft ett... "Intressant" träningspass. Körde pilatesträning och sen FF med fokus på position. Grymt bra position idag, nytt godis lönar sig väl, haha ;)
När jag pausar henne ser jag plötsligt blod på golvet. Går igenom både tassar och mun på hunden bara för att sen inse att det är löpet ;) Haha, känner mig lite blond som 5 min innan gått igenom henne och konstaterat att löp bör vara nära med tanke på hur svullen hon är.
Nåja, nöjd både att hunden är oskadd och att hon är precis som vanligt att träna med.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kan jag ocksa be att fa ett inspirerande pm?
I dag har jag insett att jag formodligen aldrig kommer nagonstans med valpis. Hon kan helt enkelt inte vara stilla lange nog:crazy: Har jag tur kan vi fa till ett supersnyggt fotgaende ... i alla fall om jag halv springer runt plan.:cautious:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Jag blir så inspirerad av dig och dina hundar, du får verkligen fram hur roligt det är med lydnadsträning i det du skriver och dom filmer du har visar!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Jag blir så inspirerad av dig och dina hundar, du får verkligen fram hur roligt det är med lydnadsträning i det du skriver och dom filmer du har visar!

Åh vilket fint beröm :love:! Tack så mycket :)!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ilo har kommit rätt långt i fjärren och vittringen. :) vi har dock inte lagt till stå-sitt än, kanske är dags :)

http://www.youtube.com/watch?v=TUT9Ndxcz1E&feature=c4-overview&list=UUc7Ja8elvgtKn4MsmICQLTA

Vittringen går också bra, bara farten och säkerheten som saknas. På filmen är han rätt trött, därför gnäll och ännu mer osäkerhet. Han plockar först upp pinnen fel men släpper och tar upp den rätt med framtänderna sen :) Jag ser det som en bra grej när han rättar sig själv.

http://www.youtube.com/watch?v=VUBsux88qaw&feature=c4-overview&list=UUc7Ja8elvgtKn4MsmICQLTA
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl
Igår tränade vi på att lyssna på muntliga kommandon oavsett vad jag gör. Vi har en del att jobba på kan jag ju säga, men jösses så jag skrattade! Älskade tokhund.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Idag var det dags för tävling igen, lydnadsklass 1. Vi fick vårt första förstapris för två veckor sedan och idag var det dags för nummer 2.
Extra kul var det att det blev klassvinst (!) även fast jag själv lägger mer värde i poängen än placeringen.

Platsliggning 10
Tandvisning 9 Ställer sig
Linförighet 8,5 Pendlar något, segt sitt
Läggande 7,5 Långsamt läggande
Inkallande 8,5 avslut DK sitt
Ställande 8,5 några steg
Apportering 8 tveksamt gripande
Hopp 8,5 Segt sitt, dk hand
Helhet 8,5

Linförigheten var mycket bättre än förra gången, men vårt största problem är fortfarande sättandena i ingångar och halter.

Nästa tävling blir om två veckor, då hoppas jag sätta LP:t!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack Miao, cillamuffins och Hemlig!
Inser nu när jag läser om mitt inlägg att jag ansträngde mig ganska mycket för att framstå som lite "kylig".
Jag är givetvis ÖVERLYCKLIG :bump::banana::bump::banana:

Bara för några månader sedan kändes det helt omöjligt att vi någonsin skulle få ett förstapris och idag har vi två!
Inte nog med det, vi har placerat oss 2:a och 1:a!

Ja, jag är löjligt glad!
http://www.youtube.com/watch?v=91CXloXyJ8Y&feature=youtube_gdata
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Kl
Känns som att vi har hittat tillbaka till ett riktigt snyggt fotgående! Lite uthållighet som ska till bara, och lite tävlingsträningar under början av våren :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

I fredags fick jag PM till Rankingtävlingen på Malmömässan den 23/3. Kan säga att tävlingsnerverna fladdrade till rätt så rejält när det landade i mailkorgen, och även om det inte spelar någon roll egentligen för min och Lyxas egna prestation, så känns det svettigt att stå på samma startlista som mängder av rutinerade landslagsekipage, VM-tävlande och SM-vinnare bland annat :D!

Igår körde vi igenom momenten i den ordningen de kommer vara på mässan. Några stora fel, några mindre fel och en hel mängd rätt kan man sammanfatta det med :) .

Genomkörning elitmoment

Kopierar mina egna tankar om momenten från bloggen:

Fotgåendet kändes överlag bra, där det bästa var tysta vändningar på stället ( :D ) ! Fint fokus rätt igenom och extra bra i långsam marsch som vi tränat på. Rätt fina stegförflyttningar där jag är jättenöjd med hur vänster har utvecklats! Rätt dåliga helt om i språng marsch och vanlig marsch där jag inte förbereder Lyxa på rätt sätt. Dessa kommer kräva mycket träning från mest min sida, så de tror jag inte vi kommer hinna få bättre än så här till tävlingen. Men kanske bättre till SM ;) .

Zätat är jag nöjd med! Rätt skiften trots studsiga steg hos Lyxa, precis som jag vill ha det! Bra stadga. Fina upphämtningar och min gång kändes bättre.

Fjärren kändes helt OK för mig, faktiskt rätt bra! Ligg-sitt kändes jättefint, och hon tänker fint bakåt i stå-sitt. Hon flyttar ju fram en hasbredd på sista skiftet, men är annars på plats, om än med en liten tassförflyttning (men bara av ena) tassen i stå-sitt. Behöver fortfarande tänka lite på luuuugna återgångar, hon har fortfarande kvar lite hög aktivitet i kroppen sen jag var så ivrig på henne under talanglägret… Balans balans balans!

Inkallningen är jag jättenöjd med! Jag ställer och lägger henne lite väl tidigt vid konerna, men hon sköter sitt arbete jättefint i hur hon reagerar på mina kommandon. Fin ingång och bra fart även på sista delen. Börjar bli fint igen detta moment!

Rutan är jag supernöjd med transporten, konskicket och rutskicket… och sen så säger jag fel kommando, jag säger ju alltid ”stanna” i rutan :P ! Smart att göra så när vi redan innan har problem med felskifte i rutan vid stopp ;) . Men bra för själen att jag kan rätta henne (även om det hade varit noll poängmässigt) och sen fin stadga och fin inkallning, dock med ett litet muppskutt precis i slutet.

Hopp apport blev lite sisådär, Lyxa AVSKYDDE den metallapporten ;) . Så med det i tanken så är jag nöjd ändå att hon grep så fint och ändå kom upp i galopp precis innan hindret. Fin ingång också!

Vittringen har ju utvecklats SÅ mycket :D !!! Fart ut, och FAKTISKT grep hon rätt pinne vid första kontakt (jag trodde att hon nosade på den först och sen gick ett varv, men när jag tittar på filmen så ser jag ju att hon faktiskt börjar nosa på pinnen ovanför och sen tar varvet. Helt korrekt i min bok, även om vissa domare säkert skulle ge det nerdrag) och sen GALOPP in :D ! Härligt vad vi är på G här!

Dirigeringsapporteringen är jag jättenöjd med! Hade jag fått ändra på något så skulle jag vilja ha lite mer tryck hela vägen in i ingången, men annars tycker jag att det är rätt bra :) .


Sen har vi bokat in lite mer lydnadstävlingar nu :bump:! Först då rankingtävlingen 23/3, sen kör vi i Vara-Grästorp 12/4 och så i Skara 18/. Skara är första tävlingen på kvalet till SM 2015, så då börjar "allvaret" igen ;) :D!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp