Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis till er båda!

kl
Jag har faktiskt fått stabilare hållanden av att belöna släppandet. Men det är väl egentligen helt fel väg att gå ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Wow! Grattis till er båda! Var det samma tävling som syster Stila var med på?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

ÄNTLIGEN!!!!
I lördags tävlade vi klass 1 för tredje gången på 2 år och nu gick det äntligen vägen.
De missar som blev kändes relativt förutsägbara och jag vet vad jag måste jobba på. Men bäst av allt var hans fokus mellan momenten och att jag, trots att jag var så nervös att jag höll på att spy, kunde fatta korrekta beslut och hålla mig sansad under tävlingen.

Platsliggning 10
Tandvisning 8 Ställer sig
Linförighet 7 förare pratar (han satte sig inte i halterna, jag var tvungen att säga "sitt" och sa ett extra "Fot" när han nosade) Segt sättande, sitter ej, Fin position.
Läggande 9 Något segt läggande
Inkallande 8 avslut med DK ( Han stannade och nosade på vägen)
Ställande 8,5 tar något steg
Apportering 9 Något tveksamt gripande
Hopp 9 Strul avslut (Han sätter sig inte direkt)
Helhet 9 Väl genomarbetad, några slarvfel (Så himla nöjd med det!)

171,5 poäng och 2:a plats av 14 startande :)
Att belöna upp sättandena och träna ingångar känns som prio ett nu.
Har en tävling till om två veckor, men om vi inte skulle klara den så struntar jag nog i LP.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis till 1:a priset :)!!

KL

Tack allihop för grattis! Det blev riktigt bra kvitton för vidare träning :up:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack Miao och MiniLi!

Mia, måste passa på att fråga dig. Minns att du hade ett inlägg på din blogg där du hade samlat dina filmer från klass 1 och fram. Jag blev så himla inspirerad av att se utvecklingen och det gav hopp om att även vi kan bli ett riktigt bra ekipage i framtiden. Men nu hittade jag inte det inlägget när jag letade, vet du hur jag hittar det?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja, jag tror jag vet vilket det är, om det är det inlägget där jag la alla våra debuter i respektive klasser :)?

Eftersom man inte får länka till bloggar så skickar jag inläggsadressen i ett PM så hoppas jag att det är rätt ;).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Vi har dammat av våra moment igen efter att under en längre period fokuserat mest på nyinlärning inför klass 3. Nu börjar klass2-momenten kännas stabila igen och jag är pepp på tävling!
Mitt stora orosmoment är dock platsen där jag tycker mig se en jättestor skillnad mot tidigare men ändå inte riktigt vågar lite på att det kommer funka.
Jag håller på och försöker dra igång lite tävlingsträning nu under de kommande veckorna framförallt för att få kolla av platsen så tävlingslikt det går utanför tävling, sen får vi se om jag vågar anmäla framåt våren eller hur vi gör..
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

En kompis fran Sverige, med stor rottweiler och tranings vana, kommer snart pa besok fran Sverige. Hon brinner verkligen for Rottweilers i storsta almanhet och tavlande i synnerhet ... det ska bli helt underbart att ha ett par ogon till att se vad vi gor i var "vanliga" traning infor IPO lydnaden och spar aven om IPO inte ar hennes specialitet.
Dessutom tanker jag ta med bada hundarna till Sverige over sommaren sa jag har redan borjat trana pa nya moment infor LP2. Oh vad kul det har ska bli!:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp