Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag tittade inte på allt men tycker att det jag såg ser trevligt ut :)

Kl.

Vi har jobbat med fjärren (framförallt stå skiftena) ett tag nu, så här ser det ut nu:

http://www.youtube.com/watch?v=xZ8KPHAMtxo

Långt från klart men det känns som om det kan bli bra i slutändan om jag inte klantar till det.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag tittade inte på allt men tycker att det jag såg ser trevligt ut :)

Kl.

Vi har jobbat med fjärren (framförallt stå skiftena) ett tag nu, så här ser det ut nu:

http://www.youtube.com/watch?v=xZ8KPHAMtxo

Långt från klart men det känns som om det kan bli bra i slutändan om jag inte klantar till det.

Alltså åh, vad Kiro är vacker! Ser helt klart ut som att det kommer bli bra det där. :)

Kan dock inte låta bli att skratta lite åt det där "Hej jag är kelpie, jag vet vad matte tänker säga innan hon säger det. Jag gör inte fel, det är matte som säger fel ibland". :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kan dock inte låta bli att skratta lite åt det där "Hej jag är kelpie, jag vet vad matte tänker säga innan hon säger det. Jag gör inte fel, det är matte som säger fel ibland". :D

Precis :D

Det där med att sätta kommandon på beteenden är en väldigt delikat process har jag märkt.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Så himla fina lägganden han gör! Skulle kanske också prova med lite mjukost för att få det där lugnet. Här leker hundarna Fred Astaire när det är dags för fjärr (steppsteppstepp). Och känner igen det där med att de vet bäst själva vad jag menar ;).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Stort grattis till er båda! :)

Jag har knappt tittat i den här tråden, även om jag tränat på med båda hundarna så har det inte varit särskilt målinriktat då jag haft ett tävlingsuppehåll med Rover och bara varit oinspirerad i största allmänhet och haft mycket annat som tagit energi.

Nu har jag dock anmält mig och Bentley till en kurs i tävlingslydnad och idag tävlade jag och Rover LK2 igen och jag är SÅ nöjd! :banana:

Vi har framför allt tränat fritt följ och det kändes faktiskt bättre till en början även om kontakten saknades men sedan försvann han totalt för mig och vi fick 5,5 där. Efter det blev han dock bara mer och mer taggad och vi avslutade med 10 på fjärren. :)

Jag hade inte helkoll på poängen vi fått så jag var nervös fram till prisutdelningen men det hade jag inte behövt vara - 175, 5 poäng och klassvinst! Ett förstapris kvar till LP2 för fina farbror Rover.

vinnare_zpsf765f43b.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Så himla fina lägganden han gör! Skulle kanske också prova med lite mjukost för att få det där lugnet. Här leker hundarna Fred Astaire när det är dags för fjärr (steppsteppstepp). Och känner igen det där med att de vet bäst själva vad jag menar ;).

Tack!

Ja vi har fått jobba mycket på att få bort steppandet. Det är ju ganska svårt att få en kelpie att förstå att man ska stå stilla med tassarna men röra sig ändå och varför vänta på kommando när man tror man vet vad man ska göra :p
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Igår hade vi årsmöte på klubben och på något vänster fick faktiskt Sarek lite priser från lydnads- och bruksbarometern :).

1908303_10152318000462150_1721842926_n.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis till er alla!! Kul att det går så bra!! :D

Själv så har jag nog förstört apporteringen för alltid:( Tjoade/lekte för mycket idag så hunden tappade apportbocken på tassen och sen stack han bakom soffan och gömde sig, han blev livrädd för mig när jag tjoade till. När jag tar fram apportbocken nu så börjar han flåsa och titta bort, han vill inte alls veta av den:(
Hjälp! Hur ska jag göra? Eller är han förstörd?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Brukar han vara så lättskrämd?
Jag hade avvaktat tills imorgon och då kört på som vanligt. Om han fortfarande är skrämd hade jag belönat minsta intresse för apporten.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Igår på Wiras 1-årsdag, så debuterade vi på tävlingsplan.
157,5 poäng, ett 2apris och även 3eplats, så vi stog på pallen :-)

1654330_816095011750775_1140678411_n.jpg


1511715_815688688458074_1979744985_n.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Så gjorde min "prinsessa" också. Fast han lyckades trampa på tungapporten... Fjollig som han är skrek han i högan sky och tvärvägrade att titta på apporten efter det. Det var bara till att klicka lite intresse för apporten igen :). Visst tog det lite tid men så farligt var det inte!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis! Vad kul att det går så bra för alla. Jag vill också ut och tävla nu!

Jag och Ilo håller fortfarande på med klass tre, men vi har kommit så långt att han till 100% tar rätt pinne bland 5 på vittringen, det är bara farten som måste in nu, tugget har vi fått bort med att han endast ska hålla med främre hörntänderna, dock är det inte heelt 100 där än, för det händer att han i sin ivrighet slänger bak den i munnen, tuggar dock inte men det kan komma om jag låter han slippa undan med att slänga bak den. Fjärren sitter också, förutom att han fortfarande som i tvåan kan fastna från "ligg-sitt" . Alla andra moment flyter på rätt okej, farten på metallet räknar jag med att den kommer efter ett tag också :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis! Visst är det kul med priser! Vi fick ett presentkort på en webbutik med hundprylar. :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*
Grattis till alla! :)

För oss går det framåt, det känns som det verkligen börjat lossna och att vi kan komma ut och tävla lite i år.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Brukar han vara så lättskrämd?
Jag hade avvaktat tills imorgon och då kört på som vanligt. Om han fortfarande är skrämd hade jag belönat minsta intresse för apporten.

Så gjorde min "prinsessa" också. Fast han lyckades trampa på tungapporten... Fjollig som han är skrek han i högan sky och tvärvägrade att titta på apporten efter det. Det var bara till att klicka lite intresse för apporten igen :). Visst tog det lite tid men så farligt var det inte!

Nej han har aldrig gjort så förut. Jag tror inte det var apporten i sig, utan att han blev rädd när jag började tjoa och pusha på alldeles för mycket.

Nu är han framme vid apporten och leker, han sätter tassen på och drar runt den och ibland lyfter han upp den. Vet inte riktigt vart jag ska klicka och hur mycket han får lov att "leka"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp