Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
Kl
Vi debuterade i lkl3 idag
Poängen räckte inte så långt med för många nollor men jag är helt galet nöjd!!
Vilken KÄNSLA vi hade på planen! Underbara hund
Attityden var på topp hela programmet igenom och vi hade bara så himla KUL!
Sitt i grupp: hon la sig när jag sa stanna kvar så blev extra kommando och 8p
Ligg i grupp m dold förare: Hon gick upp direkt jag rundat hörnet. 0p. Hon VET egentligen att hon ska ligga men blev förmodligen osäker när jag försvann så här får jag vara övertydlig när ja lämnat henne.
Fritt följ: fick nedslag på sne sits och studs.. Vilket alltså betyder att hela hennes gångstil måste ändras
7.5p
Sättande u gång: ställde sig. Helt och hållet mitt fel då jag inte sa kommandot tillräckligt tydligt. 0p.
Inkallande m ställande: stannade för sent. Kommer safe:a och köra röst och handtecken imorrn.
Rutan: blev extra kommando för att få henne till rutan, fick säga ligg två ggr och sen lyckades hon komma upp på min högra sida (vilket hon aldrig gjort tidigare) så fick rätta in henne
Trots det 8.5p
Hopp apport: snyggaste hon nånsin gjort!! 9.5p 0.5 avdrag för sne sits och en matte som gapar som ett fån
Metallapport: slarvar och tappat den och sättet sig jäääätesnett. 6.5
Vittring: tar rätt, ångrar sig, tar en annan, ångrar sig och tar rätt igen och då kallar jag in henne och då byter hon till en annan i sista sekund knasfian! 0p
Fjärren: kom igång sent så fick ge dk vid två skiften, men resten var jag nöjd med. 5p
Helhet: 7p
Vi kör igen imorgon