Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Till er alla som svarat:


Åh vad gulliga ni är :love:!! TACK så jättemycket!!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Nu har jag sett filmen också, vilken underbar arbetsglädje hon visar!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Idag gjorde jag och Charlie tävlingsdebut!
177 p :D
Dessutom en 2:a plats av 11 starter!:)

Jag är så glad och stolt över min lille staffe!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Kl
Blev ett träningspass i köket ikväll. Mest kroppskontroll men lyckades även få henne att förstå ställandet och att hon ska stå kvar genom att lägga till stannakommando några gånger. Inget problem att ta bort det sen heller.
Experimenterade lite med kedjning också och ska fortsätta imorgon för att försöka arbeta fram en strategi. Verkar som att det funkar bättre att köra på bara utan att visa att ett moment slutar, berömma och ett nytt tar vid.
Extremt rolig att träna med är hon, gäller"bara" för mig att lyckas förvalta.

Sigge var också duktig! :love: fast han fick köra freestyle.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Vi debuterade i lkl3 idag :D
Poängen räckte inte så långt med för många nollor men jag är helt galet nöjd!!
Vilken KÄNSLA vi hade på planen! Underbara hund <3
Attityden var på topp hela programmet igenom och vi hade bara så himla KUL!

Sitt i grupp: hon la sig när jag sa stanna kvar så blev extra kommando och 8p
Ligg i grupp m dold förare: Hon gick upp direkt jag rundat hörnet. 0p. Hon VET egentligen att hon ska ligga men blev förmodligen osäker när jag försvann så här får jag vara övertydlig när ja lämnat henne.
Fritt följ: fick nedslag på sne sits och studs.. Vilket alltså betyder att hela hennes gångstil måste ändras :crazy: 7.5p
Sättande u gång: ställde sig. Helt och hållet mitt fel då jag inte sa kommandot tillräckligt tydligt. 0p.
Inkallande m ställande: stannade för sent. Kommer safe:a och köra röst och handtecken imorrn.
Rutan: blev extra kommando för att få henne till rutan, fick säga ligg två ggr och sen lyckades hon komma upp på min högra sida (vilket hon aldrig gjort tidigare) så fick rätta in henne ;) Trots det 8.5p
Hopp apport: snyggaste hon nånsin gjort!! 9.5p 0.5 avdrag för sne sits och en matte som gapar som ett fån ;)
Metallapport: slarvar och tappat den och sättet sig jäääätesnett. 6.5
Vittring: tar rätt, ångrar sig, tar en annan, ångrar sig och tar rätt igen och då kallar jag in henne och då byter hon till en annan i sista sekund knasfian! 0p
Fjärren: kom igång sent så fick ge dk vid två skiften, men resten var jag nöjd med. 5p
Helhet: 7p

Vi kör igen imorgon ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Och jag debuterade i tvåan idag, rätt usla poäng blev det, hamnade på 116 tillslut med 2 nollor i protokollet på rutan och fjärren. Rutan misstänkte jag att hon skulle nolla men fjärren blev jag lite förvånad över att det inte funkade. Nova var trött och inte alls så taggad som hon brukar, misstänker att det är löp på gång snart. Dock är jag super nöjd och glad trots allt eftersom vi klarade läggandet under gång vilket jag har nollat varje tävling förutom den första vi gjorde någonsin. Nu blev det 8 på den pga dk från mig men kände att det absolut viktigaste var att få till det på tävling.
Nu bara hem och fortsätta träna så ordnar sig nog resten!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Tränat på klubben idag. Lagotton gick som en dröm, jag tror inte ens jag sa Fot en enda gång, men hon gick i position ändå :D Snacka om lycklig hon var! Brydde sig faktiskt inte ens om skotten som hördes på långt avstånd (i vanliga fall väldigt skotträdd).
Jättefint läggande under gång och hon bjöd ordentligt på hakan i backen i platsliggning samt under fjärrdirigeringen.
Det med fjärrdirrigeringen är att hon gärna lägger sig ner utan att vänta på kommando - vi måste helt enkelt träna oftare. Blev sugen på att starta henne i tvåan igen, har funderat länge men det har inte blivit av ännu. Men nästa år har vi som mål :)

Labben fick också träna lite. Betydligt svårare med fokuset där, hemma går det bra men på klubben...Körde lite fotposition där vi övade på fokus och att behålla kontakten trots andra hundar.

Imorgon är det träningskväll, så då åker jag dit med labben igen (då det förekommer skott i början på träningen och jag gärna vill att han ska förbli skottfast). Då ska vi öva mer fokus och även platsliggning med andra hundar.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl

Igår tog Ian ett förstapris i lydnadsklass I. Jag är så oerhört glad för det, som vi har tränat för att kamma hem en etta! Jag lade ner helt planerna på att slipa moment typ två veckor innan starten. Jag kände att jag får skita i vilken utdelning det ger, målet med tävlingen ska vara att vi ska ha kul och att attityden ska vara på topp, så vi har verkligen bara lekt.i två veckor. Det gav resultat! Poängfördelningen såg ut som:

Platsliggning: 9 (Dk, fick säga ligg två gånger)
Tandvisning: 10
Linförighet: 8,5 (hamnar efter i svängar och sitter snett någon gång)
Läggande under gång: 7,5 (Släpper i framföring och något långsam)
Inkallning: 6 (Han lade sig efter att jag lämnade och satte sig snett vid slut, bra fart och glädje!)
Apportering: 10
Hopp: 10
Helhetsintryck 10

Är så stolt över min älskade Ian! :)

8602924c-3b6e-40cd-a1df-f78b4a644631_zps0c512a86.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Vi var och tävlade i lördags. Mattis satte sig på platsen igen :( Så nu ligger i princip allt fokus på att få honom trygg där igen. Resten av momenten gick bra, men värmen tog ut sin rätt och under apporteringen tog bensinen slut. Men jag är ändå nöjd, han hade fin fart och fokus och det har det varit lite si och så med sen vi klev upp i tvåan.

Plats 5 (sätter sig)
FF 8 (nåt dk, positionsändring)
Läggande 10
Inkallning 9 (lov och snett sättande)
Sändande 9 (dk)
Apport 7 (kallade in honom med apporten)
Hopp 6 (dk vid sändande och sättande)
Fjärr 7 (dk, långsamt)
Helhet 9 (slittrad hund)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Själv har jag börjat få upp hoppet om att kunna starta labben i lydnad någon gång i framtiden (om sisådär 1-2 år), men det är när vi tränar på hemmaplan. När vi tränar borta är det väldigt ofokus hos grabben :/
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag och Ilo håller på att träna momenten för klass2, hittils går det jättebra och jag är supernöjd med honom. Så här ser rutan ut, (dock har han ett snabbare ställande, här flyttade han sig ju lite efter jag ropat)

http://www.youtube.com/watch?v=qGo3qIVgifM&feature=youtu.be

Tycker ni att det är viktigt att kunna styra hunden ifall att den hamnar utanför rutan? Har ni lagt tid på att träna det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp