Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*suck*

Skrev precis ett jättelångt inlägg men summa summarum så var det lite peptalk till dig (alla råkar ut för den där känslan) och att det kan vara bra att träna för nya ögon ibland.

Miao: grattis!

Och sen bad jag sambon fota mig, insåg att jag går som John Cleese och här kommer lite bilder (noga utvalda med tanke på mitt fotarbete ;) )

Stegförflyttningar
533609_10151836285002150_1347683678_n.jpg


540237_10151836285007150_1368637348_n.jpg


1077482_10151836285022150_1488692065_o.jpg


1073218_10151836285182150_1186521251_o.jpg


Mys :love:
1026061_10151836285237150_1631565219_o.jpg


1072300_10151836285292150_1177514205_o.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Häftigt att få till 10 på friaföljet. Skönt med en sån start på programmet :) Grattis!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

+ ni andra: Tack för grattis :)!

Ja, det var rejält skönt att få till tre 10 på raken där i början :)! En riktigt bra känsla genom hela programmet! Men så börjar man ju tänka dessa "om"-tankar... OM vi hade hittat rutan och hon satt den så som hon kan på träning så hade det blivit en 10 där med, och då hade vi hamnat på svindlande 299,5 poäng...

Men men, nu blev det som det blev och det är bara att träna vidare för att slippa dessa rutnollor :p!

Något som var kul var att en tjej hade tagit bilder under tävlingen också, det blev jag JÄTTEglad för :love:!

Fotograf: Therese Drywa-Karlsson

semestersabotc3b6ren-2.jpg


semestersabotc3b6ren-5.jpg


semestersabotc3b6ren-6.jpg


semestersabotc3b6ren-7.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Tränade lite på klubben idag. Labben hade dålig fokus i början och min kropp hade inte tålamod att träna honom så det blev husse som fick träna. Då blev det ingen nötning på positioner, däremot inkallning och stanna-kvar träning.
Vi körde dock en platsliggning med bägge vovvarna. Kastade pinnar och kampsaker och gick runt med dessa och båda låg kvar. Lagotton låg kvar på ren rutin, hon är duktig, medan labben fick kommando igen ibland för att hålla stadgan och husse fick även gå in och belöna med en godisbit ett par gånger.
Kändes riktigt bra även om vi har långt kvar till start (sisådär 2 år i den här takten :D)!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vad tråkigt :(
Låter nästan som när jag tävlade med min andra tik, träning gick helt godkänt men på tävling var hon som förbytt. Nosade, gjorde det jag bad henne om i slowmotion om hon gjorde det alls...
Själv var jag ett nervvrak vid varje tävling. Och därav hennes reaktion. Hon gjorde allt hon kunde för att lugna MIG.
Vi slutade tävla.
Troja som jag tävlar med nu bryr sig inte om ja är nervös, kanske att hon blir aningen mer taggad, tack vare det så blir jag sällan så där äckligt nervös längre.. (Kanske blir det nästa gång då vi går upp en klass dock ;))

Mitt tips till dig: försök ta kontrollen över dina nerver!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Åh, din hund är så liten och söt :love:

Idag tog vi oss en tur till klubben för lite lydnadsträning och spår. Träningen gick jättebra trots värmen och det känns riktigt bra inför nästa fredags tävling :) Nästa vecka är jag ledig så då hinns det förhoppningsvis med några timmars träning.

Så här nöjd och trött var Mattis efter en timmes träning och ett rejält svårt spår. Nu ligger han på utsidan och sover i en grop ;)
972231_10151503078842343_734796953_n.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl
Men hallå! Tråden hade ju försvunnit lååååångt bak, det går inte för sig ;)
Vi tränar på, allt fokus ligger på 3ans moment nu då jag anmält oss till tvådagars tävling i slutet av månaden :eek:
Tycker att vi ligger betydligt bättre till än jag trodde, men är mycket kvar..
Men jag ser ändå tävlingarna som träning, och en chans att komma ur klass 2 ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vi tränar på vi också. Jag har ÄNTLIGEN fått tillbaka min motivation så nu kör vi stenhårt med både lydnadsklass 2 och brukslydnaden (appell).
Förhoppningen är tävling till hösten men det hänger lite på hur vår platsliggning utvecklar sig.
Jag har ju börjat om helt från början och på hemmaplan går det stadigt framåt men vi har fortfarande svårt att få till det på klubben där hon har så himla hög träningsförväntan. Men det är bara att kämpa på och så kommer det väl gå när det går helt enkelt :)

Övriga moment är skapliga. Utöver platsen så är det fjärrdirigeringen som har lidit mest av vårt jättelånga träningsuppehåll. Behöver gå tillbaka rejält här för att få tillbaka säkerheten :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Vi var och tävlade lydnadsklass 2 igår. Det var sjukt varmt och på plan gjorde Mattis sin segaste tävlingsprestation hittills. Men vi lyckades ändå skrapa ihop till ett förstapris med 164,5 poäng och en tredjeplacering :p

Rutan och fjärren, som vi hade problem med sist gick riktigt bra. Den här gången var det istället hoppet och apporteringen som var lite svagiga. Jag fick lägga på dubbelkommando där, men han utförde det ju i alla fall :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vi tränar också på, har tre lydnadstävlingar inbokade den närmsta tiden (en 11/8, en 16/8 och en 6/9) :).

Nu prioriterar vi det som gått sämst på tävlingarna innan för att försöka få till de poängen bättre också. Igår blev det rutan med konstörning på sträckan och dirigireringsapportering. Det senare hade vi lite konflikter i, men efter att ha sagt till vad jag inte ville ha och berömt det jag verkligen ville ha, så känns det som att vi fick ett bra genombrott där med :).

Rutan

Dirigeringsapportering
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!! Fin prestation i den här olidliga värmen som varit :bump:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack! Ja, olidligt var ordet :crazy:

Vart ska ni den 11/8? Vi ska till vänersborg den dagen. Sedan har vi en till inbokad 24/8 och så lurar jag på stenungsund i början av september, men har inte bestämt mig än.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vi ska till Vänersborg vi med :D! Då kanske vi ses :).

Jag skulle egentligen inte åka på den tävlingen då vi ska debutera i elitspåret dagen innan. Men så anmälde Lyxas uppfödare sig och då tyckte jag att det skulle vara trevligt att åka ihop och tjöta lite, så jag slängde in en anmälan jag med. Men så började hennes tik löpa igår, så det blir ingen tävling för dem. Typiskt ;).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Åh, hoppas jag hinner se er då :) ni har ju samling tidigt, men har en klubbkompis (som också har en aussie :)) som tävlar i trean så jag är lite sugen på att åka tidigt jag med så jag hinner se :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL.

Vi tävlade Lkl 1 idag. Trots att vi båda var lite sega efter heldag på utställning igår gick det ganska bra och domaren var snäll(generös) så vi fick vårt förstapris trots att vi nollade läggandet igen :meh:.

Poängen:

Platsliggande: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 9 (Ngt. segt sättande)
Läggande: 0 (Lägger sig ej)
Inkallande: 10
Ställande: 9 (Tar steg)
Apportering: 8 (Tveksamt gripande)
Hopp över hinder: 9,5 (Ngt. slarvigt
avslut)
Helhetsintryck: 9

Totalt 169 poäng och en tredje plats :)

Lite film:

http://www.youtube.com/watch?v=Cp7k9zkzhPA
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Villa fina poäng! :) Grattis! Ska du försöka ta LPt nu eller går du vidare till tvåan?

Vi tävlade tvåan idag, men det gick inte så bra. Det började med att han satte sig upp under platsen, vilket han ALDRIG gjort innan. Sedan, under det fria följet, började det åska rätt rejält så Mattis blev lite sänkt. Värmen gjorde ju sitt också ... Vi lyckades trots det genomföra alla moment med poäng. Det slutade på 126.5 poäng. Jag är ändå väldigt nöjd att han fixade det såpass med tanke på vädret :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis, fina poäng trots nollan.


Glimfeather: otur med vädret, på't igen :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Villa fina poäng! :) Grattis! Ska du försöka ta LPt nu eller går du vidare till tvåan?

Tack!

Det blir inget LP1 för vår del och tvåan blir nog inte förrän till våren. Får se om det blir spårapellen i höst, de momenten är ganska lika lydnadstvåan. Vi har ganska mycket kvar att jobba med i en del moment (rutan, fjärren och uppenbarligen lägganden :mad:) Funderar däremot på om vi ska köra någon träningstävling i Lkl 1 om det kommer på klubben i höst och skippa platsen och tandvisningen för att få till läggandena på tävling också.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Grattis till er som varit ute och tävlat, bra jobbat :banana:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Nu ska vi se om jag fattat det rätt..
I lkl3 så får du använda både röst OCH hand på fjärren? Men inkallande med ställande får man ha antingen röst ELLER hand?
Och om man då använder hand, när man kommer upp i elit, måste man då ha handtecken på både läggande OCH ställande eller kan man ha hand på ställande och röst på läggande? :D

Har precis upptäckt att min hund lyssnar KLOCKRENT på handtecken även utan röstkommando men röst utan handtecken är definitivt inte lika bra... Och tveksamt att jag får henne att lägga sig med bara handtecken...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp