Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
Delvis KL
Kul att det går så bra för er som håller igång!
Jag var i ridhuset idag på fm och tränade intensivt i en timma. Filmade hela passet och om någon är intresserad av att se ganska långa och oredigerade träningsfilmer så..:
Rutan
Platsliggning
Läggande under gång
Koncentrationsövning
Fritt följ med tät belöning
Fritt följ
Fjärrdirigering
Apportering
Är nöjd med träningen. Mycket som kan förbättras men också mycket som var bra.
Jag behöver sluta med att använda tempoväxlingar som "stödhjul" i fria följet. Gärna tempoväxlingar men göra dem innan positionen börjar flyta.
Och jag måste bli bättre på att komma ihåg belöningssignal. Vet att jag missade en gång i apporteringen, sånt stör mig
Är extra nöjd med känslan överlag - tyst och följsam hund
Ni får gärna kommentera om det är något ni noterar på filmerna som jag kan ändra på/justera
Delvis KL
Kul att det går så bra för er som håller igång!
Jag var i ridhuset idag på fm och tränade intensivt i en timma. Filmade hela passet och om någon är intresserad av att se ganska långa och oredigerade träningsfilmer så..:
Rutan
Platsliggning
Läggande under gång
Koncentrationsövning
Fritt följ med tät belöning
Fritt följ
Fjärrdirigering
Apportering
Är nöjd med träningen. Mycket som kan förbättras men också mycket som var bra.
Jag behöver sluta med att använda tempoväxlingar som "stödhjul" i fria följet. Gärna tempoväxlingar men göra dem innan positionen börjar flyta.
Och jag måste bli bättre på att komma ihåg belöningssignal. Vet att jag missade en gång i apporteringen, sånt stör mig
Är extra nöjd med känslan överlag - tyst och följsam hund
Ni får gärna kommentera om det är något ni noterar på filmerna som jag kan ändra på/justera