Miao
Trådstartare
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
Kl
Då var jag och Lyxa iväg idag på årets sista lydnadstävling, och vi lyckades med vårt sista årsmål; 1:a pris i lydnadsklass Elit!!
Vi började dåligt med att jag (sovit dåligt och förvirrad ! ) blandade ihop momentordningen, så jag förberedde Lyxa för platsliggning när det var sittande i grupp. Detta gjorde att hon för första gången i sitt liv lagt sig ner på sittandet = 30 poäng bort från start !!
Men sen plockade vi upp oss, och trots nollan och sen en 5:a på fjärren så skrapade vi ihop 258 poäng och kom på 2:a plats av 9 !
Sittande i grupp: 0
Platsliggning: 10
Fotgående: 10
Zätat: 7 (missat skifte)
Inkallning: 10
Rutan: 10
Dirigeringsapportering: 9 (slarvigt tagande, något bättre tempo önskas)
Hopp metall: 10
Vittring: 10
Fjärr: 5 (två kommandon, missar ett skifte)
Sen kanske jag är extremt petig och självkritisk, fast jag tyckte att domaren var liiiite frikostig med poängen ! 10:an på fotgåendet tyckte jag verkligen att vi förtjänade, men sen hade man allt kunnat sätta "endast" ett par 9: or...
Men det är domaren som dömer, jag bara tackar och tar emot !!
1/3 klart till nästa års stora lydnadsmål: SE LCH !!
Kl
Då var jag och Lyxa iväg idag på årets sista lydnadstävling, och vi lyckades med vårt sista årsmål; 1:a pris i lydnadsklass Elit!!
Vi började dåligt med att jag (sovit dåligt och förvirrad ! ) blandade ihop momentordningen, så jag förberedde Lyxa för platsliggning när det var sittande i grupp. Detta gjorde att hon för första gången i sitt liv lagt sig ner på sittandet = 30 poäng bort från start !!
Men sen plockade vi upp oss, och trots nollan och sen en 5:a på fjärren så skrapade vi ihop 258 poäng och kom på 2:a plats av 9 !
Sittande i grupp: 0
Platsliggning: 10
Fotgående: 10
Zätat: 7 (missat skifte)
Inkallning: 10
Rutan: 10
Dirigeringsapportering: 9 (slarvigt tagande, något bättre tempo önskas)
Hopp metall: 10
Vittring: 10
Fjärr: 5 (två kommandon, missar ett skifte)
Sen kanske jag är extremt petig och självkritisk, fast jag tyckte att domaren var liiiite frikostig med poängen ! 10:an på fotgåendet tyckte jag verkligen att vi förtjänade, men sen hade man allt kunnat sätta "endast" ett par 9: or...
Men det är domaren som dömer, jag bara tackar och tar emot !!
1/3 klart till nästa års stora lydnadsmål: SE LCH !!