Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Då var jag och Lyxa iväg idag på årets sista lydnadstävling, och vi lyckades med vårt sista årsmål; 1:a pris i lydnadsklass Elit:banana::bump:!!

Vi började dåligt med att jag (sovit dåligt och förvirrad :p! ) blandade ihop momentordningen, så jag förberedde Lyxa för platsliggning när det var sittande i grupp. Detta gjorde att hon för första gången i sitt liv lagt sig ner på sittandet = 30 poäng bort från start :D!!

Men sen plockade vi upp oss, och trots nollan och sen en 5:a på fjärren så skrapade vi ihop 258 poäng och kom på 2:a plats av 9 :bump:!

Sittande i grupp: 0
Platsliggning: 10
Fotgående: 10
Zätat: 7 (missat skifte)
Inkallning: 10
Rutan: 10
Dirigeringsapportering: 9 (slarvigt tagande, något bättre tempo önskas)
Hopp metall: 10
Vittring: 10
Fjärr: 5 (två kommandon, missar ett skifte)

Sen kanske jag är extremt petig och självkritisk, fast jag tyckte att domaren var liiiite frikostig med poängen :p! 10:an på fotgåendet tyckte jag verkligen att vi förtjänade, men sen hade man allt kunnat sätta "endast" ett par 9: or...
Men det är domaren som dömer, jag bara tackar och tar emot :D!!

1/3 klart till nästa års stora lydnadsmål: SE LCH :banana:!!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!! Alltid inspirerande att läsa om andras tävlingar.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag är också lite småsugen på tävling men tror nog att vi väntar tills april då det är hemmatävling. Beroende på hur mkt bra träning vi får till under vintern, hittills har det varit lite sisådär på den fronten.. :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Tack för grattisar :D!

Här är filmen på dagens fria följ som vi hade en så GRYM känsla på :love:

Nu är jag taggad för mer lydnadsträning :bump:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Yihoo, GRATTIS!!
Det är verkligen en häftig känsla att ta första 1:a priset i eliten!! :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl
Sen kanske jag är extremt petig och självkritisk, fast jag tyckte att domaren var liiiite frikostig med poängen :p! 10:an på fotgåendet tyckte jag verkligen att vi förtjänade, men sen hade man allt kunnat sätta "endast" ett par 9: or...
Men det är domaren som dömer, jag bara tackar och tar emot :D!!

Kollade på videoklippen du lagt upp, och lite väl generös var han nog med poängen men som du säger: domaren dömer, bara tacka och ta emot och sålänge man själv är medveten om vad man ska träna vidare på. Vilket du verkar vara.

Stort grattis igen! :bump:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

STORT GRATTIS! vilken känsla det måste vara att vara 1/3 del från championtiteln supercoolt :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kollade på videoklippen du lagt upp, och lite väl generös var han nog med poängen men som du säger: domaren dömer, bara tacka och ta emot och sålänge man själv är medveten om vad man ska träna vidare på. Vilket du verkar vara.

Stort grattis igen! :bump:

Ja, frikostig var han på flera ställen. Jag tycker sånt blir lite pinsamt, som att man själv fuskat eller nått och snott till sig poäng :o! Men det är ju inte man själv som sätter siffrorna. Och så är väl livet i bedömningssporter, ibland blir man uppdömd och ibland blir man neddömd, så får man hoppas att det jämnar ut sig i slutändan.

Och jodå, jag är väldigt medveten om var vi måste bli bättre :D:p!

KL

Tack till grattisar :bump:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag började ju med två kommandon för första skiftet, så där halkade vi ner på en 8:a. Sen fick jag kommentaren "missar skifte". Visst, det sista ställandet hon gjorde var lite flackt, men missade ställning tyckte jag nog inte att hon gjorde :p!

Men som sagt, ibland döms man upp och ibland döms man ner :D!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Har inte skrivit här på länge, men tränar på och det går framåt :) var på kurs första helgen i december och det blir ett tillfälle till nu i januari. Han är ganska säker åå det mesta i ettan nu, men ibland tappar han fokus och flyter ut i linförigheten. Ska försöka få till det med godare godis som belöning. Med bollen blir han lite för taggad istället ...

Idag körde vi i en park vid ett köpcentrum. Han hade fin fokus och var jätteduktig trots att folk och hundar passerade hela tiden :)
207691_10151169576157343_159101446_n.jpg


Och igår tänkte jag att vi skulle ta tag i apporteringen! Han har tyckt att den är jätteäcklig att ha i munnen och spottat ut den på en gång. Likaså igår ... Men idag hajade han galoppen :)

Liten film
http://www.youtube.com/watch?v=YGtYeaTxc4U&feature=youtube_gdata_player
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL


Idag har jag och det lilla vita fluffet debuterat Lkl3.

Det visade sig att han var jättestörd av någon lukt i ridhuset, så FF och sättandet gick åt skogen. Men sedan kom han igen och resten är jag nöjd med!

Poängen:

Sittande: 10
Plats: 0 (avstår)
FF: 6
Sättande: 0
Inkallning: 9
Rutan: 9
Hoppapport: 9
Metallapport: 8
Vittring: 6 (tempo/tugg)
Fjärr: 5 (många kommandon)
Helhet: 8


Räckte till ett tredjepris och jag är jättenöjd. FF och sättande VET jag att vi har egentligen, det tar vi igen nästa gång! Måste träna avslut i vittringen och mer fjärr, men det var jag medveten om när vi gick ut.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vad roligt att du är nöjd :) han är så duktig din lille! är så imponerad över er som tävlar, själv är jag jättemesig med sånt! Men ska debutera ettan i mars :crazy: blir nervös bara jag tänker på det! Kändes dock väldigt bra idag när vi var och tränade! Jättenöjd med min kille som var väldigt fokuserad och vi fick till många fina svängar och tempoväxlingar i linförigheten och han orkade fokusera på uppgiften länge!

Dessutom testade vi att leka lite med metallapporten, och han tyckte inte alls den var speciellt äcklig att hålla i. Apporterade den till mig flera gånger. Duktiga hund :love:
430934_10151175523227343_261544315_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp