Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tackar pumah och dentaku!

Kl
Glömde skriva :o Grattis Mia! Ni är så duktiga, kul att fjärran funkar bättre nu :-D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis till de fina poängen i programmet! Jag säger som Miao, när du fått ordning på en trygg och säker plats så kommer ni vara grymma på banorna!

Nej, de har tävlat långt uppe i norr :D Men kul att rottisarna börjar visa framfötterna på banorna och faktiskt kan vinna :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tackar! :bump:

Ja verkligen superkul! Det va med 2 rottweiler i våra klass och båda tog förstapris :-D tror dom placerade sig 4:a och 1:a! Den ena hade jag lätt kunnat ta med hem ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Visste är det underbart! :) kul just när nått har funkar dåligt och så lyckas man får till det tillslut :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Är det ingen som håller till i Norra Sthlm förresten och känner för att träna lite? Alla mina hundmänniskor håller till söder om stan och det funkar inte riktigt att åka i rusningstrafik varje dag längre. Såå, någon som vill träna lite? :bump:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl

Nu vet jag inte hur det är med att nämna namn i trådar osv. Jag är dock nyfiken på om ni tränar för någon regelbundet? Vem i sådant fall? Hur ofta tränar ni? :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag tillhör en "sluten" tävlingsgrupp där vi tävlar ihop och stöttar varandra. Dock brukar vi alltid välkomna andra att träna med oss.
Vi tillhör alla Väsby BK och tränar där största delen av tiden.

Vi har inga regelbundna träningar utan pratar ihop oss vecka för vecka om vad som passar. Men onsdagarna är näst intill standard då det är öppen träning på klubben. Då brukar vi köra kommenderingsträning bland annat.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Inte jätteregelbundet men jag har tränat flera gånger för Anders Svensson och Heléne Lindström. Trivs väldigt bra med deras träningstänk så vi återkommer då och då vid behov.
Jag ska på kurs för Ditte Andersson i november och om det känns bra kan jag tänka mig att vi även kan tänkas fortsätta lite för henne också.

Hur ofta det blir beror på vårt behov och ekonomi. Ibland har jag kört en period med privatlektion typ en gång i veckan och ibland går det månader emellan.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag har gått endagskurs för Emelie Söderberg på Bruksviljan och det gav mig jättemycket. Ska se till att göra det igen så fort jag får tid och råd.

Vi har öppen träning på klubben på måndagar(träningstävling en gång i månaden under barmarkssäsong) och av någon anledning har jag inte varit där på hela hösten hittills! :o Jag brukar helt enkelt vara så trött på måndagkvällar... Sedan har vi en bruksträningsgrupp också som träffas när vi har lust och kör vad var och en känner för, så där blir det lite lydnad också. Alla hjälper alla. Utöver miniträningspass i trädgården eller på promenader brukar jag åka ner till klubben ett par gånger i veckan, ibland är det folk där som kan hjälpa till om det behövs.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Jag planerar för vintern, ska fixa till en loge här hemma till "träningshall" :D
Tips på vad man behöver ha i sin träningshall och andra smarta saker att tänka på?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Bra (halkfritt) underlag, kanske en gammal spegel om du har någon ..eller köper på loppis ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*

Nu var det länge sen jag länkade moment med tävlingsmässig belöning och idag fick jag för mig att jag skulle testa hennes uthållighet lite. Så vi körde igenom linförighet (fast FF)- läggande - inkallning - ställande i en kedja. Hon var lite ofokuserad i linförigheten, några sega sättanden och lite vindande, men i övrigt bra. Resten av momenten gjorde hon riktigt FINT! Lite halvdålig ingång i inkallningen, så det får vi träna lite till på - hon laddar som satan i inkallningen och glömmer alltid bort att bromsa i tid ;) Ställandet har vi fått SJUKT fin ordning på, så jag är supernöjd!

Det allra bästa var att hon taggade till bara mer, av att inte få belöning efter varje moment. Man såg typ djävulshornen växa ut på henne och tanken "Jävla kärring, jag ska minsann visa att jag är VÄRD den där förbaskade belöningen!!".

Sen la jag ner lite tid på passivitetsträning bland andra hundar. Jag har verkligen missat MASSOR av passivitetsträning när vi varit på klubben, vilket gör att jag får betala för det nu. Så idag ställde jag mig en bra bit från agilityplan och tittade på när de körde lite. Hon skötte sig faktiskt riktigt fint - om än på helspänn i början. Men slappnade av sen och kunde ligga och titta på de vilda små hundarna som sprang omkring.

Sen passade jag på att utnyttja samma ekipage som störning vid kontaktövningar. JÄTTEBRA! Helvete, poletten börjar trilla ner hos fröken och hon börjar bli den lilla skithund som hon varit en gång i tiden. Vi har tidigare kunnat träna med MASSOR av störning och hon har inte brytt sig ett smack, och nu är hon där igen! Så jävla skönt..

Det kanske blir en vettig tävlingshund av henne så småningom :D Hennes energi räcker och blir över, men hennes enorma nyfikenhet ställer till det för oss, men nu börjar det bli ordning och reda på henne igen!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Bra (halkfritt) underlag, kanske en gammal spegel om du har någon ..eller köper på loppis ;)

Det är brädgolv nu. Har tänkt att fixa en vanlig matta som man kan ha när man tex tränar snabba lägganden osv. Men vet inte om jag kommer kunna fixa nytt underlag till hela logen..
Eller vad kan sånt kosta?

Spegel var smart!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack! :laugh:

Det känns skönt eftersom vi haft en period med massor av problem.. Hon har funkat fint i arbete, men vi har haft en period där hon slagit på vakt och hittat på en massa dumheter i vardagen. Men nu har jag fått ordning på det, så nu samlar hon ihop sig mycket bättre överhuvudtaget. Jag har skämtsamt sagt att jag förstår varför många rottisar omplaceras när de är mellan 1½-2 år. Jag har fått massor av hjälp av min sökinstruktör som även jobbar som problemhundsutredare (Nu tycker hon inte att Doris är en problemhund, men hon har ju erfarenheten iallafall!), och det har gett riktigt fint resultat. Det är skönt att få det stödet när man är förstagångsägare och stöter på beteenden som man inte sett innan.. Men hon menar på att om jag har tålamod, så kommer jag ha en fantastisk hund om ett år eller så ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ett gäng billiga trasmattor på loppis eller rödkorset borde inte kosta mkt. Hjälper mot dragit golv bra :) Gött med egen "inomhushall"!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag tänker att trasmattor inte är så stabila, lär kasa omkring?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

NJae, jag tycker att dom ligger rätt bra, iaf om de är lite gamla och tunga, om du förstår hur jag menar, och brädgolvet också är lite "ruffigt". Funkar iaf i mitt vardagsrum, men kanske inte för att tokkampa med en tung hund... Annars finns ju typ hallmatta att köpa per meter och den kan man ju spika fast.

Håller på med ett liknande projekt själv (tankestadiet än så länge) så det är därför jag lägger mig i :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Skulle också tro att trasmattor åker omkring lite. Möjligtvis om du lägger glidskydd under.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp