Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
*kl*
Nu var det länge sen jag länkade moment med tävlingsmässig belöning och idag fick jag för mig att jag skulle testa hennes uthållighet lite. Så vi körde igenom linförighet (fast FF)- läggande - inkallning - ställande i en kedja. Hon var lite ofokuserad i linförigheten, några sega sättanden och lite vindande, men i övrigt bra. Resten av momenten gjorde hon riktigt FINT! Lite halvdålig ingång i inkallningen, så det får vi träna lite till på - hon laddar som satan i inkallningen och glömmer alltid bort att bromsa i tid
Ställandet har vi fått SJUKT fin ordning på, så jag är supernöjd!
Det allra bästa var att hon taggade till bara mer, av att inte få belöning efter varje moment. Man såg typ djävulshornen växa ut på henne och tanken "Jävla kärring, jag ska minsann visa att jag är VÄRD den där förbaskade belöningen!!".
Sen la jag ner lite tid på passivitetsträning bland andra hundar. Jag har verkligen missat MASSOR av passivitetsträning när vi varit på klubben, vilket gör att jag får betala för det nu. Så idag ställde jag mig en bra bit från agilityplan och tittade på när de körde lite. Hon skötte sig faktiskt riktigt fint - om än på helspänn i början. Men slappnade av sen och kunde ligga och titta på de vilda små hundarna som sprang omkring.
Sen passade jag på att utnyttja samma ekipage som störning vid kontaktövningar. JÄTTEBRA! Helvete, poletten börjar trilla ner hos fröken och hon börjar bli den lilla skithund som hon varit en gång i tiden. Vi har tidigare kunnat träna med MASSOR av störning och hon har inte brytt sig ett smack, och nu är hon där igen! Så jävla skönt..
Det kanske blir en vettig tävlingshund av henne så småningom
Hennes energi räcker och blir över, men hennes enorma nyfikenhet ställer till det för oss, men nu börjar det bli ordning och reda på henne igen!