Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl
Från dagens träning :)
Framför- och bakombyten: (inkl viss stilstudie i hur mycket fel det kan bli i ett bakombyte när hunden är trött och matte klantig...)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151701015241862
Slalom:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151701016346862

Såå nöjd med min lilla fjant! Kan ligga och ta det lugnt och tyst bredvid planen (vilket inte gick alls för ett par veckor sen), gör massa framsteg och har fattat slalom väldigt snabbt. Tyvärr var hon lite väl intresserad av de andra hundarna idag, något vi måste jobba bort.

KL

Någon av er som vet vart man kan köpa såna konor man kan ha som hinderstöd? Eller andra tips på vad man kan ha som hinderstöd inomhus (mina rustahinder funkar ju inte då). Hinderhöjden ska vara låååååg så det behöver inte vara stora grejer.

Jag använder de här när jag kör hoppteknik.
701049-jpg.jpg

Jag har köpt mina på Gekås men de finns på jula med 29kr/4st. Jag har jätteplockepinn som hinderbommar till dem.

Åh men smart, jag har faktiskt liknande koner! Tack!

Ah vad äckligt kul det är med agility!

Stoja har kört sina första banor, gör framsteg i slalom i en rasande fart och har kommit underfund med att balanshinder är rätt kul.
Gjorde ett första försök med 2av2på idag, gick sådär. Trampade rätt gjorde hon (kör tasstarget)en det går för fort så stannar gör hon inte. Fick mig att fundera på running igen...

Sigge är igång igen efter skada, springer jättefint och tar numera platta tunneln. Äntligen! Dock går det långsamt, så vi får väl nöta vidare...

Inofficiell tävling 28 december :)

Snyggt! Framåtfokus är guld :)

KL

Vi har nyligen tagit upp agilityn igen efter flera månaders agilityvila och det går jäkligt bra. Full fart framåt bara :D

*KL*

Huliganen har varit på blåbärstävling :D När han fokuserar går han riktigt bra tycker jag, men det finns så klart en del att jobba på. Jag är inte van vid att jag måste visa honom hinderna emellanåt, är ju van vid en hund som tar allt som står i hennes väg, så alla missade hinder tar jag på mig:)

http://youtu.be/Eeb9bWV16Kc

Kl - hej, tittar in här som nybliven pumiägare:) Kommer att läsa igenom tråden nån dag när jag har tid...

Valpen är nu 4,5 månader, och vi ska så småningom försöka oss på agilityn. Svårt att undvika då vi bor granne med vår uppfödare som dessutom innehar en hundträningshall! Och tävlar...Så jag läser väl igenom och återkommer framåt våren/sommaren :)

Välkommen hit :)

KL

Ila och jag känner oss på hugget!
Jag är väldigt ringrostig handlingsmässigt när det ställs lite krav på timing osv men vi kör mest enkelt och flytigt nu och där susar vi fram och känner oss allmänt grymma!

Ska tävla 18 januari och har väl någon slags förhoppning om att det ska kännas bra mycket bättre än på förra årets tävlingar.

Åååh, vad söt han är! :love:
Full fräs framåt, det är ju bara att hitta rätt hinder så är saken biff sen :D

Vi har haft agilitypaus i två veckor, ser väldigt mycket fram emot träningen på torsdag.

Dessvärre börjar inte officiella tävlingssäsongen förrän i maj för vår del, jag är inte riktigt beredd att kuska land och rike runt just nu. Å andra sidan har jag 5 tävlingsdagar inplanerade i maj - så det blir en rivstart :)
Det är någon inoff i mars att mjukstarta med i alla fall.

Fortsätter träningen med min lilla vappling. Längtar så jävla mycket efter att få komma igång och tävla med henne, tror att hon kommer att bli skitbra! Hon har attityden, hon är snabb och hon tycker att det är så sjukt kul!
Igår fick hon testa framförbyten för första gången.
Hennes nackdel är väl att hon skäller på banan. :crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=H1j4U4XINhM&feature=share&list=UU_2uKm65IHhdmKGzqYXougA

KL.

Nu har jag och Kiro debuterat officiellt i agility- och hoppklass 1. Det gick över förväntan och resulterade i två pinnar :D

Det finns en del jag kunde ha gjort bättre och en del vi behöver träna på men överlag kändes det stabilt och bra.

Filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=pL4sup191iQ

http://www.youtube.com/watch?v=9mPN_26he54

Jag är riktigt stolt över min lilla hund, det är mindre än ett år sen som vi gick nybörjarkursen och vi tränar två andra grenar också. Han älskar verkligen agilityn. Än så länge är dock lydnaden och brukset högre prioriterat från min sida men vi ser fram emot fler agiliytävlingar också i framtiden.

Snyggt! Vilken debut!

Själv är jag lite nedslagen, känns som världens jävla motgångar just nu. Sviktande hälsa hos hundarna och tävling nästa helg. Så nu står jag i valet och kvalet hur jag ska göra.
Ila har haft ett sår på en tass och varit halt (2 veckor sen hältan är över nu dock). Nu är såret helt läkt och hon mår bra, vi hann vara på en träning i torsdags där jag bara kände av henne lite, ville inte pressa henne så hårt då hon vilat i nästan 2 veckor.
Sen visar det sig att vi träffat en hund där dom misstänker kennelhosta så nu måste jag hålla mina hundar isolerade en vecka. Det betyder ingen mer träning inför tävlingen. Sen är det till råga på allt -30 grader ute och det ska hålla i sig hela nästa vecka så möjligheterna att fysa henne ute är små. Vet inte om det är rättvist att tävla med en hund som "vilat" i 3 veckor?
Hur hade ni gjort? Hon är ju pigg och glad och formen fram till skadan var bra, då var hon i full tävlingskondition.

De tappar ju inte allt på 3 veckor :) träna lite inomhus istället med pilatesboll eller annat så trimmar hon musklerna. Och värm upp noga innan (vilket man oftast gör ändå) innan start så tror jag knappast din hund kommer må dåligt av 40 sekunders rörelse.

Gammelmannen hos mina föräldrar vill jag inte ens erkänna hur vi höll på med och han är 11 år i år, still going strong utan vare sig artos eller några muskelproblem. :o Det var ju när man var ung och innan man förstod vikten av att värma upp och bygga upp muskler. Så hundar är inte så känsliga som man tror. Åk dit, känn efter och stryk om du tycker att hon inte känns bra!

Det var väl tur att jag åkte och tävlade ändå. :D
Igår blev det en 2:a plats i agility 1 och idag vann vi hoppklass 2 och fick därmed vår första pinne i 2:an. :love: Väldigt nöjd då det är andra starten i 2:an. :)

1510880_10151926079313030_618279853_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka