Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Tack!

Jag har under någon månads tid funderat på om jag ska lägga ner agilityn helt för att vi inte fått fram den goa känslan alls... Har känts riktigt kass de senaste gänget träningar.

Men nu har vi nog fått mer bränsle på agilityelden så vi kör på :bump:

Härligt att få tillbaka känslan. Jag är inte ett dugg avis på er som får tävla nu. Det är orättvist att ha en skadad/rehabande hund och en som inte fyllt 18 månader ;)

KL

Wiiiie! Idag tog vi vår sista pinne i ag1 och smäckte till med en klassvinst också :banana:!

20130606-133847.jpg

Detta trots att jag gjorde en ÖVERDRIVEN safe:ning på balansbommen där vi tappade ett gäng sekunder :p!

Och för att göra roligt roligare så gick min hunds uppfödare och min hunds lillasyster och vann hopp1 på samma tävling :bump:! Så två från samma kennel i topp i bägge loppen :D!

Film på vinnarsyskonens lopp

Grattis!! :)

Vi har tävlat i Nordmaling idag där vi och smällde till med klassvinst och hoppchampionat :) :)

Grattis!!

Jag lyckades också ta mig till nordmaling igår på rasten och fick en spontan tävling med min hund som egentligen var där med annan förare. :D

Första klassen var vår sämsta prestation någonsin. Fy fan vad kasst det gick!! Dels är hon megaskendräktig och sen hade jag inte träffat henne på 2 dagar så min vanligtvis supersnabba och självständiga hund ville knappt lämna min sida. Och jag hann tyvärr inte snappa upp det på dom få minutrarna jag hann hålla henne i snöret innan vi gick in på planen utan handlade henne som jag brukar, med en förutsättning att hon drar på allt. Tji fick jag. På fullaste allvar, hon VÄNDE i tunneln. Det har aldrig någonsin hänt ens på träning. :rofl: Det var som att hon kom ut igen och tittade på mig och bara "alltså, skulle inte du med eller?" som om jag i vanliga fall sprang i tunneln med henne.

Så i hopploppet gick vi ut för att köra safe, jag nästan ledde henne runt banan. Vilket tydligen var bra taktik, om det inte vore för att matte glömde banan och med 2 hinder kvar står helt fel placerad med en vägran som resultat. Så det var surt. Jag tjabblade bort vad som förmodligen blivit vår första pinne. :p

Tittar på sändningarna från agilitysm (hundsm.se om nån inte har adressen), oxh blir galet taggad! Det var ett tag sen nu... ser fram emot när jag och stoja kommer så långt som till att köra banor.

Såg precis kissing spine köra om jag inte är fel ute :)

Samma här. Ska nog gå ut och bygga en liten övning i trädgården snart :D
Måste bara bli kvar vid datorn ett tag. har en kompis som ska köra i lag large när nu det kommer börja!

Missade början för Kissing Spines men slutet såg fint ut! Bra jobbat! :bump:

Så jäkla agilitypepp! Varit på agilitysamtränibg, Sigge fixk köra två banor, den sista gick han jättefint, peppad och med massa fart. Måste ta tag i säcken också.

Stoja fick springa tunnlar (superkul och det verkar som att hon börjar förstå handlingen), prova säcken (gick sådär, lite konstig men det kommer gå över). Gungan var ett tag sen vi bangade, inga problem alls, och så fick hon prova på ett enstaka litet hinder, inga problem.

Fler samträningar ska det bli och nästa gång vi tränar agilitu på egen hand blir det säcken för båda, bakombyten för sigge och kontaktfält+slalomalle för stoja :)

Igår tävlade vi KM och jag blev klubbmästare med Quta. :) Vann agility 2 med Ila och hopp 2 med Quta. Sen slogs båda klasserna ihop för att utse klubbmästaren och jag vann med Quta och kom 3:a med Ila. :)
Nu vill jag bara ta mig genom 1:an med Ila för hon går så jävla mycket bättre på svårare banor. Då hinner hon inte få upp sån jävla fart utan har faktiskt tid att vänta på mig. :) Klassen vi vann var vi 6 sek snabbare än referenstiden så tar vi oss bara i mål är inte tiden nåt problem i alla fall. ^^

Tur att du missade början... ;) Näh, men jag mitt klantarsle placerade mig för tight till slalomet och hon bromsade inte öht när jag visade in henne, så hon stack in i typ port nr 5... :p Var så sjukt arg på mig själv, går inte ens att beskriva den känslan suck. Hon gick superfint resten så det var extra surt. Nollade agilityloppet iaf och hamnade på en 7e plac i det loppet, gryyyyymt bra! :love:

Surt som sjutton med slalomfelet eftersom vi skulle ha kommit sämst 7a annars totalt. Nåja! Det kommer fler SM och det är grymt kul att hon börjar få så otroligt fina tider. :)

https://www.youtube.com/watch?v=t_u74oxuGHI

Film på loppen :)

*KL*

Låt mig presentera: Spookie, dp hane på 16 månader som jag haft sen i april och han har tränat agility i snart en månad. Här kör han lite slalom. (och ja jag gör tvärtemot vad jag godkänner på mina kurser och kör honom med lina, då det var lite mycket störningar för honom)

http://www.youtube.com/watch?v=AaZdsxbmIA0

Tur att du missade början... ;) Näh, men jag mitt klantarsle placerade mig för tight till slalomet och hon bromsade inte öht när jag visade in henne, så hon stack in i typ port nr 5... :p Var så sjukt arg på mig själv, går inte ens att beskriva den känslan suck. Hon gick superfint resten så det var extra surt. Nollade agilityloppet iaf och hamnade på en 7e plac i det loppet, gryyyyymt bra! :love:

Surt som sjutton med slalomfelet eftersom vi skulle ha kommit sämst 7a annars totalt. Nåja! Det kommer fler SM och det är grymt kul att hon börjar få så otroligt fina tider. :)

https://www.youtube.com/watch?v=t_u74oxuGHI

Film på loppen :)

Jättebra jobbat, agilityloppet var superfint, och kul att ses :)

Äntligen! Farten har vi alltid haft, nu har vi dessutom fått kontroll och fått ordning på slalomet och alla dessa slalomfel som förföljt oss där hon klivit ur vid sista pinnen för att få skynda vidare.
Men nu är vi på gång! Igår slog vi till med två klassvinster!

1013714_10151526566423030_1718497549_n.jpg

kl
Här har vi äntligen kommit igång med lite mer strukturerad träning igen och Sigge har de senaste passen tagit platta tunneln utan problem :) Snart dags att börja kika på tävlingar igen kanske?

Stoja har också fått ett par pass, hon är duktig :) Svårt att jobba på min högra sida ibland bara.

Grattis :bump:

KL

Jag och min man Andreas har varit iväg och tävlat agility, i runt 30 graders värme bägge dagarna :eek:!

Våra hundar har gått finfint, igår körde jag och Lyxa ag2 (debut i den klassen) och hopp2 med två fina lopp som skulle resulterat i en femma på ag2 och ett nollat hopp2 om jag inte hade klantat mig och visat Lyxa fel så vi diskade oss i bägge loppen :D!

Idag körde Andreas och Smalis ett JÄTTEFINT hopp1 lopp :banana:! De två har verkligen jobbat ihop sig bra på kort tid :)! Jag är grymt nöjd och stolt över dem :love:!

+ ni andra

Vad duktiga ni är allihopa!
Här har vi bara legat på latsidan hela sommaren, men i kväll ska vi ut och träna.
Jag såg dessutom att det är en inoff på onsdag nästa vecka och känner att "Men vad tusan, det är väl klart vi att vi borde vara med!" men jag vill känna lite på Billys slalom först...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka