Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Jag vill också tävla Värmlandsrallyt! Men jag ska inte klaga... Två dagars åhörarplats för Silas Boogth och sen två dagars kursande för Lisa Frick ;) inte varje dag man får chansen att göra det! :)
Nån som ska till Hofors i helgen då?

:up:

Jag hade tänkt åka lör-mån men nu såg jag att det ju är 10 mil mellan Karlstad och Torsby, långt! Känns inte alls smidigt..

Senast ändrad:

En månad senare ba:
Du och Milla får bo hemma hos oss om ni vill! :D

Vi har gästrum och hage för hundar och en stor grill och en ännu större promenadskog.

Åh så gulligt :love: vi hade gärna gjort det om det inte varit så att lilla Milla fått diskbråck. Så det blir varken SM eller värmlandsrally för oss :( Vi ska istället ägna sommaren åt rehabträning för att hoppas att vi är tillbaka igen i augusti. Vi har även skaffat oss en liten Spookie som är en röd dp och han har precis börjat sin agilityträning, så han ska med träna massor i sommar.

Senast ändrad:

Line:
Japp, det är 10 mil - men här i Värmland är 10 mil ingenting. Vi är vana att det är långt till allt :angel:
Jag kan tänka mig att det är sprättlätt att organisera samåkning dessutom.

Kakis:
Usch, vad tråkigt. Hoppas att Milla kryar på sig snabbt. Mina uppfödares gamla tant fick diskbråck förra året, det var riktigt illa och såg inte särskilt lovande ut till att börja med - men nu är hon nästan helt återställd!
Och vad roligt med en ny! Rödingar är så fina :love:

Kakis:
Usch, vad tråkigt. Hoppas att Milla kryar på sig snabbt. Mina uppfödares gamla tant fick diskbråck förra året, det var riktigt illa och såg inte särskilt lovande ut till att börja med - men nu är hon nästan helt återställd!
Och vad roligt med en ny! Rödingar är så fina :love:

Milla mår bra nu och känner inget av det enligt henne sjäv. Hon är helt som vanligt nu och det var ett väldigt lindrigt diskbråck. Det man får tänka på är att hon inte ska gå i trappor eller studsa för mycket.... Jättelätt för en dp ;) Och sen tränar jag ingen agility alls med henne utan kommer fokusera på mer uppbyggade saker och lugnare aktivering ett tag framöver.

Om jag inte kört agility på den nivån med henne som jag gör hade en CT-scan inte varit motiverad, så då hade man bara vilat lite och sen hade det varit "ur världen" och vi hade inte vetat om vad som gjort att hon hade ont.

Nu vet jag vad som finns i ryggen och anpassar träningen efter det istället. Kom på igår att detta är ett lysande tillfälle att träna om henne kontaktfält till riktiga running med, så kan jag köra samma träning på henne och på lilleman :)

Jag och Ilo har hoppat mellan så många olika sporter att allt blivit lite halvdant. Men iår har vi bestämt oss för att ta oss ut och tävla. Så vi tränar för fullt nu. Supersvårt för en nybörjar matte att lära sig handling på en så snabb hund, men jag springer och kämpar på, haha!

Varken jag eller Ilo har någonsin tävlat, och detta är min första hund så vi både är ju gröna. :)

http://www.youtube.com/watch?v=EbgJGg8WofI&feature=youtu.be

Så förhoppningsvis kanske man ser oss i en klass 1 tävling i sommar! (om mina nerver håller:nailbiting: )

haha justja, tanken var ju att jag skulle be om tips också. Ilo har nämligen en sådan fart att han river hopphinderna titt som tätt, är det något ni tror försvinner med säkerheten eller bör jag träna annorlunda på något vis?

Döm om min förvåning. Min lilla staffegris har blivit 2 år och blev slutmätt på tävlingen i lördags och vi fick flytta ner en storleksklass och tävlar nu mer i SMALL!! :eek:
Ingen är gladare än jag. Nu slipper hon hoppa hinder hon kan springa raklång över. Det suger ju att ha en hund som ligger några millimeter över gränsen, men nu bedömdes hon ligga under den. :D

Hundar kan ju riva av många anledningar. Tror många behöver rutin och så en förare som inte stör dem i sin handling, men man kan också träna hoppteknik.
Du kan säkert hitta en del om du googlar "hoppteknik" :)

Aningsfull: Grattis till er! Det gör ju stor skillnad att ligga i övre eller nedre spannet på en storleksklass, både för konkurrensen och så för slitaget på hundens kropp :)

Vi har haft en lång agilityhelg. Har varit funktionär samt startat 6 klasser.
Är nöjd med helgen som helhet!

4 diskade lopp och 2 lopp med 10 fel. Diskningarna berodde främst på att jag handlade dåligt och sen under söndagen att vi båda var rejält trötta.
Loppen på lördagen där vi hade 10 fel är jag jättenöjd med. Tycker vi skötte oss helt ok :D

Orkar inte länka till alla filmer men de finns i min blogg som man hittar via min profil :)

Vi var i Hofors i helgen och tävlade och lyckades vinna agilityklassen och få Agility Championatet :D :D Yay! Tre tävlingar på tre veckor och championatet är i hamn! Hur häftigt som helst! :D
Vi tog även andra certet i hoppklassen :)
Älskade lilla drömhund! :)
http://www.youtube.com/watch?v=zZLvnnKJ2Vk

Hurra!
Grattis! :bow:

Vi har äntligen kommit igång med träningen igen.
Billy är så himla lycklig :love:

billagil6_51a7b5e49606ee46c12e0362.jpg

billagil_51a7b5eaddf2b3215dcb20ef.jpg

billagil1__51a7b600ddf2b320f889323c.jpg

Flygande hund! :D

billagil_2_51a7b5f5e087c31b6d29a8cb.jpg

Pivi kan också:

billagil__51a7b5efddf2b320485ad14f.jpg

KL

Var iväg på Växjötävlingen nu i helgen och ÄNTLIGEN lyckades vi sätta en nolla till i Ag1 och få vår andra pinne där :banana:! En tredjeplats blev det också, grymt kul!

Agility 1 B lördag

Sen blev det inte några mer resultat att prata om, men ett gäng lopp med riktigt bra känsla i trots småmissar i handlingen! Det känns skönt för mig som har haft en riktig agilitydepp :p!

Agility 1 A lördag

Hopp 2 lördag

Agility 1 söndag

Hopp 2 A söndag

Hopp 2 B söndag

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat