Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Ah! Men då ses vi säkert på någon annan tävling framöver, om båda kör i 1an nu! :)

Idag så fortsatte kursen och Inez var toppenfin idag också. Hon chockar mig ständigt med att kunna mer än vad jag tror haha :p. Mindre kul dock att hon tyckte att gungan på nya stället var fullkomligt vidrig, fan! :(

KL

Nu är vår kurs i offensiv handling över (skittråkigt, jag vill gå meeeer :p) och jag är SÅ nöjd :love:! På bara fyra tillfällen har jag och Lyxa blivit mycket bättre än vad jag trodde att vi någonsin hade kunnat bli :D! Vi har fått många mer handlingsval i vår verktygslåda och det känns jättebra!!

Dock blev det pinsamt uppenbart igår på avslutningen att vi inte har NÅGOT kontaktfältsbeteende what so ever på a-hindret :o! Det kommer att bli absolut prio på det nu under våren!!

Best-of klipp från alla fyra gångerna:

Tillfälle 1

Tillfälle 2

Tillfälle 3

Tillfälle 4

Kl
Vi börjar komma igång med agilityträningen! :love:
Eller ja, förberedande i alla fall. Vänja sig vid gungan, kontaktfält, ska köra lite handling utan hinder i helgen... Kul!

(Idag tycker jag gärna att Stoja får bli vuxen betydligt fortare :p)

*KL*
Ibland vill man bara ge upp, idag tyckte domaren att man skulle springa 4,14 m/s för att klara referenstiden i agilitytrean small.... 4 hundar av ca 70 klarade det. Fortsätter man på detta sättet kommer ju alla stanna i tvåan för det bara är den yttersta eliten som klarar tiderna i trean :crazy:

Tråkigt när det är så tajt!

KL

Jag bara måste lägga ut vår senaste film:
http://www.youtube.com/watch?v=7mFwTP4YzNo

Ila var GRYM!
Vi har ju haft problem med slalom länge men nu satte vi det varje gång och dessutom lyckades vi ta oss runt hopp2 felfritt på andra försöket. Woho!
Mitt agilitysjälvförtroende har typ varit nere på botten efter den senaste tidens strul så det här var väldigt välkommet :)

Jag måste bara lägga ut en film på lite olydnad också. :angel: Vad som händer när det snurrar till i grishjärnan och lillgrisen blir lite överhettad. Det är slutet på årets första träningstillfälle och hennes mentala ork är inte densamma som innan upphållet (epedemi av kennelhosta här uppe så jag har inte vågat träna med tanke på valparna så man inte drar in kennelhosta hos dom).
Men trots att man är en väldigt liten gris på 36 cm har man inga problem att hoppa largehundarnas långhopp i alla fall. :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=8qh9_xaYGYM&feature=share&list=UU_2uKm65IHhdmKGzqYXougA

kl

Min lilla racerråtta slog till i Rättvik i helgen och VANN sin första hoppklass! :love: När inte säcken är med funkar ju allt jävligt bra, suck..! Urhäftig är hon att köra i alla fall, och jag hänger inte alltid med i svängarna haha. :D

http://www.youtube.com/watch?v=j05Y21N_b7A

Lovis har också gått väldigt fint, men hade tyvärr stolpe ut i 4 av loppen... Små små skitgrejer! En klass nollade vi iaf vilket ledde till en 9e plac och SMpinne på en snabb bana! :)

Grattis!!

KL

Jag är superglad, har investerat i ett alldeles eget riktigt slalom! Woho!
Här ska tränas minsann!

Och det där jäkla rustaslalomet ska jag aldrig mer se på. Fy och blä för ostadig skit ;)

Stort grattis! Själv var jag där på lördagen men bara för att sälja kaffe och grädda våfflor till hungriga hundmänniskor. :D

Idag slog vi till med 2 SM-pinnar i Njudung och fick därmed den vääääldigt efterlängtade SM-pinnen i agility så min lilla pluttelutt är klar för SM individuellt!!! Så nu får vi köra 4 lopp på SM både individuellt och lag! :bump::bump::bump::bump::banana::banana::banana:

*KL* Tack alla! Har fortfarande inte riktigt fattat det ;)

Är det någon här som ska till Värmlandsrallyt eller har tips på boende till det? Blåååååbäret???

En månad senare ba:
Du och Milla får bo hemma hos oss om ni vill! :D

Vi har gästrum och hage för hundar och en stor grill och en ännu större promenadskog.

kl
Jag och Billy är ju helt sjukt efter i träningen det här året, eftersom vi inte har tränat sedan i februari. Det är ju skandal.
Idag har jag dock betalat in medlemsavgiften till en ny och närmre klubb (fyra minuter med bil) idag , så nu jäklar ska vi ta igen förlorad träningstid!

Våra två stora grejer att träna på blir slalom och störningar. Jag har inte kollat några tävlingar än, men något lär det väl bli i alla fall :)

Jag ska förmodligen till värmlandsrallyt med några kompisar. Dock har vi inte börjat kolla på boende än..

Ska ni åka alla dagar?

Bra med boendetips!
Någon som har fler tips? Kanske där man kan hyra stuga för ett gäng på typ 5-6 pers?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka