Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom nya reglerna, när börjar dom gälla?
Tack! Jag tränar med sikte på tävling, då satsar jag på start i lydnadsklass 1 då. Hur funkar det om vi får LP1 innan de nya reglerna kommer, måste vi börja om i startklass då? Eller ska vi tävla i nya class 1 då? Hur kommer det funka med nya/gamla titlarna? Förlåt för många och dumma frågor, jag är så förvirrad2017. För internationell elitklass 2016
Nu är vi på väg hem från dagens tävling -med ett 1:a pris och en 3:e placering (med ett nollat läggande )
Poäng enligt följande:
Platsliggning 9,5 (nosar)
Tandvisning 9 (dk hand)
Linförighet 9 (tveksamt sättande, bra position)
Läggande 0 (ligger ej)
Inkallning 9,5 (sn s, bra tempo)
Ställande 10
Apportering 10
Hopp över hinder 9 (hopp mot förare, sn s
Helhet 10 (glatt ekipage)
Nu är vi på väg hem från dagens tävling -med ett 1:a pris och en 3:e placering (med ett nollat läggande )
Poäng enligt följande:
Platsliggning 9,5 (nosar)
Tandvisning 9 (dk hand)
Linförighet 9 (tveksamt sättande, bra position)
Läggande 0 (ligger ej)
Inkallning 9,5 (sn s, bra tempo)
Ställande 10
Apportering 10
Hopp över hinder 9 (hopp mot förare, sn s
Helhet 10 (glatt ekipage)
Och vi har varit iväg på vår allra första lydnadstävling idag
Ser man till poängen gick det riktigt dåligt (117) men känslan jag tar med mig är ändå bra. Vi fick två 10: or, på platsliggningn och tandvisningen, som jag är glad för eftersom det trots allt var första gången på tävling. Hoppet gav 9,5 poäng, också supernöjd. Linförigheten fick vi en sexa på men kommentaren dk - pratar eftersom jag ju tydligen pratade med henne men annars en bra känsla! På läggandet gjorde hon ett jättesnyggt ställande och på ställandet så stannade hon inte, inkallningen var bra och där tror jag vi fick en 8:a.
En anledning till de dåliga resultaten är att det började smälla något just innan vi skulle in på planen och eftersom hon är skotträdd så blev hon väldigt låg och var inte alls med mig i vissa av momenten. Jag blev lite orolig för att hon inte skulle stanna hos mig efter hoppet utan springa av planen istället, men det gjorde hon inte.
Positivt är att hon gjorde fina ingångar, mycket bättre än vad dom har varit på träningen så det var kul. Och att tandvisningen var klockren - jätteskönt! Jag har som sagt en positiv känsla med mig hem så det känns bra, jag ska börja kika efter fler tävlingar att anmäla oss till
Behöver lite pepp här eller råd. Doris blir 10 månader nu vilket innebär att det nu är officiellt okej att starta lydnad. Egentligen har jag inge brottom och ja hon är väl inte helt klar heller men de kliar i fingrarna att anmäla till en av vårens tävlingar en då bara för att de är kul att förförsta gången gå ut med min alldeles egna hund som jag lärt från grunden. Är det dumt att starta innan man är helt klar? Jag är nästan rädd att jag själv ska tappa suger om jag inte anmäler till tävling snart. Ska ju göra apellspår och sök till hösten är tanken men det är ju jämförelsevis långt bort och hade nog velat haft någon ren lydnadstävling i bagaget innan. Jag har som ingen träningskompis att peppa med heller så sitter ju som själv i den här båten och tycker det är svinsvårt att vara själv
Jag skulle inte gå ut innan vi är redo. Man vill ju att de första tävlingarna ska ge riktigt bra erfarenhet och trevliga upplevelser för hunden och då känns det bara dumt att riskera att gå ut för tidigt.Behöver lite pepp här eller råd. Doris blir 10 månader nu vilket innebär att det nu är officiellt okej att starta lydnad. Egentligen har jag inge brottom och ja hon är väl inte helt klar heller men de kliar i fingrarna att anmäla till en av vårens tävlingar en då bara för att de är kul att förförsta gången gå ut med min alldeles egna hund som jag lärt från grunden. Är det dumt att starta innan man är helt klar? Jag är nästan rädd att jag själv ska tappa suger om jag inte anmäler till tävling snart. Ska ju göra apellspår och sök till hösten är tanken men det är ju jämförelsevis långt bort och hade nog velat haft någon ren lydnadstävling i bagaget innan. Jag har som ingen träningskompis att peppa med heller så sitter ju som själv i den här båten och tycker det är svinsvårt att vara själv
Behöver lite pepp här eller råd. Doris blir 10 månader nu vilket innebär att det nu är officiellt okej att starta lydnad. Egentligen har jag inge brottom och ja hon är väl inte helt klar heller men de kliar i fingrarna att anmäla till en av vårens tävlingar en då bara för att de är kul att förförsta gången gå ut med min alldeles egna hund som jag lärt från grunden. Är det dumt att starta innan man är helt klar? Jag är nästan rädd att jag själv ska tappa suger om jag inte anmäler till tävling snart. Ska ju göra apellspår och sök till hösten är tanken men det är ju jämförelsevis långt bort och hade nog velat haft någon ren lydnadstävling i bagaget innan. Jag har som ingen träningskompis att peppa med heller så sitter ju som själv i den här båten och tycker det är svinsvårt att vara själv