Vi som tränar för lydnadstävling, alla klasser.Del 2.

Kursstart idag! Fin linförighet (dvs positionen håller sig bra för tillfället!) så länge koncentrationen finns, vilket tyvärr är alltför korta stunder...
Apporteringen fick vi massa beröm för, perfekt! :) Träning lönar sig!

Hon uppförde sig helt okej i miljön också, verkligen framsteg, men håller tyvärr inte ihop utan att försöka självbelöna sig under träningen fortfarande.

Det gick bra för oss idag. Vi fick ihop 170 poäng och kom på 3e plats. Kul!
Hade lite missar där framförallt ställande under gång kostade mycket poäng, han gick flera steg under min återgång och kombinerat med ett dk där så fick vi 5a. Sen har vi ganska mkt sneda sättanden och andra detaljer som drar ner någon poäng här och där, men även mycket jättefint!

Elvis hade jättekul inne på plan. Domaren fick en puss i ansiktet och även skrivare och TL fick påhälsning innan han försökte sno apporterna för att röja loss på plan :rofl:
Men det gör inte så mycket, han samlar sig fint sen igen och det är ju kul att hunden är avslappnad och har roligt inne på tävlingsplanen :D

Poängen:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 8
Linförighet - 8,5
Läggande - 9
Inkallning - 10
Ställande - 5
Apportering - 10
Hopp - 8
Helhet - 9

Hade lite missar där framförallt ställande under gång kostade mycket poäng, han gick flera steg under min återgång och kombinerat med ett dk där så fick vi 5a. Sen har vi ganska mkt sneda sättanden och andra detaljer som drar ner någon poäng här och där, men även mycket jättefint!

Elvis hade jättekul inne på plan. Domaren fick en puss i ansiktet och även skrivare och TL fick påhälsning innan han försökte sno apporterna för att röja loss på plan :rofl:
Men det gör inte så mycket, han samlar sig fint sen igen och det är ju kul att hunden är avslappnad och har roligt inne på tävlingsplanen :D

Poängen:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 8
Linförighet - 8,5
Läggande - 9
Inkallning - 10
Ställande - 5
Apportering - 10
Hopp - 8
Helhet - 9
Grattis! Fina poäng också!

Poängen:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 8
Linförighet - 8,5
Läggande - 9
Inkallning - 10
Ställande - 5
Apportering - 10
Hopp - 8
Helhet - 9

Hurra och GRATTIS :bump: ! Kraftuttrycken FTW :D !!

Poängen:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 8
Linförighet - 8,5
Läggande - 9
Inkallning - 10
Ställande - 5
Apportering - 10
Hopp - 8
Helhet - 9

Grattis! :D

Poängen:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 8
Linförighet - 8,5
Läggande - 9
Inkallning - 10
Ställande - 5
Apportering - 10
Hopp - 8
Helhet - 9

Grattis!! :banana: Härligt med glad hund :D

Lite fråga om nya reglerna. Vad får jag starta egentligen? Vi har startat klass 1 med nuvarande regler men som bäst tagit 3e pris.
I nya reglerna står såhär och jag känner det som att jag hamnat i Limbo:
För deltagande i klass 1 krävs diplom från startklass. Startklass är öppen för alla hundar som inte har startat i klass 1.

Lite fråga om nya reglerna. Vad får jag starta egentligen? Vi har startat klass 1 med nuvarande regler men som bäst tagit 3e pris.
I nya reglerna står såhär och jag känner det som att jag hamnat i Limbo:
För deltagande i klass 1 krävs diplom från startklass. Startklass är öppen för alla hundar som inte har startat i klass 1.

Har du startat i den nuvarande klass 1 utan att ha blivit uppflyttad så är det startklassen som gäller nästa år.

Jag gillar den nya startklassen, har under sommaren tränar momenten med min Winzi som jag aldrig trodde skulle kunna starta en lydnadsklass.
Hon kan alla moment nu men behöver finslipa linförigheten/fria följet och träna mer med störning. Hoppas på en start i startklass nästa vår!

Med Dahlia kommer jag att flytta upp till nya Klass 2 oavsett om jag får LP2 i år eller ej (bara ett första pris kvar!).

Jag gillar den nya startklassen, har under sommaren tränar momenten med min Winzi som jag aldrig trodde skulle kunna starta en lydnadsklass.
Hon kan alla moment nu men behöver finslipa linförigheten/fria följet och träna mer med störning. Hoppas på en start i startklass nästa vår!

Med Dahlia kommer jag att flytta upp till nya Klass 2 oavsett om jag får LP2 i år eller ej (bara ett första pris kvar!).

Jag gillar också startklassen! Tonto tycker momenten är jätteroliga. :) Speciellt apporten.

Har precis tittat på momenten i startklassen och det ser ju riktigt kul ut! Jag som precis funderade på om jag skulle försöka klämma in tre lydnads-ettor och hoppas på att få LP1 innan årsskiftet...
Om vi skulle få LP1 få får vi inte, om jag förstår rätt, starta i startklass sedan? Vi kanske inte får starta startklass om vi har kvalificerande resultat i Klass 1?
Utan då är det Class 1 som gäller, och vi är då kvalificerade till Class 2?
Känns som om vi hoppar över ett steg då:confused:
Jag som precis hade börjat förstå detta, nu är förvirringen total igen:angel::nailbiting:

Har precis tittat på momenten i startklassen och det ser ju riktigt kul ut! Jag som precis funderade på om jag skulle försöka klämma in tre lydnads-ettor och hoppas på att få LP1 innan årsskiftet...
Om vi skulle få LP1 få får vi inte, om jag förstår rätt, starta i startklass sedan? Vi kanske inte får starta startklass om vi har kvalificerande resultat i Klass 1?
Utan då är det Class 1 som gäller, och vi är då kvalificerade till Class 2?
Känns som om vi hoppar över ett steg då:confused:
Jag som precis hade börjat förstå detta, nu är förvirringen total igen:angel::nailbiting:
Om ni har LP eller inte spelar ingen roll, du får starta i startklass sålänge du inte har startat i lydnadsklass 2 (nuvarande).
Du blir inte kvalificerad till klass 2 utan förstapris i nuvarande klass 2 eller nya klass 1.

Det är liksom precis samma system som idag, men klasserna heter bara annorlunda.
Startklass = nuvarande klass 1
Klass 1 = nuvarande klass 2
Klass 2 = nuvarande klass 3
Klass 3 = nuvarande elitklass

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 058
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 503
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka